2019-05-19, 07:00
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Källa?

(Ja naturligvis vet du mer än SVTs utrikeskorrespondent angående detta... )

Du betvivlar att abort anses vara ännu mer konservativt i muslimska länder än i västvärlden? Du är säker på att du vill ha länk på det? Ja?
Citera
2019-05-19, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Du betvivlar att abort anses vara ännu mer konservativt i muslimska länder än i västvärlden? Du är säker på att du vill ha länk på det? Ja?
Du skrev "SVARTA". I detta sammanhanget kan man inte tolka det annat än afroamerikaner.
Citera
2019-05-19, 07:06
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Du skrev "SVARTA". I detta sammanhanget kan man inte tolka det annat än afroamerikaner.

Oj, gjorde jag det. Kan det ha varit för att DU skriva "vita" män? Kan det varit så att DU började generalisera? Oj då. Jobbigt när man blir bemött med samma jargong man själv häver ur sig.

Du är även välkommen att bemöta mitt sista påstående i mitt första inlägg. Försök denna gång hålla dig till text istället för smilies, man kan annars få en uppfattning att du är lätt eftersatt.
Citera
2019-05-19, 07:09
Medlem
Citat:
Källa?

(Ja naturligvis vet du mer än SVTs utrikeskorrespondent angående detta... )
Från Pew Research: https://www.pewforum.org/fact-sheet/public-opinion-on-abortion/

White, non-Hispanic 61% 35%
Black, non-Hispanic 60% 38%
Hispanic 49% 44%

Ovanstående avser stödet för laglig abort (61-60-49) och motståndet mot laglig abort (35-38-44).
Vita har högts stöd och lägst motstånd enlight Pew. På samma länk hittar du per kön, partistöd och annat.
Citera
2019-05-19, 07:13
Medlem
Citat:
Oj, gjorde jag det. Kan det ha varit för att DU skriva "vita" män?
Men herregud det är USA tråden handlar om då är det väl självklart att jag menade vita män i USA och att du borde menat svarta män i USA...

Ingen ide att diskutera med dig, du får två fel:1) Du blandade in annan nationalitet än amerikaner
2) Från det du skrev kunde man inte utläsa annat än att svarta män står för stor del av abortmotståndet vilket inte stämmer
Citera
2019-05-19, 07:13
Medlem
Citat:
Oj, gjorde jag det. Kan det ha varit för att DU skriva "vita" män? Kan det varit så att DU började generalisera? Oj då. Jobbigt när man blir bemött med samma jargong man själv häver ur sig.

Du är även välkommen att bemöta mitt sista påstående i mitt första inlägg. Försök denna gång hålla dig till text istället för smilies, man kan annars få en uppfattning att du är lätt eftersatt.
Tellusstar gav mig en uppfattning om kognitiva utmaningar redan innan smileys - kanske glömde bort att detta inte är Twitter, ingen brigad av ryggdunkare som hejar på här inne.
Senast redigerad av InnoPerp 2019-05-19 kl. 07:22.
Citera
2019-05-19, 07:27
Medlem
Citat:
Om du skriver om kognitiva funktioner kanske du skulle stava det ordet korrekt....
Rättat, även fixat det mellanslag som saknades på samma raden.

Du duckar de andra inläggen dock. Enligt Pew Research så ser statistiken såhär ut för stöd eller motstånd mot abort efter ras:
White, non-Hispanic 61% för 35% mot
Black, non-Hispanic 60% för 38% mot
Hispanic 49% för 44% mot

Vita är de med högst stöd och lägst motstånd mot abort.
Svarta har 1% lägre stöd och 3% större motstånd.
Hispanics sticker dock ut med sitt låga stöd för laglig abort och sin höga andel abortmotståndare.

Förklara igen hur detta är vita konservativa mäns fel?
Citera
2019-05-19, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnoPerp
Rättat, även fixat det mellanslag som saknades på samma raden.

Du duckar de andra inläggen dock. Enligt Pew Research så ser statistiken såhär ut för stöd eller motstånd mot abort efter ras:
White, non-Hispanic 61% för 35% mot
Black, non-Hispanic 60% för 38% mot
Hispanic 49% för 44% mot

Vita är de med högst stöd och lägst motstånd mot abort.
Svarta har 1% lägre stöd och 3% större motstånd.
Hispanics sticker dock ut med sitt låga stöd för laglig abort och sin höga andel abortmotståndare.

