2019-05-13, 07:30
Medlem
Är ju nu man behöver uppgifterna inte när mördaren har åkt fast. Vi får aldrig heller någon uppgift som går o kontrollera av jordgubben. Men hoppas någon annan kan komma m riktiga uppgifter som ger något.
Citera
2019-05-13, 08:56
Medlem
Jag prövar att utgå från dem som vet om vad GM har gjort. Måste konstatera att han, för det är ju en han, har lyckats hemlighålla detta i snart 15 år. Vem/vilka kan tänkas skydda en person som GM? Att ingen krävt "hittelön" får mig att tro att endast ett fåtal människor känner till det hela. För mig skulle det kunna innebära endast förälder, ev syskon och möjligen mycket nära kompis. Det handlar kanske om en handfull människor. Mycket möjligt att några i hans omgivning anar/anat att han varit med om något. Någon av dessa har kanske t o m listat ut att han måste vara GM. Men där finns hinder i form av gamla relationer, rädsla för att ange GM:s identitet och rädsla för att behöva vittna. Kort sagt; det obehag det innebär att ange GM väger över. I väntan på det hoppas man att "någon annan", som det så ofta heter, ska ta initiativ.
Citera
2019-05-13, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongLostFriend
Jordgubbsflickan: Gillar han salta fiskar?

Hmm svår fråga. Vill du att jag frågar,?
Citera
2019-05-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathpunk
Det låter som att ni ändå umgicks en del i samma kretsar när du var yngre? Gick ni i samma gymnasium eller var det här senare i livet? Hur funkade han i skolan i så fall?

Vi hade gemensamma bekanta därav att jag vet. Som sagt utåt är han introvert men med människor han känner så är han tvärtom. Det gick inte att undgå att se honom. Han var populär och syntes och hördes.

Nej vi gick inte på samma skola.

Han var duktig i skolan vad jag förstår. Våra gemensamma bekanta sa att han aldrig behövde studera, " för han kunde allt ändå". Detta nämnde de i förbifarten några gånger när de andra var tvungna att gå hem, för att plugga till prov.
Citera
2019-05-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Vi hade gemensamma bekanta därav att jag vet. Som sagt utåt är han introvert men med människor han känner så är han tvärtom. Det gick inte att undgå att se honom. Han var populär och syntes och hördes.

Nej vi gick inte på samma skola.

Han var duktig i skolan vad jag förstår. Våra gemensamma bekanta sa att han aldrig behövde studera, " för han kunde allt ändå". Detta nämnde de i förbifarten några gånger när de andra var tvungna att gå hem, för att plugga till prov.
I Linköping?
Citera
2019-05-13, 12:44
Medlem
Ergodynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Polisen måste säkert anpassa sig efter killarna dom ska topsa via familjesökningen eftersom dom inte är skäligen misstänkta för brott. DNA träffarna kan ju vara helt fel och det verkar dom ha varit hittills på listan. Dom får se när dom killarna har en lucka i kalendern och kan komma och topsa sig i Linköping för något som i alla fall 25 av dom är helt oskyldiga till.

Ah fast man behöver ju inte åka till Linköping för att bli topsad! Det kan man bli på distans. Jag gjorde det själv på Kungsholmen 2011-2012 (tror jag det var), och hade en mycket trevlig pratstund med en gammal Palme-utredare som dessutom visade delar av Palme-arkiven när jag var där.
Citera
2019-05-13, 13:59
Medlem
Jordgubbsflickan du har skrivit att han hade väldigt lätt att få kvinnor och även skrivit att du aldrig sett honom med en kvinna förutom i sällskap. Att han är väldigt populär men verkar samtidigt inte passa in. Att någon bekant har sagt att han är mördaren betyder ingenting, det har jag hört från flera som trodde dom visste vem mördaren är.
Citera
2019-05-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Post 16193

Finns lösningen måhända där?

