Citat:
Ursprungligen postat av
Milford.Cubicle
Sorgligt när andra vill dö. Men det är ändå ens eget val. Själv vill jag väl inte det längre. Vill bara slippa plågas så mkt så kan man stå ut med att leva. Det är till o med roligt ibland. Tänker på min pappa vad han hade tyckt om han såg mig nu. Han var alltid så normal hade inga sjukdomar, tills han blev sjuk. Men inget psykiskt fel som jag har. Nu har jag bara min mamma kvar i familjen. Det är så konstigt. Dem gamla är också snart döda.
många som verkligen inte vill dö i förtid , men de ser ingen annan lösning när problemen och smärtan blivit en del av deras liv efter så lång tid av hopplöshet och försök av att lösa allt på bästa sätt ,
också lätt att små skitproblem som läggs på samma hög blir för blytungt tillslut att bära för de flesta , det sorgliga är att folk ser på och vet , de hade kunnat hjälpa till att lösa allt , en gång i tiden .
det skapar ensamheten och hopplösheten som bryter ner folk så döden känns som ett enkelt val och en enkel lösning , så ser samhället tyvärr ut i dag .
vist kan alla välja och kämpa på och förtränga måendet , men är man verkligen ärlig mot sej själv då ?
nej det gäller att vara lyhörd och det gäller att verkligen kämpa trots att det känns blytungt , men det finns en gräns för allt , och har man väl kommit dit så finns det en mycket liten chans att man klarar att ta sej upp till ett bra liv , så ser verkligheten ut tyvärr .