Citat:
Ursprungligen postat av
Rumbledoll
Synd då att han avslutade sin strålande karriär med att strypa två barn.
Din beundran för en barnamördare är äcklig att se.
Din ledare i din grupp och Oskar är dina gudar.
Det är så obehagligt. Ert sätt att idiotförklara oss övriga som inte tillhör er grupp. Ditt tvärsäkra sätt att uttala dig om familjen och om Agnes och Moas sjukvårdskontakter som om du varit där personligen.
Det sägs att vi som förhåller oss skeptiska är Hannakramare. Jag har aldrig sett någon lyfta upp Hanna och hylla henne som du gör med Oskar.
Som jag uppfattar det hela ställer folk sig frågande till ett gemensamt beslut då Hanna blev strypt. Vad det gäller hyllningar är min tro att detta var en dysfunktionell familj med djupa störningar. Som tyvärr gick under radarn p.g.a. social status. Stackars Agnes och Moa som föddes in i denna familj. Allt prat om sekretess och omtanke om anhöriga handlar enbart om att skydda Oskar och Hanna. För Agnes och Moa är allt för sent men det minsta man kan göra är att lyfta fram under vilka omständigheter Agnes och Moa levde. Det borde även dom anhöriga
vara angelägna om.
Ytterligare ett inlägg från dig där du låter dina projektioner hagla över andra skribenter. Det finns ingen som beundrar fadern i mordpakten föräldrarna slöt. Den enda som fått lovord är modern i mordpakten. Bland annat har den som du gett ditt fulla stöd till, Missan, beskrivit Hanna så kärleksfullt att man skulle kunna tro att hon var förälskad i henne med ord som mjuk, snäll, varm, ljuv och vacker. Att du lät detta ske, inte bara genom att låta bli att opponera dig mot det utan istället hylla och närmast avguda Missan, betyder att det i själva verket du som är äcklig och inte alls Remark som bara sakligt beskrev Oskars CV och ville räta ut några frågetecken i en diskussion.
Att du har ett klasshat pga - din för dig - nesliga klassresa neråt, står än en gång klart bakom dina aningslösa haranger om social status. Bättre om du börjar bearbeta och acceptera din nya klass istället för att förlägga din avundsjuka på omgivningen. Du skulle dessutom framstå som mindre patetisk då.