2019-05-15, 21:46
Medlem
Har också en störig granne som drar åt sig konstiga typer, vänner till han som sover i trapphuset, står påtända/fulla och hotar folk ifrån balkongen, en polare till han gick bärsärk och kasta sönder en byrå i trapphuset, han bråkar med diverse flickvänner, konstigt folk som söker han och står och bankar på hans dörr, men hyresvärden kan inte göra något säger hen, lagen är formad så att om du betalar hyra kan de inte göra något tyvärr.
Citera
2019-05-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
lagen är formad så att om du betalar hyra kan de inte göra något tyvärr.
Bull...shit.
Citera
2019-05-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Bull...shit.
Det är vad hyresvärden säger iallafall, han har försökt vräka han i minst två år.
Citera
2019-05-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Det är vad hyresvärden säger iallafall, han har försökt vräka han i minst två år.
Nej det har han inte, han bara påstår det. Har det gått två år med störningar så vore fanskapet redan ute på gatan om hyresvärden verkligen hade gjort vad han kan.

http://bfy.tw/Ng0A
Citera
2019-05-15, 22:47
Medlem
Alla lägenheter är inte av samma kvalite dock oftast samma pris.
Jag bodde som liten i superior lägenhet man hörde aldrig grannar även om det gick hett till så var det väldigt dovt.
Är nu på jakt efter dessa diamanter som är svårhittade. Tips är lägenheter där varje vånging bara har 2 lägenheter och där dom i porten skiljs av med förråd eller annant som fångar grannens ljud.
Sen ska du bo högst upp också då inget ljud kommer komma ovanifrån.
Du kommer med denna setup bara att kunna få ljud från en sida där huset är kopplat till nästa port och underifrån vilket sällan är ett problem.
Bara min syn på saker vissa verkar inte bry sig om ljud annars hade inte så många bott i lägenheter.
Citera
2019-05-15, 23:00
Medlem
Hej

Grannen under mig verkar ha införskaffat hundar, skulle tippa att det är 2-4 stycken på ca 30kvm.

Problemet är inte att de skäller för mycket, utan att de springer omkring i lägenheten som om de jagar varandra, det dunsar och bankas oavbrutet från 7-10 på morgonen och mellan 20-01 på kvällarna.

Det går verkligen inte att sova med allt oljud från deras lägenhet, jag har varit nere och pratat med personen som bor där och nämnde att de förutom att skälla springer omkring som om de jagar varandra, fick bara ett "ok, vad bra att du sa till", men som sagt fortfarande oljud.

Min fråga är:
Är dessa typ av oljud sent på kvällen och tidigt på morgonen något man får acceptera? Det är minst lika jobbigt som när hundarna skäller.

Mycket tacksam för svar.
Citera
2019-05-15, 23:43
Medlem
Du kommer aldrig bli av med din granne tycär. Låter som nån bidragstagare sitter uppe på nätterna osv mm ..
Citera
2019-05-16, 00:04
Medlem
rikmayalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Min fråga är:
Är dessa typ av oljud sent på kvällen och tidigt på morgonen något man får acceptera? Det är minst lika jobbigt som när hundarna skäller.

Trivselreglerna vanligtvis talar generellt om oljud, och inte om någon specifik källa därav. Jag tycker att du ska definitivt tala med hyresvärden respektive styrelsen.
Citera
2019-05-16, 00:06
Medlem
Jag har lärt mig att grannar får göra precis vad fan de vill när det kommer till att sprida äcklig lukt. Du kan stå och röka i trapphuset hela dagarna utan att nån dumsvenne kan/vågar göra nåt. Att bo i lägenhet är för djur. Bara pack som bor så börjar jag inse. Satsa på hus, gära ett med lite avstånd till grannarna.
Citera
2019-05-16, 17:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikmayall
Trivselreglerna vanligtvis talar generellt om oljud, och inte om någon specifik källa därav. Jag tycker att du ska definitivt tala med hyresvärden respektive styrelsen.
Ja, däremot har dom olika måttstockar på vilka källor som kan leda till vräkning och vilka som enbart kan leda till att dom för en vädjande dialog med miffona, jag gjorde inser jag nu...misstaget att röja för mitt bostadsbolag att det rör sig om heliga störande barn, hädanefter ska jag kalla det för ospecificerade oväsen från den lägenheten i alla korrespondens med min näste, och hoppas att bolaget varit dåliga på att diarieföra mitt tidigare ärende där det står för mycket info
Citat:
Ursprungligen postat av Emlow
Antingen knackar du på hos grannen, eller så driver du denne ifrån ditt bostadshus.
Hur menar du då?

Jag kom och tänka på en episod av CO Segemyhr och Jerry Williams flyttar in & ovanpå & för oväsen,
Fredrik försöker ge en smak av dennes egen medicin genom att slå med en skurmopp-spets mot taket, det jag drömmer om att jag hade här hemma, för minsta chans att nå igenom det här taket
(som inte är trä vartfall) vore om att hade en lång bred trädstam/stör
som man kunde stöta upp ljud med
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-16 kl. 17:59.
Citera
2019-05-17, 12:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Fördelen med att inte röja vem man är genom att personligen ringa på och klaga utan låta
andra föra ens talan är att det ger sken av att det kan vara olika grannar varje gång som klagar, vilket kanske kan driva dom att flytta, men ja detta är också ett sätt att gömma sig bakom sin konflikträdsla att resonera så här

Den här gången är det ingen som klagar på barnen, utan bara om oljud
Citera
2019-05-17, 13:41
Medlem
Emlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Ja, däremot har dom olika måttstockar på vilka källor som kan leda till vräkning och vilka som enbart kan leda till att dom för en vädjande dialog med miffona, jag gjorde inser jag nu...misstaget att röja för mitt bostadsbolag att det rör sig om heliga störande barn, hädanefter ska jag kalla det för ospecificerade oväsen från den lägenheten i alla korrespondens med min näste, och hoppas att bolaget varit dåliga på att diarieföra mitt tidigare ärende där det står för mycket info
Hur menar du då?

Jag kom och tänka på en episod av CO Segemyhr och Jerry Williams flyttar in & ovanpå & för oväsen,
Fredrik försöker ge en smak av dennes egen medicin genom att slå med en skurmopp-spets mot taket, det jag drömmer om att jag hade här hemma, för minsta chans att nå igenom det här taket
(som inte är trä vartfall) vore om att hade en lång bred trädstam/stör
som man kunde stöta upp ljud med

Många tips finns i denna tråd:

(FB) Hur jävlas med grannen utan reprimand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in