2019-05-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkfun
Jag har ett datum då allt blir bra för mej , har bestämt mej nu efter så lång tids eftertanke och planering det får bli så här , då det inte finns någon annan realistisk lösning för mej

att gå och önska år efter år men med en tydlig inre insikt om att det just bara är önskningar och drömmar för stunden , och så många sorgliga stunder vid alla bakslag jag genomgått när det blev annat , med en tydlig insikt att det som sker snart är just det enda rätta , som dessutom kommer att fungera denna gång .
sprider ett lugn ändå , jag njuter även om jag inte är på topp

nej vissa människor är inte ämnade att följa strömmen
att plåga sej till 100år , bara för att vissa tycker det och det har satt trenden

nej jag vill en sista gång få använda min fria vilja att styra mitt liv

många förstår inte och kommer aldrig att vilja förstå , men de som lyssnar kommer garanterat få en större insikt i hur andra fungerar och tänker

håller tyst om allt IRL , ingen ser hur det ligger till
rätt skönt !!

för jag vet inte hur de skulle kunna vara nått stöd ?

om hur andra människor fungerar

Jag tycker det verkar som du har mkt att leva för.

Det känns som jag föddes förälskad.
Men finns inte mkt kärlek kvar i mitt hjärta. Jag vill inte heller leva, vill inte förnedra mig mer.
Citera
2019-05-20, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Jag tycker det verkar som du har mkt att leva för.

Det känns som jag föddes förälskad.
Men finns inte mkt kärlek kvar i mitt hjärta. Jag vill inte heller leva, vill inte förnedra mig mer.

Nja jag har inte så mycket kvar att ta av , man hamnar inte i sådana här livsval om allt är guld och gröna skogar
Citera
2019-05-20, 16:49
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Sorgligt när andra vill dö. Men det är ändå ens eget val. Själv vill jag väl inte det längre. Vill bara slippa plågas så mkt så kan man stå ut med att leva. Det är till o med roligt ibland. Tänker på min pappa vad han hade tyckt om han såg mig nu. Han var alltid så normal hade inga sjukdomar, tills han blev sjuk. Men inget psykiskt fel som jag har. Nu har jag bara min mamma kvar i familjen. Det är så konstigt. Dem gamla är också snart döda.
Citera
2019-05-20, 16:58
Medlem
Jag bara gnäller och gnäller 😭. Tycker inte om det liv jag levt. Fast hade jag varit frisk nu så hade jag inte sagt så.

Allt jag byggt upp, mitt nätverk, mitt liv, allt förstört pga psykiatrin.
T om min kärlek tog dem...
Gå inte till psykiatrin vad ni än gör... inte för att jag hjälper ngn.
Jag vill inte dö utan kärlek i mitt hjärta...
Citera
2019-05-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Varför ignorerar du mig när jag frågar dig nåt?

Missade ditt inlägg.

Jag tror att jag kommer att dö av sömnbrist eller självmord.
Inte trött längre, snurrar typ när jag blundar...
Citera
2019-05-20, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Sorgligt när andra vill dö. Men det är ändå ens eget val. Själv vill jag väl inte det längre. Vill bara slippa plågas så mkt så kan man stå ut med att leva. Det är till o med roligt ibland. Tänker på min pappa vad han hade tyckt om han såg mig nu. Han var alltid så normal hade inga sjukdomar, tills han blev sjuk. Men inget psykiskt fel som jag har. Nu har jag bara min mamma kvar i familjen. Det är så konstigt. Dem gamla är också snart döda.

många som verkligen inte vill dö i förtid , men de ser ingen annan lösning när problemen och smärtan blivit en del av deras liv efter så lång tid av hopplöshet och försök av att lösa allt på bästa sätt ,
också lätt att små skitproblem som läggs på samma hög blir för blytungt tillslut att bära för de flesta , det sorgliga är att folk ser på och vet , de hade kunnat hjälpa till att lösa allt , en gång i tiden .
det skapar ensamheten och hopplösheten som bryter ner folk så döden känns som ett enkelt val och en enkel lösning , så ser samhället tyvärr ut i dag .

vist kan alla välja och kämpa på och förtränga måendet , men är man verkligen ärlig mot sej själv då ?
nej det gäller att vara lyhörd och det gäller att verkligen kämpa trots att det känns blytungt , men det finns en gräns för allt , och har man väl kommit dit så finns det en mycket liten chans att man klarar att ta sej upp till ett bra liv , så ser verkligheten ut tyvärr .
Citera
2019-05-20, 17:25
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
många som verkligen inte vill dö i förtid , men de ser ingen annan lösning när problemen och smärtan blivit en del av deras liv efter så lång tid av hopplöshet och försök av att lösa allt på bästa sätt ,
också lätt att små skitproblem som läggs på samma hög blir för blytungt tillslut att bära för de flesta , det sorgliga är att folk ser på och vet , de hade kunnat hjälpa till att lösa allt , en gång i tiden .
det skapar ensamheten och hopplösheten som bryter ner folk så döden känns som ett enkelt val och en enkel lösning , så ser samhället tyvärr ut i dag .

