Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-16, 09:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Nu står det att detg är fel pass på n annan laptop.

Vad betyyder detta? Ngt ned veracrypt?

http://www.bilddump.se/bilder/20190516055258-51.15.107.52.jpg
Ser ut som att din kryptering har gått sönder. Hoppas inte att du hade något viktigt på den disken.
Citera
2019-05-16, 22:31
Medlem
Windows 10 startar inte.

Har Windows 10 på en stationär PC som inte startar igång som den ska. Jag har provat systemåterställning och ’avancerade alternativ’ som startreparation, återställning av systemavbildning, startinställningar m.m, men ingen gjorde något.
Vad kan det vara för fel?.
Citera
2019-05-16, 22:37
Medlem
Och hur tänker du att någon ska veta vad det är för fel när du ger exakt NOLL information om vad som händer med datorn när du försöker starta den?

"Min bil funkar inte, vad är fel?"
"Tja, du saknar 2 hjul, det kan ju vara det.."
Citera
2019-05-16, 22:42
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Har Windows 10 på en stationär PC som inte startar igång som den ska. Jag har provat systemåterställning och ’avancerade alternativ’ som startreparation, återställning av systemavbildning, startinställningar m.m, men ingen gjorde något.
Vad kan det vara för fel?.

Får du felmeddelande/blå skärm så fort du startar datorn? Eller kan du inte logga in i ditt konto efter att operativsystemet har laddat klart så att säga?
Citera
2019-05-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Får du felmeddelande/blå skärm så fort du startar datorn? Eller kan du inte logga in i ditt konto efter att operativsystemet har laddat klart så att säga?

Det står att ett problem har uppstått, att data kommer att samlas in och att den kommer att omstartas automatiskt. Det går inte att komma fram till inloggningssidan.

Ser ut som 1:50 i detta klipp. Jag skulle behöva guidas därifrån. Just den videon hjälpte inte mig.

https://m.youtube.com/watch?v=6coJI10rG9A
Senast redigerad av Vindsurfaren 2019-05-16 kl. 22:51.
Citera
2019-05-16, 22:49
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Det står att ett problem har uppstått, att data kommer att samlas in och att den kommer att omstartas automatiskt. Det går inte att komma fram till inloggningssidan.

Vänta ett tag och låt den jobba. Stäng inte av den själv om du gör det.
Citera
2019-05-16, 22:54
Medlem
Citat:
Vänta ett tag och låt den jobba. Stäng inte av den själv om du gör det.

Den kommer tillbaka dit den lämnade. Det ser ut som i videon jag postade ovan.
Citera
2019-05-16, 22:57
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Den kommer tillbaka dit den lämnade. Det ser ut som i videon jag postade ovan.

Testa med att reparera den, annars får du skaffa dig ett ledigt usb-minne och försöka att återställa den, eller i värsta fall ominstallera den.

Märkesdator eller eget bygge?
Citera
2019-05-16, 23:02
Medlem
Citat:
Testa med att reparera den, annars får du skaffa dig ett ledigt usb-minne och försöka att återställa den, eller i värsta fall ominstallera den.

Märkesdator eller eget bygge?

Vilken typ av reparation syftar du på?. Jag har provar återställning men det står att det inte går. Hur ominstallerar jag den?.
Citera
2019-05-16, 23:08
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Vilken typ av reparation syftar du på?. Jag har provar återställning men det står att det inte går. Hur ominstallerar jag den?.

Du kan skapa en återställningsdisk genom ett usb-minne. Och sedan starta den genom den blåa menyn så att säga.
Senast redigerad av Ordpistolen 2019-05-16 kl. 23:12.
Citera
2019-05-17, 08:40
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Ser ut som 1:50 i detta klipp. Jag skulle behöva guidas därifrån. Just den videon hjälpte inte mig.

https://m.youtube.com/watch?v=6coJI10rG9A

Gör en uppgraderingsinstallation ifrån ett installationsmedia på Usb. D.v.s boota ifrån Usb`et och ominstallera Os`et, enbart, men spara dina filer.
Citera
2019-05-18, 17:49
Medlem
Har du något på disken som du vill rädda?

Med tanke på vad du redan har testat som misslyckats så är det nog bättre att du starta datorn från DVD/USB och göra en ren installation av Windows mm.

https://www.youtube.com/watch?v=MPfNgNfLEHs
Från tiden 2:18 och framåt visar videon hur man gör ren installation.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Verktyget (nedre blå knappen) laddar ned Win 10 och låter dig välja mellan DVD, USB mm som du starta datorn från när du installerar om. Man får med många uppdateringar så det kan löna sig att skapa ny om det var länge sedan man skapade sin gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in