Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Varför har inte Sh Holmes och de andra du nämner anmält SD om de bevittnat att SD begått en våldsam handling mot LW?
Bevis eller bevisning är i juridiska sammanhang något som används för att styrka (bevisa) ett påstående eller sakförhållande. Vittne är en form av bevisning.
Här är några inlägg om hot/våld mm. Det gick inte att få med alla som jag citerade, verkar finnas ett tak.
Citat:
Ursprungligen postat av
mirdidjul66
Japp, det är Stefan Davidson som misshandlade Lena i hennes bil , Det dom flesta inte vet är att dom också hade ett förhållande i 6 år innan det här hände med mycket hot och kränkningar av Lena.. Men hon hade inte förmågan att ta sig ur alla lönger , Jag sa åt henne många många gånger att anmäla, vilket hon gjorde men som blev avskrivet, men fortsatte träffa Lena regelbundet fast han var gift.
Jag har ju nyligen länkat till Blessefuits inlägg 31/1:
Citat:
"Det skulle vara intressant att få veta vad du bygger ditt omdöme om MGM på. Lena berättade en hel del om honom och om deras relation för mig. Hon berättade förvisso även positiva saker om honom, men det var inte de sakerna som gjorde intryck på mig. Det där ”smågnabbandet” var regelrätt våld och övergrepp av olika slag.
Inte särskilt hedervärt i mina ögon. ”God och snäll” ligger inte särskilt nära till hands om du frågar mig."
https://www.flashback.org/t2942694p3247
Och sedan har vi Strof 1/5:
"
Citat:
Enligt flera utav varandra oberoende källor så finns det massvis med material där. Extremt grova saker."
https://www.flashback.org/t2942694p3653
"
Citat:
Finns förmodligen en hel del personer runt SD som skulle bli chockade ja om de fick ta del utav materialet."
https://www.flashback.org/t2942694p3654
Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Något hände för ett tag sedan mellan SD och LW.
SD hade varit väldigt elak och oförskämd, oklart om våld ingick.
LW förbjöd SD att ta någon som helst kontakt, eller ha något med henne att göra.
Jag vet inte vad ni tycker, men nog verkar SD vara en jäkla typ, stalker och misshandel.
Huvudmisstänkt i mina ögon
Sh.Holmes 23/1:
Citat:
"[...]Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på."
Citat:
Ursprungligen postat av
18carat
Detta visar att åklagaren köpte mannens version. Det är tråkigt att de ofta väljer att göra det i fall av hot mot kvinnor. Vilket inte bara i det här fallet fått ödesdigra konsekvenser. Hur många liknande mord har vi inte läst om där kvinnan har anmält, ansökt om besöksförbud, personer runt kvinnan varit oroliga, men allt har lagts ner?
Det finns människor runt de här två personerna som vet att det funnits en allvarlig hotbild och vet att det förekommit mycket mera än befogat lätt våld en gång för att avhysa henne ur bilen (och det var ju därför han la armen runt henne, höll fast henne och böjde ner henne - för att hon skulle komma ut ur bilen fortare???! Och nu har en hemlig teori som han inte vill tala om för nån ... ehhh).
Det fanns väl grundade orsaker till att polisen direkt vände sina misstankar mot SD, och att de agerade mycket snabbt, t ex klassade händelsen som människorov genast och inte väntade ett tag och sa "att hon kommer nog snart tillbaks", vilket brukar vara kutym.
Citat:
Ursprungligen postat av
18carat
Har många gemensamma vänner med LW (och har även träffat henne och barnen på gemensamma tillställningar). Var i Örebro på arbetsresa förra veckan och träffade ett par av dem. De hade en hel del att berätta om vad som föregått mordet. Det ser ut som det brukar göra, tyvärr. Vill inte säga mer än så. Men det är samma gamla historia som upprepas om och om igen när kvinnor blir mördade. En tid av hot, trakasserier och skräck och elände, och sen händer det och allt är för sent.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.
En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.
Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?
Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.
Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.
EDIT: Ändrade lite, jag
vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.
Jag minns inte längre alla inlägg, men jag minns någon som skrev något om att det finns mer...
Ja, det finns mer. Även i tråden. Jag minns också någon i tråden som skrivit något om att hon delade med sig av saker som hänt till någon/några vänner om det skulle hända henne något (minns inte de exakta orden eller vem som skrev det)
Ja, om ni väljer att inte tro på alla dessa personer som vittnar om hot, våld, stalking som föregick mordet, då är det svårt att övertyga er.