Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Det är ju bara en lek med ord. Om man säger "jag tror inte på x" så vill vissa hävda att man har en tro i alla fall, någon slags icke-tro eller vad vet jag. Semantik. Därför säger jag inte att jag inte tror, jag säger att jag har ingen tro. Det går inte att vränga till..
Vakna upp. Det är ni ateister som begagnar semantisk icke-logik.
Om man 'inte tror att X existerar', Då TROR man något annat, nämligen att 'X är icke-existerande'.
Ni kan ju försöka att förneka att ni tror på något annat, men det gör det inte till faktum.
Faktum är att ni Tror något annat (för spekulerat har ni definitivt gjort) om universums och naturens grund.
Här diskuterar vi evolutionsteorin och axiomen som teorin bygger på.
Teorin som sådan och de empiriska stöden är bristfälliga som bäst, och bevisar egentligen inte alls varken hur nya arter uppstår eller hur liv eller livsformer uppstått här på jorden.
Men du Tror på den, och du vill också så väldigt gärna tro att den motbevisar Gud(ar).
Evolutionsteorin har betydligt fler hål än vad en evolutionsteori innefattande Gud skulle ha.. bara så att du vet det.
Du får absolut fortsätta Tro som du vill, och du får argumentera för och påstå vad du vill.
Men kom inte och påstå att du "inte tror"... så vida du inte vill göra dig själv till intellektuellt åtlöje.
Du doxar runt som en fundamentalist och slår knut på dig själv.
Du inser inte ens att du kommer med doxer, nej inte ens när det är paradoxer du spottar så synar du din saliv.