Initierade i tråden ....nysta
Jag spinner vidare på mitt förra inlägg och utgår då ifrån att en mycket liten inre krets vet/misstänker vem GM är. Han kan ha duperat sina närmaste, kommit med plausibla förklaringar, Han kan vara en annorlunda person, särling/nörd med levnadsvanor, som gör att hans familj, av hänsyn, låtit honom vara i fred. Han skiljer sig från gemene man på det viset att man låter honom vara. Han kan vara adopterad och enda barn, bortskämd, med litet äldre föräldrar, som inte riktigt haft klart för sig alla gånger vad han håller på med. Jag är övertygad om att familjen hyser ett slags beundran för honom.
Citera
2019-05-13, 15:27
Medlem
Jordgubbsflickan: Det är dags att berätta hur du "vet" att han är GM.
Ni var inte jättetighta vad det verkar, men ändå vet du, och bara du, att han är GM... Hur?
Citera
2019-05-13, 15:35
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Könsdysforiker? Jordgubbsflickan är GM?

Har de bara topsat män?
Citera
2019-05-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Jordgubbsflickan du har skrivit att han hade väldigt lätt att få kvinnor och även skrivit att du aldrig sett honom med en kvinna förutom i sällskap. Att han är väldigt populär men verkar samtidigt inte passa in. Att någon bekant har sagt att han är mördaren betyder ingenting, det har jag hört från flera som trodde dom visste vem mördaren är.

Jag skrev att han var populär och många kvinnor drogs till honom. Men det menas inte att han varit med dem för det? Eller?

Det är ingen bekant som sagt det till mig.

GM är svår att beskriva. Hur beskriver man en person som är introvert men inte där han är trygg?
En person som tjejer drogs till, men han nappade inte?

En person som är intelligent, men nyttjar det inte.

En person som blivit sjuk, men ber inte om hjälp.

En person som är genomsnäll, men han mördar?

En person som flyr i panik, men allt verkar planerat enligt många.

Förstår ni nu att denna person är svår att läsa av, och beskriva. Jag tycker jag är tydlig, men förstår att ni tycker att det är svammel? Han är lugn, men ändå aktiv. Han är tyst, men pratar hela tiden och är högljudd. Han hatar sport, men är väldigt duktig i idrott. Han har kvinnor runt sig, men avfärdar dem.Han vill alla väl, men mördar oskyldiga?

Ja ni ser...Jag kan göra listan hur långt som helst...

Enligt vittnen.ser han ut som en datanörd, medan andra säger att han.är "spänstig"
Citera
2019-05-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Jag skrev att han var populär och många kvinnor drogs till honom. Men det menas inte att han varit med dem för det? Eller?

Det är ingen bekant som sagt det till mig.

GM är svår att beskriva. Hur beskriver man en person som är introvert men inte där han är trygg?
En person som tjejer drogs till, men han nappade inte?

En person som är intelligent, men nyttjar det inte.

En person som blivit sjuk, men ber inte om hjälp.

En person som är genomsnäll, men han mördar?

En person som flyr i panik, men allt verkar planerat enligt många.

Förstår ni nu att denna person är svår att läsa av, och beskriva. Jag tycker jag är tydlig, men förstår att ni tycker att det är svammel? Han är lugn, men ändå aktiv. Han är tyst, men pratar hela tiden och är högljudd. Han hatar sport, men är väldigt duktig i idrott. Han har kvinnor runt sig, men avfärdar dem.Han vill alla väl, men mördar oskyldiga?

Ja ni ser...Jag kan göra listan hur långt som helst...

Enligt vittnen.ser han ut som en datanörd, medan andra säger att han.är "spänstig"
Han agerar efter sin sinnesstämning? Han går upp i varv och skulle kunna hota sina nära och kära för att i nästa sekund ångra sig och be om förlåtelse? Hypomani?
Senast redigerad av Detkanvadu 2019-05-13 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in