Citat:
Ursprungligen postat av
Scrip7
Ja det är oerhört pinsamt. Hade jag varit Cityfan så hade jag skämts ordentligt nu. Det är illa nog när Unitedfans sjunger osmakliga saker på läktaren, men hade spelare gjort det så är det så mycket värre.
Jack Wilshere är nog inte så imponerad i vilket fall, 2015 fick han böter när han sjöng:
"what do we think of Tottenham?"
"And what do we think of shit?”
“We hate Tottenham and we hate Tottenham … we are the Tottenham haters.”
Lite smaklöst kan man väl tycka men Arsenal och Tottenham har ju samtidigt en riktig rivalitet.
Pinsamt att se City och dess supportrar försöka klistra någon slags rivalitet mellan klubbarna.
Jämför man Liverpool och City så är City än så länge en parentes i historien.
Det säger väl lite om hur betydelselös man är när United föredrar en ligaseger till City framför Liverpool.
Sjunga om att andra spelare skadar sig, eller framför allt, sjunga om ett annat lag när man precis vunnit ligatiteln är ganska pinsamt.
Jag hade skämts ögonen ur mig om det hade varit mitt lag som hade betett sig så.
Citat:
Ursprungligen postat av
crippe86
Jo, det är visst banter. Man kan ta allt superbokstavligt och känns sig dunderkränkt eller så tar man det för vad det är. Vanlig jävla banter och inget att upprörs av. Sen är inte "battered in the streets" direkt att håna dödsfall.
Jag tror inte heller spelarna i City tänker på dödade supportrar när dom sjöng låten heller.
Bättre att ignorera det, mest pinsamt för alla inblandade. Blue moon forumet måste vara en av dom värsta ställena på internet. Väldigt obehagliga människor jämfört med redcafe eller redandwhitekop.