Citat:
Ursprungligen postat av
brota
Om jag har rätt i min analys att Tesla är extremt undervärderad är det rena lottovinsten.
Det är inte det minsta troligt att du har rätt i din så kallade analys. Jag känner inte dig så det ger mig egentligen ingenting att varna dig för denna så kallade investering.
Snart kommer siffrorna för maj, sedan qtr 2 som jag tror kommer ligga kring 60-65k lev bilar, vilket är långt under de 90-100k Musk guidat om. En ny brakförlust är att vänta i qtr 2
Sedan har han snackat om att TSLA ska lev 500-600k bilar i år. Efter första 2 qtr kommer det ligga kring 130k lev. Högst troligt blir Q1 årets bästa kvartal.
Saken är även den att Credit default swap holders kan tvinga bolaget in i en omstrukturering, om de har stöd av en viss procentandel, 10% om jag minns rätt. Så detta är inte endast i Musks händer.
Iom att TSLA har $13Billion i dåliga lån, typ colombia status, samt väldigt lite assets vid en chapter 7 eller 363 likvidering, är det nog viktigt för kreditorerna att genomföra en soft chapter 11 restrukturering, printa nya aktier och sälja på marknaden. Detta byter i stort sett ut befintliga ägare till nya, pga massiv utspädning.