2019-05-12, 20:01
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Vilket fiasko för HSV med den förödande avslutningen av säsongen.

Då hoppas jag på Union Berlin om andraplatsen.
Citera
2019-05-12, 20:13
Medlem
cyberkalles avatar
Frankfurt förlorade hemma nyss och rasade till 6e platsen vilket fiaskoavslut av dom.
Citera
2019-05-12, 20:19
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Frankfurt förlorade hemma nyss och rasade till 6e platsen vilket fiaskoavslut av dom.
Dom la allt krut på EL..vilket va nära att lyckas ta dom till final. Verkar inte finnas energi kvar för ligan..som egentligen borde vara minst lika viktig med en CL-plats på spel.
Citera
2019-05-13, 08:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom la allt krut på EL..vilket va nära att lyckas ta dom till final. Verkar inte finnas energi kvar för ligan..som egentligen borde vara minst lika viktig med en CL-plats på spel.

Jo så är det, det är inte lätt att kriga på flera fronter när man inte har rutinen.

Sebastian Rode som varit jäkligt bra i Frankfurt som pajade knät i matchen mot Chelsea är verkligen skadedrabbad jag börjar tvivla på om han kommer tillbaka.
Citera
2019-05-13, 18:53
Medlem
cyberkalles avatar
Neuer missar även sista hemmamatchen och jag börjar tycka att det kanske är dags att fundera på en ny 1e målvakt, lite väl mycket skador sista säsongerna. Ulreich är ok men inte mer.
Citera
2019-05-13, 20:02
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Neuer missar även sista hemmamatchen och jag börjar tycka att det kanske är dags att fundera på en ny 1e målvakt, lite väl mycket skador sista säsongerna. Ulreich är ok men inte mer.
Håller med. Känns som hans skador de senaste åren gjort honom klart sämre. Nie Neuer hette det väl en gång?
Citera
2019-05-13, 20:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Håller med. Känns som hans skador de senaste åren gjort honom klart sämre. Nie Neuer hette det väl en gång?
Koan Neuer (kein=ingen) som man säger på bayerska var det man sa, det handlade om hans förflutna i Schalke-ultras.
Men han hanterade hela den biten jäkligt proffsigt och det gick rätt snabbt över.
Citera
2019-05-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Att det är Bayern som vinner ligan och inte Dortmund är så jävla illa av Dortmund. Vad var ledningen på där som mest, 12 poäng? 10? Så monumentalt uselt. Men men. 3-0 till 3-3 mot Hoffenheim avgjorde ju hela ligan.

Det var där Reus skadade sig efter att varit hel en längre period? Och fick utgå i halvtid? Ja, precis där vände det för Dortmund även om dom hade några fina omgångar senare när Reus var tillbaka. Men så är det, Reus väl och ve har satt så stort avtryck på Dortmunds form senaste 3-4 åren och då är man alldeles för känsligt som lag. Beroendet av en spelares form och skadefrihet får inte vara så stort.
Senast redigerad av mhean 2019-05-14 kl. 00:25.
Citera
2019-05-14, 12:44
Medlem
cyberkalles avatar
En grym värvning av Dortmund om allt stämmer, Hoffenheims Nico Schultz som jag verkligen gillar går för just under 30 miljoner €
Citera
2019-05-15, 21:17
Medlem
cyberkalles avatar
Nu börjar det bli sjuka rykten om Bayerns nyförvärv värre än någonsin.
Flera tyska medier skriver att Leroy Sané är högaktuell samt Rodrigo den senare för 70 miljoner € från Atletico då skulle vi värvat två spelare för 150 miljoner € från den klubben.
Jag tvivlar starkt på alla rykten men Sané hade varit en bra förstärkning.

Hittills är det klart att Robben Ribéry och Rafinha lämnar och det är förståeligt med tanke på skadehistoriken på dom två superstjärnorna men dom håller bra klass ännu.
Citera
2019-05-16, 11:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Nu börjar det bli sjuka rykten om Bayerns nyförvärv värre än någonsin.
Flera tyska medier skriver att Leroy Sané är högaktuell samt Rodrigo den senare för 70 miljoner € från Atletico då skulle vi värvat två spelare för 150 miljoner € från den klubben.
Jag tvivlar starkt på alla rykten men Sané hade varit en bra förstärkning.

Hittills är det klart att Robben Ribéry och Rafinha lämnar och det är förståeligt med tanke på skadehistoriken på dom två superstjärnorna men dom håller bra klass ännu.
Sané vore bra tror jag. Både för laget och hans egna utveckling. I Bayern skulle han bli en nyckelspelare.
Citera
2019-05-16, 19:11
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Sané vore bra tror jag. Både för laget och hans egna utveckling. I Bayern skulle han bli en nyckelspelare.

Ja det känns ju inte omöjligt att han hamnar i Bayern, men för hans egna utveckling? Tror nog Pep är några resor bättre på att utveckla spelare än Kovač.

Är det något prat om någon ny tränare i Bayern? Läst lite på Svenskafans idag angående Bayern och det skrevs ''Frankfurt blivit bättre utan honom och Bayern sämre med honom.''

Visst han gjorde ett bra jobb i Frankfurt men dom verkar ha gjort en bättre säsong nu utan honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in