Citat:
Ursprungligen postat av
rikmayall
Trivselreglerna vanligtvis talar generellt om oljud, och inte om någon specifik källa därav. Jag tycker att du ska definitivt tala med hyresvärden respektive styrelsen.
Ja, däremot har dom olika måttstockar på vilka källor som kan leda till vräkning och vilka som enbart kan leda till att dom för en vädjande dialog med miffona, jag gjorde inser jag nu...misstaget att röja för mitt bostadsbolag att det rör sig om heliga störande barn, hädanefter ska jag kalla det för ospecificerade oväsen från den lägenheten i alla korrespondens med min näste, och hoppas att bolaget varit dåliga på att diarieföra mitt tidigare ärende där det står för mycket info
Citat:
Ursprungligen postat av
Emlow
Antingen knackar du på hos grannen, eller så driver du denne ifrån ditt bostadshus.
Hur menar du då?
Jag kom och tänka på en episod av CO Segemyhr och Jerry Williams flyttar in & ovanpå & för oväsen,
Fredrik försöker ge en smak av dennes egen medicin genom att slå med en skurmopp-spets mot taket, det jag drömmer om att jag hade här hemma, för minsta chans att nå igenom det här taket
(som inte är trä vartfall) vore om att hade en lång bred trädstam/stör
som man kunde stöta upp ljud med