vist kan alla välja och kämpa på och förtränga måendet , men är man verkligen ärlig mot sej själv då ?
nej det gäller att vara lyhörd och det gäller att verkligen kämpa trots att det känns blytungt , men det finns en gräns för allt , och har man väl kommit dit så finns det en mycket liten chans att man klarar att ta sej upp till ett bra liv , så ser verkligheten ut tyvärr .
Jo jag vet
Har själv varit deprimerad länge, i flera år
Men nu mår jag okej igen. Vet inte varför det gick över. Kändes så hopplöst och jobbigt. Kan fortfarande må dåligt ibland men inte samma som förut.
Kanske du borde prata med en psykolog och försöka få ordning på allt? Eller om du redan gör/gjort det, beror ju på vad problemen är med.
Har försökt ibland att hjälpa andra som mått dåligt, men det blir bara fel.
Citera
2019-05-20, 17:27
Bannlyst
Citat:
Missade ditt inlägg.

Har varit så trött några ggr i livet , men det brukar släppa när du minst anar och så sover du i ett par dygn
sover i kapp det du missat med ränta

Men känslan är vidrig och otroligt skönt när sömnen funkar igen .

dra för rullgardiner för fönster , sätt på radio på låg nivå , stäng av mobiler och padda
ät något riktigt gott så du är mätt , och sedan bara lägg ej och slappna av och låt kroppen få chansen att varva ner och vila , så ska du se att det löser sej !!
Senast redigerad av darkfun 2019-05-20 kl. 17:52.
Citera
2019-05-20, 17:31
Medlem
Citat:

Så känner jag också, om ngn bara tagit hand om mig i en vecka... så hade jag kunnat lösa alla mina problem själv. Jag hade bara svårt att komma igång med saker och ting bara. Hade behövt en omtänksam man i mitt liv men det fanns ingen där. Klarade inte av att klättra upp själv. Behövde hjälp i några dagar bara...

Istället blev jag senare inlåst i fängelse(psyket).
Citera
2019-05-20, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jo jag vet
Har själv varit deprimerad länge, i flera år
Men nu mår jag okej igen. Vet inte varför det gick över. Kändes så hopplöst och jobbigt. Kan fortfarande må dåligt ibland men inte samma som förut.
Kanske du borde prata med en psykolog och försöka få ordning på allt? Eller om du redan gör/gjort det, beror ju på vad problemen är med.
Har försökt ibland att hjälpa andra som mått dåligt, men det blir bara fel.

nej ingen psykolog här , är inte deprimerad !!
kan känna stor glädje när den dyker upp och det är befogat
problemen är av mindre lättare art men som byggts upp under många år av försök av att fixa allt , samt att livet vände rejält för mej sedan en tid tillbaka
det tillsammans gör att det blir olidligt vissa stunder , jag kan släppa allt och göra annat man blir glad av , men det hjälper bara för stunden , sedan är man tillbaks i samma elände

har verkligen kämpat och försökt !! så länge och på alla de vis
nej det får gå som det går nu
har släppt allt , försöker bara att få en hyffsad sista tid
Citera
2019-05-20, 17:37
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
nej ingen psykolog här , är inte deprimerad !!
kan känna stor glädje när den dyker upp och det är befogat
problemen är av mindre lättare art men som byggts upp under många år av försök av att fixa allt , samt att livet vände rejält för mej sedan en tid tillbaka
det tillsammans gör att det blir olidligt vissa stunder , jag kan släppa allt och göra annat man blir glad av , men det hjälper bara för stunden , sedan är man tillbaks i samma elände

har verkligen kämpat och försökt !! så länge och på alla de vis
nej det får gå som det går nu
har släppt allt , försöker bara att få en hyffsad sista tid
Okej, tråkigt att du gett upp, du som verkar så snäll och hjälpsam, synd. Det kan vara svårt att lösa sina problem själv. Har du någon du kan prata med då om det som är jobbigt?
Citera
2019-05-20, 17:43
Medlem
Citat:
Missade ditt inlägg.

Hej... ❤
Låter inte alls bra. Har du inte nån sömnmedicin nu till hands, du måste ju sova menar jag. Även om det är medicin det också så måste hjärnan ju få sin vila den med. Säger det av omtanke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in