2019-05-20, 13:14
Medlem
Provokatörs avatar
Det finns bara ett enda sätt att agera på, drevet lägger sig inte, det här är inget som blåser över inom några dagar.

Flytta fokus och släpp fram Jessica Stegrud som med kraft får tillkännage att hans beteende inte accepteras och att han åker ut ur partiet innan Studio Ett i P1 börjar.

/Provokatör
Citera
2019-05-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Lex Billy Butt. Är man tillräckligt ful vill ingen kvinna ligga med en, och om man mot förmodan får ligga, är det våldtäkt.

Alternativt ha stort organ eller stor plånbok. Då får man också ligga. Kvinnor har alltid argument klara för att få till det. Ful man med stor plånbok="jag ser bara hur han ser ut inombords" . Ful man stort organ="kärleken ser inte utseende, vi passa så bra".
Citera
2019-05-20, 13:15
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
PL säger i SVT att han och kvinnan ska göra ett gemensamt uttalande under dagen. När sker det och i vilken fom? Är det livestreamad PK?
Citera
2019-05-20, 13:16
Medlem
Jag orkar fan inte mer. Kan det på fullt allvar finnas nån människa över 25 som inte tallat på nån och kommit till en gräns där det är stopp. Vissa brudar låter sig bli pullade i krogsoffan medans andra endast tycker det är ok med diskreta klappar på baken och tar bort handen om man vill in mellan benen och fingra. Så länge man följer signalerna kan jag inte se problemet! Den här bruden kanske bara inte ville att det skulle bli offentligt men han kan ju Lika gärna ha knullat henne en timme tidigare. Hur skitnödiga kan folk va!
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2019-05-20 kl. 13:19.
Citera
2019-05-20, 13:16
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Kvinnan säger alltså själv nu att hon inte alls uppfattar det som det beskrivs. En incident hände, han bad om ursäkt om han missförstått. Dom är vänner sedan långt innan och även nu efter. Man har rest parvis till bland annat Spanien efter detta. Man är vänner än idag. Kvinnan är dock inte vän med Winberg längre, vilket kanske också säger något.

Detta har båda lämnat bakom sig från direkt när det hände, då ursäkten godtogs.
Så det jag fick ut från detta inlägg var att så länge man ber om ursäkt så läggs hela diskussionen ner? Okej.
Citera
2019-05-20, 13:17
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du kan inte reducera det till ”rört vid en kvinnas bröst”. Centrala här är ju förstås att mycket tyder på att BO inte ville det.
Varför envisas du med att skriva BO ? Finns det ett brottsoffer ? Är ett brott ens begånget?
Citera
2019-05-20, 13:18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Så det jag fick ut från detta inlägg var att så länge man ber om ursäkt så läggs hela diskussionen ner? Okej.

Om personerna inblandade rett ut en incident direkt själva och gått vidare sedan ett par år så bör ingen annan döma och lägga sig i, nej. Han bad om ursäkt om han gjort något oönskat, hon godtog. Man är vänner sedan innan och även efter och reser ibland ihop. Varför ska du vara upprörd när hon inte är det? För att du hatar SD, det är orsaken till din och medias ilska.
Citera
2019-05-20, 13:18
Medlem
JustZlatans avatar
Tycker faktiskt det är bra med denna uppmärksamhet. Det märks att det är val om en vecka. Alla vet att SD vinner väljare på såna här "skandaler". Media är nyttiga idioter.
Citera
2019-05-20, 13:23
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
PL säger i SVT att han och kvinnan ska göra ett gemensamt uttalande under dagen. När sker det och i vilken fom? Är det livestreamad PK?

Förmodligen är det pressmeddelandet. Där man skriver att inblandade rett ut det här direkt och sedan länge. Man har länge varit och är vänner och reser ihop ibland. Hon och Winberg är däremot inte vänner längre. Hon håller alltså inte med om bilden som målas upp i media. Det här lämnade hon alltså bakom sig direkt för flera år sedan, men IDAG sitter hela media och sjuklöverpartiledare och är arga å hennes vägnar. Som är vän med Peter Lundgren, som direkt förlät när han bad om ursäkt om han gått för långt.

Det är en klapp på bröstet vi talar om, inte att han gjort något värre än så.
Citera
2019-05-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om personerna inblandade rett ut en incident direkt själva och gått vidare sedan ett par år så bör ingen annan döma och lägga sig i, nej. Han bad om ursäkt om han gjort något oönskat, hon godtog. Man är vänner sedan innan och även efter och reser ibland ihop. Varför ska du vara upprörd när hon inte är det? För att du hatar SD, det är orsaken till din och medias ilska.

Exakt!! Att lyfta en sådan här sak är direkt skrattretande!
Citera
2019-05-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino

Jag förstår inte hysterin kring det där med "sexuella övergrepp". Såklart lite störigt när det sker... men varför ska det alltid smällas upp som om det rörde sig om ett samhällshot? Ibland gör man ett misstag (särskilt på fyllan), ber om ursäkt, går vidare. Är verkligen alla godhetsapostlar helt oskyldiga...? Det är ju samma sak med förflugna ord. Ibland säger man något dumt, ber om ursäkt, går vidare. Inte nåt man ska behöva hänga efter en person med resten av livet!
Citera
2019-05-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tycker faktiskt det är bra med denna uppmärksamhet. Det märks att det är val om en vecka. Alla vet att SD vinner väljare på såna här "skandaler". Media är nyttiga idioter.
Det här är sant. Jag har tidigare röstat på Vänsterpartiet men kommer att gå över till Sverigedemokraterna nu. Självklart ger jag också ett fett personkryss till Peter Lundgren efter att det kommit fram att han blivit packad och tagit en kollega på pattarna. Finns nog ingen i Sverige som kan representera mig bättre än en sån kille! Sveriges egen Juncker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in