2019-05-19, 20:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negergubbe
Din värld är alltså egocentrisk? Du tror att "dagar" är det som du uppfattar som 'dagar'?
Eh...ja. Jag förutsätter att den som kommunicerar med mig använder orden på det sätt som vi båda förstår dem.
Speciellt gäller detta om det är någon som är mer kunnig än jag, då är jag förvissad om att hens kompetens och erfarenhet får hen att förmedla sitt budskap på ett sätt som jag inte kan missförstå.

Varför skulle en så överlägsen varelse som gud vilja kludda till det? Säga dagar och mena något helt annat? Varför inte säga "perioder" om man nu inte menar dagar?
Det är ju så jävla genomskinligt.
Författarna av bibeln lobbade för den mänskliga arbetsveckan; jobba 6 dagar, vila 1. Man hittar på att gud skapade universum på en arbetsvecka; gud skulle ha kunnat skapa universum på ett år eller en sekund men en arbetsvecka passar mycket bättre in i elitens agenda.
För bibeln är bara ett styrmedel, ett verktyg för crowd-control.
Senast redigerad av proconsul 2019-05-19 kl. 20:56.
2019-05-19, 21:33
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antimental
Herregud...
Tror du att Gud kan rädda dig från dina kognitiva ofunktioner?
2019-05-19, 21:34
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Eh...ja. Jag förutsätter att den som kommunicerar med mig använder orden på det sätt som vi båda förstår dem.
Speciellt gäller detta om det är någon som är mer kunnig än jag, då är jag förvissad om att hens kompetens och erfarenhet får hen att förmedla sitt budskap på ett sätt som jag inte kan missförstå.

Varför skulle en så överlägsen varelse som gud vilja kludda till det? Säga dagar och mena något helt annat? Varför inte säga "perioder" om man nu inte menar dagar?
Det är ju så jävla genomskinligt.
Författarna av bibeln lobbade för den mänskliga arbetsveckan; jobba 6 dagar, vila 1. Man hittar på att gud skapade universum på en arbetsvecka; gud skulle ha kunnat skapa universum på ett år eller en sekund men en arbetsvecka passar mycket bättre in i elitens agenda.
Läs ditt eget inlägg.. är du inte troende menar du?
2019-05-19, 23:22
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Läs ditt eget inlägg.. är du inte troende menar du?

Nej, och det framgår med all önskvärd tydlighet i alla mina inlägg.
2019-05-19, 23:58
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Nej, och det framgår med all önskvärd tydlighet i alla mina inlägg.
För den som förnekar kanske..
Du inser alltså inte att du presenterar en massa föreställningar och påståenden om Gud?
Vill du inte inse, eller kan du inte? Eller bara vill/kan du inte erkänna, trots att du ändå inser?
Senast redigerad av negergubbe 2019-05-20 kl. 00:04.
2019-05-20, 08:36
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
För den som förnekar kanske..
Du inser alltså inte att du presenterar en massa föreställningar och påståenden om Gud?
Vill du inte inse, eller kan du inte? Eller bara vill/kan du inte erkänna, trots att du ändå inser?

Vill du mena att man är troende när man inte tror? Är man alkoholist om man inte dricker?

Om man inte tror räknas man inte som troende. Ordet "troende" har inte konnotationen "inte troende".
2019-05-20, 10:52
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Vad är ditt eget argument?
Ja, olika raser har olika utseende och egenskaper, och? Är det ett argument för att behålla dem?

Ok, du verkar hata allt som har med RAS att göra, så jag ska ge dig ett konkret exempel.
För de som ska köpa en renrasig hund för 25000:- är det mycket viktigt att stamtavla och dokumentation visar att hunden är just renrasig i genom generationer tillbaka.

Om vi skulle låta alla renrasiga hundar knulla runt okontrollerat precis som människan har gjort i flera hundra år så skulle givetvis alla tydliga skillnader mellan olika raser suddas ut.
2019-05-20, 11:04
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Om människorna bakom Aftonbladet och Expressen förmedlar nyheter på ett sätt som påverkar människor i en viss riktning, så finns det anledning att tro att även författarna till Bibeln gjorde det.

Jag har dock inga bevis för detta.
2019-05-20, 11:43
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Vill du mena att man är troende när man inte tror?
Nej. Men du Tror ju?!
Citat:
Är man alkoholist om man inte dricker?
Nej. Men om man dricker alkohol i den mängd som du gör, så är det kanske dags att inse att du är en alkoholist?
Citat:
Om man inte tror räknas man inte som troende. Ordet "troende" har inte konnotationen "inte troende".
Man kan ju alltid tro att man inte tror också (som i ert fall), men enligt mig är man då än mer troende.

Tror du på evolutionsteorin, eller tror du om evolutionsteorin?
2019-05-20, 14:31
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ok, du verkar hata allt som har med RAS att göra, så jag ska ge dig ett konkret exempel.
För de som ska köpa en renrasig hund för 25000:- är det mycket viktigt att stamtavla och dokumentation visar att hunden är just renrasig i genom generationer tillbaka.

Om vi skulle låta alla renrasiga hundar knulla runt okontrollerat precis som människan har gjort i flera hundra år så skulle givetvis alla tydliga skillnader mellan olika raser suddas ut.

Viktigt för kennlarna och hundägarna alltså. För mig är det helt oviktigt om det finns renrasiga hundar eller inte.
2019-05-20, 14:38
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Om människorna bakom Aftonbladet och Expressen förmedlar nyheter på ett sätt som påverkar människor i en viss riktning, så finns det anledning att tro att även författarna till Bibeln gjorde det.

Jag har dock inga bevis för detta.

Nej, inga bevis mer än sunt förnuft. Föga troligt att universums skapare skulle gå in och detaljstyra livet för människor på det viset bibeln gör; vilka kläder man får ha, vad man ska göra med ett nedfallet fågelbo, vad man ska göra med en kvinna vars hand råkat röra könet på en annan man än sin egen när hon försökt hindra dem från att slåss (hugga av den), osv.
2019-05-20, 14:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Exakt.
Det är väldigt viktigt att bevara dessa raser.
Vad har din rasistiska ideologi med Topic att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in