2019-05-15, 22:48
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vem tar de då? Stannar Abraham permanent om Aston går upp?
Så som matcherna har sett ut så måste Villa vara jättefavoriter. Jag skulle tro att Abrahams situation beror väldigt mycket på vad CAS kommer fram om Chelsea avstängning på transfermarknaden. Upphävs den så tror jag att han går till Villa. Får de inte värva så tror jag att han går tillbaka till Chelsea igen.
Citera
2019-05-16, 07:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Som sagt för att nå den slutsatsen att man hånar skadade fans behöver man underbygga tesen med mer än antaganden. Det är mer än otydligt vad som åsyftas. Om det vore en direkt referens till fallet Sean Cox hade jag hållt med dig. Så man har varken hånat någon spelare som dött, något specifikt skadat fan eller ägnat sig åt rasism som EnLitenFrys blandade in i diskussionen. Tolkar du eller någon annan det annorlunda må så va. Det gör inte jag.

Du skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
...tycker bara det är bra när man får se lite passion och mänskligt beteende från dessa överbetalda proffs. Vi behöver snarare mer sådant här i dagens fotboll, inte mindre.

Jag ifrågasatte om all passion och mänskligt beteende var av godo och tog Terry vs Ferdinand som exempel, men det tyckte du inte. Jag argumenterar för att de här sidorna av spelare vill vi aldrig se, precis som vi inte vill se Terry vs Ferdinand nånsin igen.

Sedan:

Citat:
banter: Supple term used to describe activities or chat that is playful, intelligent and original.

Hur kan du få raderna:
"Kompany injured Salah"
"battered in the streets" (syftar på att Liverpool-supportrar blev överfallna och misshandlade av maskerade män i Kiev i CL-finalen i fjol)

...till banter? Det är inte playful, original eller intelligent. Det är plumpt, osmakligt och ovärdigt. "haha, ni blev misshandlade, haha du blev skadad". Visa mig banter?

City borde givetvis bett om ursäkt. "Vi firade titeln med en sång våra fans sjungit, vi tappade omdömet i ett svagt ögonblick, vi ber om ursäkt. Det finns inget roligt i att sjunga om hur människor skadas eller misshandlas, vi vill beklaga till alla som tagit illa upp - vi ska bättra oss." Då hade det varit bra så, färdigt.
Citera
2019-05-16, 21:07
Medlem
Ustyugov3s avatar
RIP VAR-fri fotboll...

Skönt inte Pool vann.

Spännande med playoff!
Citera
2019-05-17, 00:32
Medlem
Kafferastens avatar
Trist att "mitt" Liverpool inte räckte till, men City vann rättvist svårt att säga annat. Dom har ligans bästa tränare och spelartrupp och vann väl med oväntat liten marginal ändå. Att dom här två lagen var så överlägsna skvallrar ju om att nivån är för dålig i PL överlag precis som i bla Frankrike. Sen har ju Spurs gjort det bra i CL så klart även om cupspel är något annat, men Man Utd och Arsenal är sovande jättar frågan är bara hur länge dom ska sova. United är ju total katastrof varenda värvning klubben gör känns ju galen, och så anställer dom Solskjaer av alla tränare i världen det är helt sjukt.

Klopp är verkligen på rätt väg men ska han vinna PL så måste han snickra till laget ytterligare. Blir intressant att se vad dom gör i sommar.
Citera
2019-05-17, 00:50
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Trist att "mitt" Liverpool inte räckte till, men City vann rättvist svårt att säga annat. Dom har ligans bästa tränare och spelartrupp och vann väl med oväntat liten marginal ändå. Att dom här två lagen var så överlägsna skvallrar ju om att nivån är för dålig i PL överlag precis som i bla Frankrike. Sen har ju Spurs gjort det bra i CL så klart även om cupspel är något annat, men Man Utd och Arsenal är sovande jättar frågan är bara hur länge dom ska sova. United är ju total katastrof varenda värvning klubben gör känns ju galen, och så anställer dom Solskjaer av alla tränare i världen det är helt sjukt.

Klopp är verkligen på rätt väg men ska han vinna PL så måste han snickra till laget ytterligare. Blir intressant att se vad dom gör i sommar.

FaSt man har sagt ett tag nu att klopp är på gång, och visst ser det bättre och bättre ut för varje säsong. Men vem vet vad som händer nästa säsong. Spurs gjorde en överraskande bra säsong utan värvningar men de senaste veckorna orkade de inte mer. Svårt och se om liverpool och city kommer köra på lika hårt igen. 198 poäng på två säsonger är sinnessjukt.

Hoppas äcklet özil försvinner från England i sommar.
Citera
2019-05-17, 03:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
FaSt man har sagt ett tag nu att klopp är på gång, och visst ser det bättre och bättre ut för varje säsong. Men vem vet vad som händer nästa säsong. Spurs gjorde en överraskande bra säsong utan värvningar men de senaste veckorna orkade de inte mer. Svårt och se om liverpool och city kommer köra på lika hårt igen. 198 poäng på två säsonger är sinnessjukt.

Hoppas äcklet özil försvinner från England i sommar.

Dont get your hopes up. Sitter på en saftig lön med 300-350k£ per vecka, två år kvar, uttalade sig för två veckor sen att han trivs bra och vill stanna de år han har kvar.

Klubbar fortsätter göra den här missen. Superlön, spelaren stagnerar eller passar inte in i bygget, man vill dumpa men ingen tänker matcha den lönen, spelaren går ingenstans. Rooney, Alexis, Özil, Yaya...

