Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-04, 14:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Jag prövade detta. Meddelandet om aktivering är nu borta. SFC ger följande meddelande:
"Beginning verification phase of system scan.
Verification 50% complete.

Windows Resource Protection could not perform the requested operation."

Kör DISM och en eventuell koll med sfc efteråt.
Annars är det en reparationsinstallation som gäller då du har ett defekt Os.
Citera
2019-08-05, 18:45
Bannlyst
Verkar va mycket strul med senaste W10-uppdateringen 1903. Hållit på hela dan nu och först nu fick jag den att funka. Först var det nåt strul med Intels drivrutiner och efteråt kom felmeddelande 0x80070005. Googlat runt och letat hjälp hela jävla dan, men så helt plötsligt efter X antal troubleshooters och lite annat så funkade den.
Citera
2019-08-07, 00:04
Medlem
Brain Damages avatar
Har problem att datorn/skärmen går i viloläge (släcks helt och jag måste logga in igen) väldigt fort, typ efter 3-4 minuter. Inställningarna är skärmsläckning efter 15 min och viloläge efter 30 min på batteri, skärmsläckning efter 30 min och viloläge efter 1 timme på nätdrift. Jag har rotat runt i alla energisparsinställningar men hittar inget som ska släcka datorn så snabbt.

Detta är inte ett nytt problem, jag hade det även innan uppdateringen. Det känns som att det kommer och går lite. I bland är det helt hopplöst men i bland är det bättre. Just nu suger det.
Citera
2019-08-07, 00:45
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Har problem att datorn/skärmen går i viloläge (släcks helt och jag måste logga in igen) väldigt fort, typ efter 3-4 minuter. Inställningarna är skärmsläckning efter 15 min och viloläge efter 30 min på batteri, skärmsläckning efter 30 min och viloläge efter 1 timme på nätdrift. Jag har rotat runt i alla energisparsinställningar men hittar inget som ska släcka datorn så snabbt.

Detta är inte ett nytt problem, jag hade det även innan uppdateringen. Det känns som att det kommer och går lite. I bland är det helt hopplöst men i bland är det bättre. Just nu suger det.

Vilken uppdatering?
Provat att uppdatera drivisar?

Spontant så låter det som ett kompatibilitetsproblem.
Citera
2019-08-07, 13:57
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vilken uppdatering?
Provat att uppdatera drivisar?

Spontant så låter det som ett kompatibilitetsproblem.
Tack! Funktionsuppdatering för Windows 10, version 1903, men det var drivisar som du sa. Åtminstone verkar det funka bättre just nu efter några uppdaterade drivrutiner.

Märkligt, vissa av drivisarna uppdaterar automatiskt men inte andra. Jag hittar inte heller någon funktion för att söka uppdateringar för alla drivrutiner med ett klick, man måste in i enhetshanteraren och söka på dom en och en och se om den behöver uppdateras eller inte. Är det jag som är dum eller är det så dumt uppbyggt?
Citera
2019-08-07, 14:13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Tack! Funktionsuppdatering för Windows 10, version 1903, men det var drivisar som du sa. Åtminstone verkar det funka bättre just nu efter några uppdaterade drivrutiner.

Märkligt, vissa av drivisarna uppdaterar automatiskt men inte andra. Jag hittar inte heller någon funktion för att söka uppdateringar för alla drivrutiner med ett klick, man måste in i enhetshanteraren och söka på dom en och en och se om den behöver uppdateras eller inte. Är det jag som är dum eller är det så dumt uppbyggt?

Det är så dumt.
Dessutom så finner inte Windows de senaste eller rätta drivisarna. Det får man göra själv, vid behov.

Gratisprogram för det - (FB) Gratis IO Bit Driver Booster
Citera
2019-08-08, 10:36
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det är så dumt.
Dessutom så finner inte Windows de senaste eller rätta drivisarna. Det får man göra själv, vid behov.

Gratisprogram för det - (FB) Gratis IO Bit Driver Booster
Tack!
Citera
2019-08-08, 11:58
Medlem
Wahnsinns avatar
Mitt sökindex har börjat rebuildas med jämna mellanrum, vilket är oerhört frustrerande eftersom jag då inte kan söka eftersom processen tar så lång tid. Vad beror detta på? Använder Windows 10 med senste uppdateringarna. Har hört att Bitdefender (som jag använder) har anklagats för att bråka med indexet, kan det ligga någon sanning i det?
Citera
2019-08-10, 17:28
Medlem
Vad är kortkommandot till denna sökrutan i senaste uppdateringen av Windows 10. "Skriv här för att söka" som är till höger om Windowsikonen nere till vänster (gamla Start),

https://imgur.com/1ZI749T

Dessa funkar iaf inte
Win + F
Ctrl + F
Citera
2019-08-10, 18:13
Medlem
ZeroPeachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Vad är kortkommandot till denna sökrutan i senaste uppdateringen av Windows 10. "Skriv här för att söka" som är till höger om Windowsikonen nere till vänster (gamla Start),

Dessa funkar iaf inte
Win + F
Ctrl + F

win+R
Citera
2019-08-10, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_

Dessa funkar iaf inte
Win + F
Ctrl + F
Det är väl bara att skriva i den. Den ligger ju nere till vänster eller har du blivit av med den?
Citera
2019-08-14, 15:27
Medlem
Osäker på om jag postar rätt nu men alla ställen som säger sig sälja windows oem nycklar (10 pro) t. ex ebay, är det genererade nycklar eller legit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in