Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Men nu bagatelliserar du ju. Och skuldbelägger och raljerar över kvinnorna som anmält. Trots att de hade kunnat vara rädda och som jag fattat det också var det. De har blivit extremt smutskastade.
Jo, det förekom ett uttalande om att kvinnorna var livrädda, men det dementerades snabbt av AA. Jag menade inte alls att skuldbelägga någon, påpekade bara en uppenbar skillnad. Du läser in för mycket som inte står där. Du läser himla slarvigt.
Citat:
Dessutom hade kulturprofilen OCKSÅ lätt att attrahera kvinnor. En del blev sårade när han dumpade dem. En del ville gärna hoppa i säng med honom. Men det ändrar inget i skuldfrågan, han kunde dömas ändå.
Vem blev sårad då Arnault dumpade dem? Ingen gillar väl att bli dumpad, men det verkade vara herr 19e akademiledamot Arnault som reagerade illa när kvinnor försökte dra sig undan. Liksom SW klagade en hel del, på att JA kollade Twitter, att han vände sig om och sov (hon låg vaken länge och grubblade), på att han haft sex med AA (alla som umgicks med gubben Arnault visste att han var gift och ingen hade några illusioner om att vara den enda), och på att han aldrig ringde. Det har till och med föreslagits att SW var en intelligensgroupie.
Citat:
Nej, jag tror nästan att du har nåt personligt emot arnault, medan det finns andra som du stödjer så mycket att det är helt ok för dig att de låter som Horace Engdahl. Du har bestämt att de har råkat ut för efterhängsna hämndlystna kvinnor i just det här fallet. Helt vrickat tycker jag. Men du har säkert dina skäl.
Jag tror du trollar. Vad har du för skäl? Du är värre än anonymare. Du hittar på. I slutändan är Arnault dömd, en dom som vunnit laga kraft. Assange är inte ens åtalad. Kungen har tagit tillbaka Arnault medalj. Hans fru har uteslutits ur Akademien. Och du tycker bara synd om stackarn? Du förespråkar våldtäktsmäns rätt till frihet och att stå över lagen. En sorglig typ är vad du är.
Man kan även fundera över Massiv Fritz olika roller i de två fallen, och för all del även Hurtigs. I Assangefallet ägnade Massi Fritz länge en enorm tid åt att skriva artiklar och framträda i media och helt göra ner Assange. I Arnaultfallet har samma målsägarebiträde betett sig jämförelsevis sansat. Hurtig däremot har varit en större idiot i Arnaultfallet, och till och med försökt vända ett skönlitterärt verk mot brottsoffret!
I båda fallen har rasistiska argument förekommit. KF har hävdat att kritiken mot maken bottnar i främlingsfientlighet. Och JA har illvilligt utmålats som antisemit.
Idiotargument som tas till när det just inte finns någon grund för anklagelserna (Assange) eller något försvar (Arnault). Då tar folk till precis vad som helst.
Om åklagaren (Ny) haft något att komma med hade hon kunnat sköta fallet på ett normalt sätt, och Massi Fritz hade kunnat hålla inne med de svarta personangreppen på JA. Ibland är det som det bara slår slint i huvet på folk när de saknar argument med substans. Liksom du när du läser in helt galna saker i mina svar. Varför gör du på detta viset?