Citat:
Ursprungligen postat av
Vidar17
Ja numera finns det möjlighet att diagnosticera MS - men jag skrev tidigare...
Japp jag har barn med ME - singular eller plural är egalt. Min situation liknar lyckligtvis inte Bjärred - jag gör allt för att mitt/mina barn ska må så bra som möjligt.
Nej du har fel. MS är inte en sjukdom som man nyligen, eller ”numera”, hittat kroppsliga fynd på.
Antyd och låtsas inte att man inte heller kände till något kroppsligt sjukligt fynd vid MS från början - för det är fullkomligt felaktigt. Man har känt till fynden vid MS i över 150år.
MS förändringarna hittades vid obduktioner och kopplingen till MS symptom gjordes redan 1860 av fransmannen Charcot.
”
Den kände franske neurologen Jean-Martin Charcot vid Salpêtrière-sjukhuset i Paris, upptäckte i samband med obduktioner 1860 att det kunde finnas hårda ärr (plack) i hjärnan och ryggmärgen hos avlidna personer som haft neurologisk sjukdom. Han kallade sin upptäckt multipel skleros (många ärrhärdar).”
Namnet MS kommer av ordet för förkalkade inlagringar - skleroserande plaque - som återfinns i centrala nervsystemet på flera - multipla - ställen. Multipel Skleros, MS.
Det finns ingeting alls av detta som ens kommer i närheten av det som gäller för ME, som inte har minsta påvisbara sjukliga kroppsliga fynd någonstans i kroppen.
Enda likheten mellan MS och ME är att sjukdomsbeteckningen börjar på samma bokstav!
Polisens uppgifter att föräldrarna uppgett att barnen dödades pga bristande framtida liv vid barn-ME är fullkomligt absurda.
Barn-ME har inte den prognosbilden. Barn-ME som mordorsak finns inte!
Skulle allmänheten och journalisterna som lyssnade på PT också svalt uppgifterna om polisen sagt att morden berodde på barnens böjveckseksem? Psoriasis? Närsynthet? Hörapparater?
Barn-ME finns inte på kartan som mordorsak, inte ens i teorin.
Det gör däremot sorgligt nog teoretiskt de allvarliga formerna av progriderande MS -
som är något helt annat än ME. .
Men mord pga MS sker ytterst sälland.
Däremot - förvridet huvud och vanföreställningar om ME är en fullt möjlig, om än hemsk, mordorsak.
Vem, vilka eller vad var det som i så fall skapade dessa vanföreställningar och sekteristiska tankar om att barnen inte dög, förtjänade eller kunde få leva vidare?
Utred
alla kontakter som familjen kan ha haft kring barnens sjukdom!