• 1
  • 2
2008-03-15, 11:49
Medlem
tzjs avatar
Jag bor granne med ett par från helvetet. Jag tror att dom tävlar i att väsnas dygnet runt.

Varenda morgon/dag/kväll/natt när de kommer hem så slår dom igen sin ytterdörr som om det vore det sista dom gjorde i livet. Det är en helt vanlig trappuppgång med 8 lägenheter, och inga andra låter så uberjävlich som dom!

Jag har för vana att när jag kommer hem efter en redig krogrunda så stänger jag alla dörrar jag passerar så tyst jag bara kan. Det innebär även att vrida på låskolven så dörren går igen innan låset låser så att säga. Är jag löjlig? Tycker inte det.
Det finns en sak jag stör mig på mer mer än att bli störd, och det är att störa.
Jag vet hur det känns och det går att undvika förbannat lätt.

Dessa två djävulens budbärare verkar inte ha något som helst sinne för tankegångar utanför sin egna mentala bubbla.

Nu vill jag veta vad jag kan göra för att göra livet jävligt surt för dem utan att tillgripa metoder som vandalism, hot, våld eller andra uppenbart regelvidriga tillvägagångssätt.

Målet skall vara att få dem att känna sig jävligt obekväma med att bo kvar och börja leta annat boende snarast. Det skall inte finnas några misstankar om att någon jävlas med dem heller, vilket gör hela operationen svårare.

Jag har sökt i forumen och hittat vissa element av obehag man kan använda sig av men jag ber er Flashbackare! Hjälp mig!

Jag har bott här förbannat mycket längre än dem och det spelar för MIG en stor roll. Nu jävlar skall de här ifrån!!!!
2008-03-15, 11:53
Medlem
stereo_roidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag bor granne med ett par från helvetet. Jag tror att dom tävlar i att väsnas dygnet runt.

Varenda morgon/dag/kväll/natt när de kommer hem så slår dom igen sin ytterdörr som om det vore det sista dom gjorde i livet. Det är en helt vanlig trappuppgång med 8 lägenheter, och inga andra låter så uberjävlich som dom!

Jag har för vana att när jag kommer hem efter en redig krogrunda så stänger jag alla dörrar jag passerar så tyst jag bara kan. Det innebär även att vrida på låskolven så dörren går igen innan låset låser så att säga. Är jag löjlig? Tycker inte det.
Det finns en sak jag stör mig på mer mer än att bli störd, och det är att störa.
Jag vet hur det känns och det går att undvika förbannat lätt.

Dessa två djävulens budbärare verkar inte ha något som helst sinne för tankegångar utanför sin egna mentala bubbla.

Nu vill jag veta vad jag kan göra för att göra livet jävligt surt för dem utan att tillgripa metoder som vandalism, hot, våld eller andra uppenbart regelvidriga tillvägagångssätt.

Målet skall vara att få dem att känna sig jävligt obekväma med att bo kvar och börja leta annat boende snarast. Det skall inte finnas några misstankar om att någon jävlas med dem heller, vilket gör hela operationen svårare.

Jag har sökt i forumen och hittat vissa element av obehag man kan använda sig av men jag ber er Flashbackare! Hjälp mig!

Jag har bott här förbannat mycket längre än dem och det spelar för MIG en stor roll. Nu jävlar skall de här ifrån!!!!

har samma problem. lär dig leva med det
2008-03-15, 11:57
Medlem
tzjs avatar
Jag har sökt till högskolor för att doktorera i ämnet, men det går inte leva med det.

Jag vill bjuda in varenda Flashbackare till mitt hem för egna analyser.

Men den dagen jag lär mig leva med Iraq som närmsta granne, så skall jag skicka dig en bukett tulpaner....
2008-03-15, 12:05
Medlem
Känns som att dina grannproblem inte är nånting. Du bor i lägenhet. Learn to live with it!!!!!
2008-03-15, 12:08
Medlem
--StarryEyes--s avatar
Har du provat att prata med dom? Vågar du inte, lägg en lapp i brevlådan.
2008-03-15, 12:11
Medlem
tzjs avatar
Jag har redan lämnat en lapp till dem där jag förklarat läget.
Den tog ju uppenbart inte skruv.
Sedan köper jag inte argumentet att jag bor i lägenhet. Var man än bor så har man rätt att leva efter en viss standard. Oavsett lägenet, bostadsrätt, villa eller annat.

Om dom nu har det jävla behovet av att dra igen den jävla landbryggan med en kraft som motsvarar all energi i Burma, så får tamejfan DOM flytta dit dom inte stör.

Jävla helvetes skitgrannar.......
2008-03-15, 12:17
Medlem
Tolvans avatar
Jag hälde surströmmingsspad i brevlådan på en tidigare granne Bara lite så att det inte märktes på en gång vart lukten kom ifrån. Efter ett par doser flyttade människan.
2008-03-15, 12:23
Medlem
En tjej med ett litet barn hade samma problem, en ung kille höll på och festade i en lägenhet bredvid till kl 5-6 på morgonen. När sen allt hade varit tyst en halvtimme eller så tog hon ungen med sig och knackade på hos killen som yrvaken kom och öppnade.
- Hej, sa hon, jag tänkte lämna barnet åt dej några timmar så att jag själv får sova lite innan jag ska på jobb.
Nå, hon lämnade inte barnet hos honom men det verkade som han först då förstod att han inte var ensam i huset. De fick igång en dialog och sen dess var det betydligt lugnare i huset.
2008-03-15, 12:24
Medlem
Magandas avatar
Nu kan jag inte riktigt avgöra hur störiga de är, du nämner enbart hur de stänger ytterdörren...

Du kan dock göra två saker:
1. Skriv ner varje händelse med datum & tid och beskrivning. Det finns oftast tider som folk får inte störa andra, t ex mellan 22:00-07:00 på vardagar, 00:00-10:00 på helger. Man kan t o m ringa till störningsjouren om en granne är för högljud, passa på och ring så ofta som du kan om de inte sköter inom dessa tider.

2. Bli vänner med dem. Jag skojar inte, de flesta (vettiga) människor skäms för att ha varit högljudda om kritiken kommer från någon de känner. Även om det inte hjälper så blir du själv mer tolerant ifall du känner dem bättre.
2008-03-15, 17:48
Medlem
DennisOlofs avatar
Ska du jävlas med dom är det enkelt.

Är det hyresrätt eller lya med brevinkast i dörren. Bara trycka in skit där som luktar, när dom inte är hemma

Symaskinsolja på dörrhantaget går ju bra haha
2008-03-15, 17:52
Medlem
bullybrugds avatar
Plastic padding i låset?
2008-03-15, 18:13
Medlem
Slints avatar
Om du bor ovanför dom kan du binda fast ett strykjärn i ett rep, öppna ditt fönster och sedan svinga strykjärnet så att den krossar deras fönster. Sen drar du upp strykjärnet fort som fan.
De kommer inte att ana någonting. De ser ingen sten som kastats in genom fönstret, inte hört något pistolskott, ingen död fågel som flugit in i fönstret. Nada.
Gör det upprepade gånger. Kanske en gång i månaden. Efter denna terror kommer de nog att flytta.

Lägg en död fisk utanför deras dörr. Också bra psykning.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in