Bästa för Liverpools del nästa säsong vore en CL-vinst i år, all in på ligan nästa säsong medan konkurrenterna under kommer försvagade (Hazard Pogba Eriksen Alderweireld Martial lämnar ligan) och man får vässa sin trupp. Pep oförmögen att motivera spelarna i ligan ett tredje år, Fernandinho slut och klarar inte att ersätta, många billiga poäng till spillo samtidigt som man lägger allt på CL eftersom man har en kommande avstängning säsongen efter. Typ så. Men det är att gå händelserna långt i förväg. Helst vill jag att Liverpool vinner allt på egna meriter utan försvagning av konkurrenterna, men jag kommer inte gnälla om Hazard sticker och Chelsea får transferförbud...
Citera
2019-05-17, 09:44
Medlem
Är det bara jag som tycker att Chelseas sommar kommer bli mer intressant att följa än övriga större klubbars? Chelseas hela lånekarusell där dom lånar ut unga spelare tar i princip slut nu när det införs en begränsning på max antal spelare att låna ut, vilket kommer innebära en hel del försäljningar tippar jag på. En transferban på det ihop med en löst sittande Sarri. I bakhuvudet finns Lampard/Morris framgångar med Derby...

Vore trevligt om Chelsea faktiskt kunde göra det bästa av det här förbudet och faktiskt börja på allvar slussa in talanger i a-laget/startelvan som Hodson-Odoi, Loftus-Cheek (ännu större roll i laget), Mount, Tomori mfl. Det finns talang i leden och kanske är det förbudet som tvingar fram dom?
Citera
2019-05-17, 10:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Är det bara jag som tycker att Chelseas sommar kommer bli mer intressant att följa än övriga större klubbars? Chelseas hela lånekarusell där dom lånar ut unga spelare tar i princip slut nu när det införs en begränsning på max antal spelare att låna ut, vilket kommer innebära en hel del försäljningar tippar jag på. En transferban på det ihop med en löst sittande Sarri. I bakhuvudet finns Lampard/Morris framgångar med Derby...

Vore trevligt om Chelsea faktiskt kunde göra det bästa av det här förbudet och faktiskt börja på allvar slussa in talanger i a-laget/startelvan som Hodson-Odoi, Loftus-Cheek (ännu större roll i laget), Mount, Tomori mfl. Det finns talang i leden och kanske är det förbudet som tvingar fram dom?

Jo, Chelseas silly blir verkligen intressant.

Jag läser att den regeln eventuellt ska införas 2020/2021 och inte gälla spelare under 21? Det är iofs, om jag räknar snabbt, ca 16 spelare som måste dumpas under närmsta året, eller tas in i truppen som alla kommer vara över 21 om det blir verklighet.

Inte nog med att Sarri sitter löst, han är väl dålig på att slussa fram spelare som inte passar precis in i hans mall?

Hudson-Odoi och Loftus-Cheek har båda dragit hälsenan och beräknas bli borta långt in på nästa säsong.

Grejen med Chelseas många utlåningar är väl som jag förstått det: Moneyball? Köp en lovande yngling för någon miljon pund, låna ut så fort man kan, låt han utvecklas någon annanstans och någon annan tar lönen. Kör på i några år, sälj av med vinst. Om han blir en världsspelare (Courtois) - plocka hem, annars sälj av. Med inflationen på spelarpriser och att så många imponeras av klubbnamnen på CVt - "Chelsea såg nånting, vi chansar!" - är det väl relativt lätt att få mer betalt än man först la ut.

Plus, man förhindrar att spelaren blir en stjärna hos konkurrenten (Salah)... många plus med deras cyniska låneaffärer.
Citera
2019-05-18, 11:00
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Ska Klopp hålla många år så tror jag att han behöver konstant in med nya spelare som är hungriga och kan utvecklas. Jag tror att Klopp är den typen av tränare spelarna brinner för ordentligt, men bara ett visst tag innan hans tugg blir vardagsmat eller dom blir utbrända av hans tempo.

Det är upp till resten av lagen hurvida City och möjligen Liverpool ska fortsätta vara så överlägsna. Det finns så mycket pengar i PL så övriga lag borde kunna bli mycket bättre och därmed omöjliggöra såna här poängnivåer.
Citera
2019-05-18, 11:36
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Ska Klopp hålla många år så tror jag att han behöver konstant in med nya spelare som är hungriga och kan utvecklas. Jag tror att Klopp är den typen av tränare spelarna brinner för ordentligt, men bara ett visst tag innan hans tugg blir vardagsmat eller dom blir utbrända av hans tempo.

Det är upp till resten av lagen hurvida City och möjligen Liverpool ska fortsätta vara så överlägsna. Det finns så mycket pengar i PL så övriga lag borde kunna bli mycket bättre och därmed omöjliggöra såna här poängnivåer.

Upp till de andra lagen att steppa upp nu så det inte blir en liga likt La Liga för några år sedan. Men tror nog VAR kommer ''hjälpa'' till lite nästa säsong, som jag skrivit tidigare tror jag inte toppen kommer sluta på 90+ poäng igen.
Citera
2019-05-18, 17:52
Avstängd
Halloween2s avatar
The guardian säger att Potter kommer ta över Brighton.
Citera
2019-05-18, 18:34
Medlem
foool13s avatar
Klarar sig Swansea kvar i The Championship nästa är så är det ett under.. inga seniorspelare eller Potter kvar nu. Blir tufft. De har sålt av hela klubben.. och fick 20 mille nu för Potter också.
Senast redigerad av foool13 2019-05-18 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in