Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Bra i alla att du inser att polisen kan göra misstag.
Hahaha! Jo. De är människor de också. Men faktum är att just genom att det varit barn inblandade så var de så noga de kunde vara. Att det blir ngt fel i maskningen är verkligen inte konstigt. Och det har ju inget med bevisning att göra. Däremot tror jag inte de missat någon mördare här, som Glittret fått för sig. Dokumentationen är, som jag förstår, väldigt genomtänkt av föräldrarna. De begrep ju att Oskar skulle få stå som ensam mördare eftersom dåden skedde som de gjorde, och han blev sist kvar. Och den misstanken har de försökt undanröja så gott de kunde. Men det duger inte för många. Och inte heller för polisen som faktiskt utredde detta som en mordutredning vilken som helst.
EDIT: vad man också måste tänka på, vilket folk verkar glömma, är att polisen samlar ihop allt material, de gör, tillsammans med åklagare, en förundersökning (om nu en brottsling sitter häktad), och därefter ställs denne inför domstol för att frikännas eller dömas. Det är alltså inte polisen som dömer, det är en domstol. Det går ju inte i det här fallet. Man har utrett saken, och därefter lagt förundersökningen till handlingarna. Jag tror det blandas ihop många äpplen och päron här.