Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ja.
Tack!
Citera
2019-03-28, 18:00
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not for runners
Kan man fortfarande under Win 10-installationen välja att aktivera med produktnyckel "senare"?
Ja
Och om du gör så behöver du egentligen aldrig någonsin uppge en produktnyckel och du får för evigt tillgång till senaste uppdateringarna, men du kan inte byta bakgrundsbild och lite annat smått men du får ett fungerande operativsystem utan att lägga en ḱrona, vilket i praktiken gör Win 10 gratis dock med vissa begränsningar.
Citera
2019-03-28, 18:53
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Fixa ljudet - https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/windows-10-audio-not-working-after-installing-latest-windows-updates/

Kontrollera Os`et - https://www.tenforums.com/tutorials/7808-use-dism-repair-windows-10-image.html. Punkt nr:5

Stort tack. Ska prova.
Citera
2019-03-28, 19:55
Medlem
Finns det något sätt att få bort "plinget" när man använder ctrl+F i en webbläsare/dokument etc och ordet man eftersöker inte hittas?
Värsta som finns när det händer och man har lurarna inställda på högsta volym...
Citera
2019-03-30, 09:41
Medlem
Jag behöver lite hjälp jag brukar lösa det mesta men nu fungerar ingenting .Fruns dator lägger av hela tiden kontrollerade minnen dom fungerar bra gjorde rent cpu fläkt och nätagget . Nu startar ingenting jag har ett usb minne med Windows 10 Media Creation tools försöker starta med det händer ingenting likadant med en dvd skiva . Kopplade ur disken med Windows 10 försökte sen göra installation på den andra hårddisken fungerar inte heller . Man tycker att någon av diskarna skulle fungera båda kan ej ha gått sönder .. Man får kanske fixa en ny disk då ...
Citera
2019-03-30, 11:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn1
Finns det något sätt att få bort "plinget" när man använder ctrl+F i en webbläsare/dokument etc och ordet man eftersöker inte hittas?
Värsta som finns när det händer och man har lurarna inställda på högsta volym...

Bör väl ligga under egenskaper av ljud. Kontrollerar där genom att utforska ljudmenyn. Finner du detta ljud så kan inaktiverar just detta ljud och därefter verkställ utförandet.
Citera
2019-03-30, 11:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtat64
gjorde rent cpu fläkt och nätagget .

Hur utförde du detta?

Dammsugare eller med ren tryckluft?
Citera
2019-03-30, 11:35
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Jag behöver lite hjälp jag brukar lösa det mesta men nu fungerar ingenting .Fruns dator lägger av hela tiden kontrollerade minnen dom fungerar bra gjorde rent cpu fläkt och nätagget . Nu startar ingenting jag har ett usb minne med Windows 10 Media Creation tools försöker starta med det händer ingenting likadant med en dvd skiva . Kopplade ur disken med Windows 10 försökte sen göra installation på den andra hårddisken fungerar inte heller . Man tycker att någon av diskarna skulle fungera båda kan ej ha gått sönder .. Man får kanske fixa en ny disk då ...

Satte du tillbaka allting ordentligt?
Använde du ESD-skydd?
Piper det när du slår på strömmen?
Har du kontrollerat så alla kablar sitter som de skall (inte har fått glapp?)
Har du kopplat in el-sladden igen?
Citera
2019-03-31, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Satte du tillbaka allting ordentligt?
Använde du ESD-skydd?
Piper det när du slår på strömmen?
Har du kontrollerat så alla kablar sitter som de skall (inte har fått glapp?)
Har du kopplat in el-sladden igen?

Jag satt tillbaka allt som det skall sitta
jag har ESD armband
Nej det piper ej när jag sätter på strömmen
Har kollat alla kablar dom är som dom skall
ja sladden är i för datorn startar
Citera
2019-03-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hur utförde du detta?

Dammsugare eller med ren tryckluft?

Tryckluft på burk
Citera
2019-03-31, 10:42
Medlem
Jag försökte boota från skivan händer ingenting står bara Reboot and Select proper Boot device
or insert Boot Media in Selected Boot device and press a key
Citera
2019-04-01, 09:43
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Jag försökte boota från skivan händer ingenting står bara Reboot and Select proper Boot device
or insert Boot Media in Selected Boot device and press a key

Har du kollat så "secure boot" är inaktiverad i BIOS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in