Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Vilken avsked för "Robbery"! Franck mål var en ren delikatess, ett sånt som visar världsklass vid 36 års ålder. Arjens var klart enklare men vilket avsked av de två spelarna som förändrade ytterns roll.
Den vänsterfotade spelade på höger sida och den högerfotade på andra.
Är 10 år sedan de två parades ihop i FC Bayern München men ännu idag, exempelvis av många svenska "fotbollskännare", så ska en vänsterfotad spela på vänster sida och en högerfotad på de andra. Tanken att en kantspelare inte bara ska kunna springa ner till hörnflagga för att slå ett inlägg/inspel utan istället vika in på planen för att själv avsluta verkar liksom aldrig riktigt nå fram. Trots att ett av fotbollsvärldens mest kända "fenomen" är Robbens mål då han går inåt inåt och dunkar in den.
Två fantastiska spelare som det varit en glädje att kunna följa för mig. Önskar dem verkligen all lycka.
Ribéry har nu fler titlar än Dortmund 😍
Missade hela denna omgång missade alla hyllningar till Robben Ribéry och Rafinha man får inte glömma bort honom, ingen världsklass men jävligt lojal spelare.
Mår lite piss över att jag missade denna dag men anledningen var viktigare än något annat i mitt skitliv.
Jag älskar att BVB tryckt upp en jävla massa banderoller och annat att dom är Deutsche Meister 2019 😂😂