2019-05-19, 03:39
Medlem
morrhuggs avatar
Med tanke pa att vi har kondomer och andra preventivmedel, for att inte tala om dagen-efter-piller.. det blir liksom svart att motivera en abort nu. Jag har hort folk jamfora ett foster med cancer, men fyfan..

For min egen del tycker jag att det finns anledning till abort. Valdtakt och missbildning tycker jag ar vettiga orsaker, i ovriga fall tycker jag inte att det ska goras. Dels for att vi tar alldeles for latt pa att avsluta ett liv utan egentliga grunder idag, dels for att det ar bra om folk lar sig konsekvenserna av sitt eget handlande.
Citera
2019-05-19, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Well, den biologin existerar ju även för kvinnor, även de kan skita i sina födda ungar, eller inte vilja ha dem etc.
Så frågan här är mer hur ska vi juridiskt ordna det? Ska fäder få lov ignorera existensen av sina biologiska barn, ska mödrar ?
I sånt fall får vi ett samhälle där massa barn kommer stå föräldralösa samt utan ekonomi, Och vad ska vi göra då?

Så varför argumenterar du utifrån att det biologiska är det rätta när du inte verkar gilla resultatet av ett strikt biologiskt tänk i reproduktionen?

Underhållsstöd, DNA-test och aborträtten är ej biologiskt utan socialt skapat.

Vad tycker du själv? Bör en 18-årig kille tvingas ge upp alla sina andra planer för att tvingas ta hand om ett barn han inte vill ha?

Citat:
Jepp vi har DNA test för detta idag.

Nej, det är få som gör DNA-test och i vissa länder är det till och med olagligt. Som Frankrike.
Citera
2019-05-19, 05:53
Medlem
Fy fan vad vidrigt att läsa om att mestadels vita män som är konservativa och invandringsmotståndare ska bestämma över kvinnor!!!Förstår dom inte att:

1) Kvinnan har rätt att bestämma över sitt eget liv

2) Dom får dåligt rykte och missar röster till viktigare frågor som invandring t ex

3) Många extra födslar kommer leda till sociala problem i samhället
Citera
2019-05-19, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Fy fan vad vidrigt att läsa om att mestadels vita män som är konservativa och invandringsmotståndare ska bestämma över kvinnor!!!Förstår dom inte att:

2) Dom får dåligt rykte och missar röster till viktigare frågor som invandring t ex

Vad har abort med invandringsmotstånd att göra?

Det var dessutom Governor Kay Ivey som signerade och fastställde lagen i Alabama.
Citera
2019-05-19, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnoPerp
Vad har abort med invandringsmotstånd att göra?
Som du borde veta är invandringsmotståndet kopplat till en bit till höger på skalan och vet du vad: samma är det med abortmotståndare dom ligger också till höger så: dom stackarna som vill värna kvinnors rättigheter och stoppa invandring får svåra tider!
Citera
2019-05-19, 06:43
Medlem
Citat:
Som du borde veta är invandringsmotståndet kopplat till en bit till höger på skalan och vet du vad: samma är det med abortmotståndare dom ligger också till höger så: dom stackarna som vill värna kvinnors rättigheter och stoppa invandring får svåra tider!
Vad pratar du om?
Citera
2019-05-19, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnoPerp
Vad pratar du om?
Förstår du inte eller är du av annan åsikt?
Citera
2019-05-19, 06:45
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:

Kvinnors bestämmanderätt över sin kropp kan väl ändå inte triumfa lagen om mord? Antingen är det fel att döda eller så är det inte. Eller ska vi återinför dödsstraff på dömda också?

Hahahah konservativa vita män?? Snacka om att bo under en sten. Fråga SVARTA män så kommer du få ett unisont svar. Bland vita män är frågan väldigt splittrad. Det är den INTE bland svarta. Hade detta varit ett forum för folk från MENA hade de begärt dig stenad för att du ens uttryckte din åsikt. Read a book.

Hur menar du? Att om man inte mördar ett barn så kommer man instinktivt att förkasta det? Detta låter som hemska människor du pratar om, dem som antingen står mellan att mörda sitt ofödda barn eller att förkasta dem. Jaha, det är geme kvinna du pratar om? Ok. Men det var du som sa det.
Citera
2019-05-19, 06:46
Bannlyst
Fy fan så jävla bra, att alla känslomässigt döda vänsterliberaler blir tillrättavisade, abort är inget preventivmedel och livet börjar när ägget blir befruktat.
Vill man inte bli gravid så använder man preventivmedel, punkt.
Nu hoppas jag att man tar nästa steg och jämställer abort med mord och byter verb på brottet till att begå abort, för precis som man inte gör mord, det är något man begår, så gör man inte abort heller, man begår abort.
Abort är mord och ska bestraffas med döden eller livstids fängelse.
Jag hoppas att man tar steget fullt ut nu när man ändå har börjat gå i rätt riktning, i fler stater och sedan i Europeiska länder.
Citera
2019-05-19, 06:50
Medlem
Citat:
Förstår du inte eller är du av annan åsikt?
Jag frågar dig om du kan förklara lite bättre. Jag försöker förstå vad du menar men du blandar in hudfärg, invandring, kön och massa annat trams i dina argument, lite svårt att hänga med. Du ska inte klämma in lite om klimatet också när du först är igång?

Och du är medveten om att lagen signerades och effektuerades av en kvinnlig Governor?

Med alla dagens preventionsmedel tycker jag man ska begränsa abort så mycket det går.
Citera
2019-05-19, 06:50
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:

Hej

jag skrev 3 påstående till dig, tänker du besvara något av dem? Eller var en smili allt du mäktade med?

Jag ger dig en chans till. I annat fall tolkar jag det som tyst acceptans och medtycke.

Kvinnors bestämmanderätt över sin kropp kan väl ändå inte triumfa lagen om mord? Antingen är det fel att döda eller så är det inte. Eller ska vi återinför dödsstraff på dömda också?

Hahahah konservativa vita män?? Snacka om att bo under en sten. Fråga SVARTA män så kommer du få ett unisont svar. Bland vita män är frågan väldigt splittrad. Det är den INTE bland svarta. Hade detta varit ett forum för folk från MENA hade de begärt dig stenad för att du ens uttryckte din åsikt. Read a book.

Hur menar du? Att om man inte mördar ett barn så kommer man instinktivt att förkasta det? Detta låter som hemska människor du pratar om, dem som antingen står mellan att mörda sitt ofödda barn eller att förkasta dem. Jaha, det är geme kvinna du pratar om? Ok. Men det var du som sa det.
Citera
2019-05-19, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Hahahah konservativa vita män?? Snacka om att bo under en sten. Fråga SVARTA män så kommer du få ett unisont svar. Bland vita män är frågan väldigt splittrad. Det är den INTE bland svarta.
Källa?

(Ja naturligvis vet du mer än SVTs utrikeskorrespondent angående detta... )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in