2019-05-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har inte alla ändrat sig? Det kommer att stå på varje löpsedel i morgon. ”Blixtinkallad omröstning ger omedelbart abortförbud! Skogsvatte på Flashback övertygade med argumentet att det bryter mot den kroppsliga autonomin att man måste lämna kvar sitt barn på BB om man inte vill ta hem det”.

Skrev de inget om uteliggaren?
Citera
2019-05-24, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Erkänner du äntligen att mord på barn är fel?
Erkänner du äntligen att du synnerligen svagbegåvad?

Så klart du inte gör. Dunning-Kruger kallas det.
Citera
2019-05-24, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Skrev de inget om uteliggaren?
Nä, det gör det inte. Det argumentet var för alldeles för komplicerat för politikerna.
Citera
2019-05-24, 20:10
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Erkänner du äntligen att du synnerligen svagbegåvad?

Förolämpningarna är allt som återstår när argumenten tryter. Om jag nu vore så svagbegåvad skulle du ju enkelt kunna förklara varför du vill göra undantag för den kroppsliga autonomin för kvinnor som redan fött sina barn, men inte för de som ännu inte fött sina barn.
Citera
2019-05-24, 20:12
Medlem
Citat:
Nä, det gör det inte. Det argumentet var för alldeles för komplicerat för politikerna.

Jävla PK-media som mörkar!
Citera
2019-05-24, 20:15
Avslutad
Citat:
Förolämpningarna är allt som återstår när argumenten tryter. Om jag nu vore så svagbegåvad skulle du ju enkelt kunna förklara varför du vill göra undantag för den kroppsliga autonomin för kvinnor som redan fött sina barn, men inte för de som ännu inte fött sina barn.
Men kära nån.

Jag har ju sagt att du har övertygat mig om att det bryter mot den kroppsliga autonomin att man måste lämna kvar sitt barn på BB om man inte vill ta hem det.

Du har ju upprepat det till förbannelse, vill du att jag ska säga emot dig nu helt plötsligt?

Varsågod, nu kan du försöka övertyga resten av människorna i tråden om att det brytermot den kroppsliga autonomin att mån måste lämna kvar barnet om man inte vill ta med det hem.
Citera
2019-05-24, 20:19
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Men kära nån.

Jag har ju sagt att du har övertygat mig om att det bryter mot den kroppsliga autonomin att man måste lämna kvar sitt barn på BB om man inte vill ta hem det.

Vad bra! Då förväntar jag mig att du hoppar in i tråden om veganerna som svältfödde sin dotter och försvarar föräldrarna. KROPPSLIG AUTONOMI!

Nä, abortfolket har inte mycket att komma med när det väl kommer till kritan, och allra minst i en öppen debatt. Att få döda sina barn är ganska magstarkt för de flesta.
Citera
2019-05-24, 20:26
Avslutad
Citat:
Vad bra! Då förväntar jag mig att du hoppar in i tråden om veganerna som svältfödde sin dotter och försvarar föräldrarna. KROPPSLIG AUTONOMI!

Nä, abortfolket har inte mycket att komma med när det väl kommer till kritan, och allra minst i en öppen debatt. Att få döda sina barn är ganska magstarkt för de flesta.
Jaaa, men nu har du ju visat var skåpet ska stå och riksdagspolitikerna i detta nu skyndsamt inför ett förbud.
Citera
2019-05-24, 20:29
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Jaaa, men nu har du ju visat var skåpet ska stå och riksdagspolitikerna i detta nu skyndsamt inför ett förbud.

Om argument funkat på politiker hade vi inte haft 8 riksdagspartier. Men, men. Först Alabama, sen världen!
Citera
2019-05-24, 20:33
Avslutad
Citat:
Om argument funkat på politiker hade vi inte haft 8 riksdagspartier. Men, men. Först Alabama, sen världen!
Om de inte ger vika för så genialiska argument som du framfört här, hur ska de då ge vika?
Citera
2019-05-24, 20:35
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Om de inte ger vika för så genialiska argument som du framfört här, hur ska de då ge vika?

Jag kan inte minnas senast en riksdagspolitiker överhuvudtaget gav sig in i en debatt om moralfilosofi och utmanade sin egna övertygelse, så idén om att övertyga politiker snarare än att byta ut dem är dödfött. Men som nyvunnen abortmotståndare hoppas jag du tar del i den kampen med mig.
Citera
2019-05-24, 20:53
Avslutad
Citat:
Jag kan inte minnas senast en riksdagspolitiker överhuvudtaget gav sig in i en debatt om moralfilosofi och utmanade sin egna övertygelse, så idén om att övertyga politiker snarare än att byta ut dem är dödfött. Men som nyvunnen abortmotståndare hoppas jag du tar del i den kampen med mig.
OK, men om så genialiska argument som du har framfört här inte får folk att rösta emot dem, hur ska du då få igenom din lag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in