2019-05-12, 19:47
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gritty
Patetiskt att förlora med 0-2 hemma mot Cardiff.

Hoppas de behåller OGS, Pogba och alla andra. Undrar vem som ens vill gå dit i nuläget? Arnautovic ligger på en rimlig nivå.

Att byta Pogba mot Isco och Bale och kanske någon spelare till vore bra för både lagen.
Citera
2019-05-12, 20:02
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Är ingen hard-core supporter till Liverpool direkt. Är Djurgår'n som är det viktiga för mig men har sen jag var tonåring haft Liverpool som det laget jag håller på utomlands om jag "måste välja" och följt laget så mycket jag orkat. Men kommer aldrig känna mig "äkta" Liverpool. Vet hur det är med DIF, man lägger ner majoriteten av sin lediga tid på DIF osv. Därför tycker jag det är muppigt att säga att man är ett riktigt fan om man varit på Anfield typ en gång.

Men! Till de som är riktiga Liverpool-supportrar och går på många matcher mm. (om det finns någon sån här på flashback) Hold your head up high! Fantastisk säsong av Liverpool, en enda förlust säger väl allt. Bästa säsongen poängmässigt någonsin (näst bästa med inflation för tiden det var 2p som gällde för vinst) Det var bara fel tid den här gången, City är för bra helt enkelt och kom ihåg att de tog ännu fler poäng förra året, visar ju en hel del.

Tyvärr tror jag dock det kan bli svårt nästa säsong. Klarar Liverpool det? Man har haft lite tur det här året, typ offside och sånt. Sånt där flyt som mästare brukar behöva. Det måste man få med sig nästa år också. Kanske inte att man gör offsidemål men att man lyckas trycka dit den i viktiga lägen, typ som City och Kompany mot Leicester. Klarar man av det? Något jag nästan törs lova iaf. är att vi får se samma lag slåss om det nästa säsong fast kanske med Spurs lite tätare bakom.

Grattis till både City och Liverpool. De andra var inte ens i närheten. Aldrig har två lag varit så bra under samma säsong i Englands högsta liga.
Citera
2019-05-12, 20:19
Medlem
United blir alltså 32 poäng bakom City.

TRETTIOTVÅ.

Svårt att ta in.
Citera
2019-05-12, 20:34
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
United blir alltså 32 poäng bakom City.

TRETTIOTVÅ.

Svårt att ta in.
Exakt lika många poäng till nedflyttning haha.
Citera
2019-05-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Exakt lika många poäng till nedflyttning haha.

Ja, spelar United som de gjort sista veckorna så blir de 64 poäng bakom City nästa säsong. Kanske klarar nedflyttning med nån ynka pinne.
Citera
2019-05-13, 02:52
Medlem
mensverkets avatar
så hur blir det nu när vi har 2 engelska europavinnare?
jag menar när det gäller europa-och-champions league platser.
Citera
2019-05-13, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
så hur blir det nu när vi har 2 engelska europavinnare?
jag menar när det gäller europa-och-champions league platser.
City, Pool, Chelsea och Spurs går till CL. Vinner Arsenal EL får även de en plats. Torskar de blir det istället EL med United.

Vinner Watford FA-cupen går även de till EL. Torskar de tar istället Wolves platsen i och med sin sjundeplats i ligan.
Citera
2019-05-13, 07:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
City, Pool, Chelsea och Spurs går till CL. Vinner Arsenal EL får även de en plats. Torskar de blir det istället EL med United.

Vinner Watford FA-cupen går även de till EL. Torskar de tar istället Wolves platsen i och med sin sjundeplats i ligan.

Korrekt.

Om Arsenal tar den där CL-platsen via EL är det väl nån 2a/3a i en sämre liga som blir av med sin direktplats till CL-gruppspelet, som istället behöver kvala? Och samtidigt något lag i en sämre liga som direktkvalificeras till EL-gruppspelet?

Försökte klura ut vilka lag det från olika ligor som sitter och hoppas/inte hoppas på Arsenal i EL-finalen, men gick bet...
Citera
2019-05-13, 09:48
Medlem
www.liverpool.no

Finns en underbar liten video när Salahs dotter tar bollen och gör ett mål framför "The Kop" efter matchen.
Citera
2019-05-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
www.liverpool.no

Finns en underbar liten video när Salahs dotter tar bollen och gör ett mål framför "The Kop" efter matchen.
Riktigt fint. Ska bli jäkligt kul att följa transfermarknaden i sommar. Många som behöver rensa och värva nytt.
Citera
2019-05-13, 13:30
Avstängd
Halloween2s avatar
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=18zuv7&s=9#.XNlVJJdS82w

Inte för att vara äcklig, men detta som avgjorde ligan?
Citera
2019-05-13, 16:41
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är ingen hard-core supporter till Liverpool direkt. Är Djurgår'n som är det viktiga för mig men har sen jag var tonåring haft Liverpool som det laget jag håller på utomlands om jag "måste välja" och följt laget så mycket jag orkat. Men kommer aldrig känna mig "äkta" Liverpool. Vet hur det är med DIF, man lägger ner majoriteten av sin lediga tid på DIF osv. Därför tycker jag det är muppigt att säga att man är ett riktigt fan om man varit på Anfield typ en gång.

Men! Till de som är riktiga Liverpool-supportrar och går på många matcher mm. (om det finns någon sån här på flashback) Hold your head up high! Fantastisk säsong av Liverpool, en enda förlust säger väl allt. Bästa säsongen poängmässigt någonsin (näst bästa med inflation för tiden det var 2p som gällde för vinst) Det var bara fel tid den här gången, City är för bra helt enkelt och kom ihåg att de tog ännu fler poäng förra året, visar ju en hel del.

Tyvärr tror jag dock det kan bli svårt nästa säsong. Klarar Liverpool det? Man har haft lite tur det här året, typ offside och sånt. Sånt där flyt som mästare brukar behöva. Det måste man få med sig nästa år också. Kanske inte att man gör offsidemål men att man lyckas trycka dit den i viktiga lägen, typ som City och Kompany mot Leicester. Klarar man av det? Något jag nästan törs lova iaf. är att vi får se samma lag slåss om det nästa säsong fast kanske med Spurs lite tätare bakom.

Grattis till både City och Liverpool. De andra var inte ens i närheten. Aldrig har två lag varit så bra under samma säsong i Englands högsta liga.
VAR införs till nästa säsong, så många av de där mästarmålen som lag får med sig kommer att försvinna. Inga fler offsidemål eller felaktiga straffar längre. Till nästa säsong så kommer det vara det laget som är bäst som vinner. Inte det laget som har mest tur med domaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in