2019-05-16, 21:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Sané vore bra tror jag. Både för laget och hans egna utveckling. I Bayern skulle han bli en nyckelspelare.
Jag är på din linje helt klart.
Citera
2019-05-17, 15:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är på din linje helt klart.
Tycker också att Bayern ska fortsätta försöka ha så många tyska landslagsmän som möjligt med om dom håller klassen. Det är bra för moralen och samspelet.
Citera
2019-05-17, 17:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tycker också att Bayern ska fortsätta försöka ha så många tyska landslagsmän som möjligt med om dom håller klassen. Det är bra för moralen och samspelet.
Jo det har varit min åsikt sedan 1973 😉

Fem gånger sedan BL startade så har tvåan i ligan vänt på steken i sista omgången, Bayern har vänt två gånger och tappat titeln en gång.

Hoppas verkligen att det inte blir så imorgon.
Citera
2019-05-17, 21:53
Medlem
Ewrus avatar
Max Kruse lämnar Bremen, väntat men synd...
Citera
2019-05-18, 15:22
Medlem
motvalls avatar
Då var det dax för allt att avgöras vem som vinner BL denna säsong. Känner mig oväntat objektiv så här före matchstart, det finns en poäng att det inte är Bayern. Men vet att jag som vanligt kommer sitta och bita på naglarna när spelet väl är igång.
Citera
2019-05-18, 15:28
Medlem
motvalls avatar
Och så är det lite känslosamt. Sista matchen för Franck Ribery och Arjen Robben (samt även Rafinha). Värdigt avtackande i alla fall.
Citera
2019-05-18, 15:44
Medlem
Steff83s avatar
Ja...Att Bayern vinner är det mest troliga.

Dortmund och Leipzig klara för CL.

Strid om sista CLplats mellan framförallt Leverkusen, Frankfurt och Gladbach.

Stuttgart kvalar.

Hannover och Nürnberg åker ur.
Citera
2019-05-18, 16:34
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Frankfurt kommer vända på steken nu i andra halvlek, Jovic gör två mål.

När det gäller Dortmund så utökar dom till 2-0 vilket kommer leda till guld.

Man får väl drömma lite om en dramatisk avslutning i alla fall.
Citera
2019-05-18, 18:04
Medlem
motvalls avatar
Vilken avsked för "Robbery"! Franck mål var en ren delikatess, ett sånt som visar världsklass vid 36 års ålder. Arjens var klart enklare men vilket avsked av de två spelarna som förändrade ytterns roll.
Den vänsterfotade spelade på höger sida och den högerfotade på andra.

Är 10 år sedan de två parades ihop i FC Bayern München men ännu idag, exempelvis av många svenska "fotbollskännare", så ska en vänsterfotad spela på vänster sida och en högerfotad på de andra. Tanken att en kantspelare inte bara ska kunna springa ner till hörnflagga för att slå ett inlägg/inspel utan istället vika in på planen för att själv avsluta verkar liksom aldrig riktigt nå fram. Trots att ett av fotbollsvärldens mest kända "fenomen" är Robbens mål då han går inåt inåt och dunkar in den.

Två fantastiska spelare som det varit en glädje att kunna följa för mig. Önskar dem verkligen all lycka.
Citera
2019-05-18, 18:09
Medlem
2-1 mot Leipzig räckte inte för EL, vet inte om det kanske är lika bra med tanke på hur truppen ser ut. Dock patetiskt av Augsburg att förlora med 8-1 mot biltillverkarna, jisses. I den matchen vår chans fanns.

Bayern ligamästare igen, quelle surprise. Hade gärna sett att en annan klubb tar över maktordningen i Tyskland. Det här är första säsongen sedan 11-12 när Dortmund vann som det är spänning ända in i sista omgången och inte 10-20 poängs försprång för Bayern, säger en del om ligan i mitt tycke.
Citera
2019-05-18, 19:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
2-1 mot Leipzig räckte inte för EL, vet inte om det kanske är lika bra med tanke på hur truppen ser ut. Dock patetiskt av Augsburg att förlora med 8-1 mot biltillverkarna, jisses. I den matchen vår chans fanns.

Bayern ligamästare igen, quelle surprise. Hade gärna sett att en annan klubb tar över maktordningen i Tyskland. Det här är första säsongen sedan 11-12 när Dortmund vann som det är spänning ända in i sista omgången och inte 10-20 poängs försprång för Bayern, säger en del om ligan i mitt tycke.
Mjo..men det är inte unikt. Det är samma i tex Frankrike och Italien. Fördelen med Tyskland är det är väldigt jämnt därbakom.
Citera
2019-05-18, 19:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Vilken avsked för "Robbery"! Franck mål var en ren delikatess, ett sånt som visar världsklass vid 36 års ålder. Arjens var klart enklare men vilket avsked av de två spelarna som förändrade ytterns roll.
Den vänsterfotade spelade på höger sida och den högerfotade på andra.

Är 10 år sedan de två parades ihop i FC Bayern München men ännu idag, exempelvis av många svenska "fotbollskännare", så ska en vänsterfotad spela på vänster sida och en högerfotad på de andra. Tanken att en kantspelare inte bara ska kunna springa ner till hörnflagga för att slå ett inlägg/inspel utan istället vika in på planen för att själv avsluta verkar liksom aldrig riktigt nå fram. Trots att ett av fotbollsvärldens mest kända "fenomen" är Robbens mål då han går inåt inåt och dunkar in den.

Två fantastiska spelare som det varit en glädje att kunna följa för mig. Önskar dem verkligen all lycka.

Ribéry har nu fler titlar än Dortmund 😍

Missade hela denna omgång missade alla hyllningar till Robben Ribéry och Rafinha man får inte glömma bort honom, ingen världsklass men jävligt lojal spelare.
Mår lite piss över att jag missade denna dag men anledningen var viktigare än något annat i mitt skitliv.

Jag älskar att BVB tryckt upp en jävla massa banderoller och annat att dom är Deutsche Meister 2019 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in