Förklara igen hur detta är vita konservativa mäns fel?
Jag tror inte på detta ändå och tänker /orkar inte läsa källan.

Vansinnig jag vet men ärligt svar åtminstone....
Citera
2019-05-19, 07:34
Medlem
Citat:
Jag tror inte på detta ändå och tänker /orkar inte läsa källan.

Vansinnig jag vet men ärligt svar åtminstone....
Ungefär vad jag förväntade av en rasist som dig.

Källan har du här igen om du skulle råka tillfriskna: https://www.pewforum.org/fact-sheet/public-opinion-on-abortion/
Citera
2019-05-19, 09:28
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Som du borde veta är invandringsmotståndet kopplat till en bit till höger på skalan och vet du vad: samma är det med abortmotståndare dom ligger också till höger så: dom stackarna som vill värna kvinnors rättigheter och stoppa invandring får svåra tider!

Du kanske skulle kolla upp hur brett stod det ar i alabama for denna lag.. det var over 70%, sa jag vet inte varfor du snackar om vita man.
Citera
2019-05-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
.
Det centrala inom liberalismen är också rätten till, och beskyddandet av, människoliv. Så det är inte självklart att en liberal är för abort.

Rätten till andras liv går dock inte före rätten till den egna kroppen. Människor måste själva bestämma vad den egna kroppen får användas till.

Citat:
Ingen kan garantera överlevnad, det är omöjligt. Det vi pratar om är att hindra att nån annan tar dess liv medvetet.

Så då tycker du att dagen efter piller är ok? Där kvinnan enbart förändrar sin livmoder så att det befruktade ägget inte får fäste?

Citat:
Om kvinnans graviditet har uppstått genom frivilligt samlag är inte relevant för mina argument eftersom gränsen för mig går när livet uppstår. När livet uppstår är ett separat ämne. Du däremot bryr dig inte om när livet uppstår utan du rättfärdigar abort baserat på att barnet inte kan överleva utan sin mamma. Först då är det relevant att mamman satt barnet i den sitsen eftersom vi nu ställer två människors behov mot varandra

Men vi försätter alltid barn i ett hjälplöst tillstånd genom att skapa dem. De klarar sig inte utan oss när de är små. Men ändå kan vi lämna bort barnet till någon annan om vi själva bedömer att vi inte kan ta hand om det. Det beror på att det alltid finns någon annan som väljer att ta hand om barnet. Om det inte funnits någon som valt att ha hand om barnet hade det inte överlevt. Samhället vilar på val, inte tvång. Jag vet inte hur vi skulle kunna bevisa att människan föds med skyldigheter, om man nu inte tror på tex en gud.
Senast redigerad av beyondantares 2019-05-19 kl. 10:01.
Citera
2019-05-19, 09:40
Medlem
DrottningKristinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Du tycker alltså att det är okej att döda människor som har "skitliv" (vem bedömer det för övrigt, du?).

Ponera att du hade åkt till ett slumområde i Indien och fått med dig säg 100 barn och lyckats lura i dem i ett rum. Du drogar ner dem så att de blir medvetslösa och inte känner smärta eller ångest, och sedan dödar du dem en efter en. Detta ser du alltså som en befrielse för dem, från deras skitliv, eftersom du avslutat deras lidande. Du har inga moraliska kval över att du dödat 100 barn, tvärtom ser du det som det moraliskt rätta att göra.

Om du inte håller med om ovanstående är du inkonsekvent, eftersom kärnan av ditt resonemang är detsamma: icke-existens är bättre än existens för vissa individer, kanske sjuka, fattiga och idioter, eftersom livet ändå bara är lidande för dem.

Alltså exakt samma tankesätt som drev nazisterna att diskret döda förståndshandikappade.

PS: jag sa aldrig något om våldtäkt, nu var det incest. Jag tycker incest är fel ur alla lägen, men det rättfärdigar inte att man har ihjäl avkomma från incest. Vi går inte runt och avlivar levande barn utanför livmodern från incest.

Det är väldigt stor skillnad på att döda ett foster i magen och att gasa ihjäl människor som kan uppfatta vad som händer. Väldigt stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in