2019-05-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Nej detta är ett annat vittne som lämnade in tips några veckor efter mordet. Han brukar gå med sin hund där o har aldrig sett personen innan eller efter morden. Han ryggade tillbaka o tänkte vilken otäck jävel den där ska man nog akta sig för. Han såg även att han lindat något runt handen o att han var som i en annan värld.

Ja det känns som att det är GM det där.

Finns 3 vittnen som polisen verkar vara rätt säkra på. Tre olika vittnen har lämnat signalement på en man som rörde sig vid mordplatsen på Åsgatan i Linköping samma morgon.

Det första vittnet, en kvinna som hela tiden valt att vara anonym och bara talat med polisen i telefon, har berättat att hon mötte en yngre man i svart täckjacka och stickad mössa på Åsgatan klockan 07.45.

Klockan 07.50 såg en kvinna från sin balkong hur en man i mörk jacka attackerade Anna-Lena Svenson. (hypnostanten)

Nu har också ett tredje vittne kunnat beskriva den eventuelle gärningsmannen. (övergångsstället)

Sen finns väl ett gäng som troligen sett GM.
Citera
2019-05-12, 17:42
Medlem
Tänkte på en annan sak hundvittnet träffar mördaren, innan i trädgårdsföreningen då han går fram o tillbaka. Han kan även tagit något lugnande innan han sätter sig på bänken.
Citera
2019-05-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Jo den här personen har nästan aldrig jacka, men mössa.

Alla tre vittnen från mordplatsen har beskrivit jacka så din snubbe är nog fel tyvärr.
Citera
2019-05-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Nej för allt är bara påhittat har jag ju sagt.

Bra att du erkänner att du hittar på allt. Slipper personer tänka mer på det.
Citera
2019-05-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Alla tre vittnen från mordplatsen har beskrivit jacka så din snubbe är nog fel tyvärr.
Ja, han har ju jackan fram tills, gissar jag, TRF. Sedan åker den nog på enklaste sätt. Det är rimligt att han har jacka med tanke på vädret den dagen. Minskar sannolikheten att det är psykos. Han är klädd för uppdraget.
Citera
2019-05-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Tänkte på en annan sak hundvittnet träffar mördaren, innan i trädgårdsföreningen då han går fram o tillbaka. Han kan även tagit något lugnande innan han sätter sig på bänken.
Hundmannen, hade han någon gissning på ålder? Vid vilken tid ungefär såg han honom? Jävligt udda folk det finns. Man ser en uppenbart flippad gubbe med lindad hand samma dag som två knivas ner 200 meter bort. Avvaktar några veckor ned att höra av sig....
Citera
2019-05-12, 18:30
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04

Kan det vara så att GM normalt inte bär jacka men hade det vid dådet eftersom det var kylslaget den morgonen, och sedan tagit av sig jackan då han normalt var obekväm med jacka på?
Senast redigerad av Motala 2019-05-12 kl. 18:35.
Citera
2019-05-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Kan det vara så att GM normalt inte har jacka men hade det vit dådet då det var kylslagit den morgonen, och sedan tagit av sig jackan då han normalt var obekväm med jacka på?
Han slängde nog både mössa och jacka för att förändra sitt utseende och för att han var blodig. Nåt sånt tror jag.
Citera
2019-05-12, 18:39
Medlem
Motalas avatar
Alternativt att GM nyss uförda handlingar kändes sig varm och ville "befria" sig.

Säger inte du har fel men det behöver inte vara så utstuderat att han tänkte på att ändra sitt utsseende. Tänker lite så att GM inte kanske planerat att det skulle gå så överstyr som det gjorde och därför inte varit så kall att han tänkte på att som du säger ändra utseende.

Bara mina tankar
Citera
2019-05-12, 18:39
Medlem
Var tidigt på morgonen och måste varit kort efter morden. Då han inte såg några poliser i området, han fick reda på morden senare samma dag. Fick hem papper från polisen som man skulle fylla i om man sett något av värde. Några veckor senare kom han på kopplingen till han i trädgårdsföreningen. Ålder runt 20-25
Citera
2019-05-12, 18:48
Medlem
Om det nu är GM som sitter på en parkbänk en längre stund i trädgårdsföreningen. Varför går han inte direkt hem om han bor i närheten? Det känns ju verkligen riskabelt att sitta där.
Om vi nu tänker att han bor i stan vilken han inte behöver göra, varför går han inte direkt hem?
Är han i chock eller bor han inte ensam alt behöver lugna ner sig innan han tar en buss tex? Jag har alltid varit skeptisk till psykosspåret utan tror mer på en sorts motivbild. Men om man leker med tanken att han var svårt psykotisk, borde inte vården kommit i kontakt med honom ganska så omgående?
Borde han inte snurrat runt här och där och väckt uppmärksamhet tiden efter dådet?
Jag köper inte resonemanget att anhöriga försökte hjälpa honom när han var så sjuk men att han inte ville så då blev det ingen vård. En sådan svår sjukdom kan man inte som anhörig bara låta vara. Den psykotiske kan göra sig själv illa och tex sluta äta,sova och gå ner sig ordentligt. Och denna gärningsman har ju dessutom mördat två människor.
Att som anhörig inte söka hjälp då finner jag som rätt osannolikt även om man så klart
aldrig kan veta. Men att bo med någon som är så sjuk utan att få hjälp blir ohållbart och att låta en familjemedlem bo ensam och bara låta honom vara känns också helt ohållbart.
Däremot så kan jag tänka att eftersom tipspengarna verkar ointressanta så är jag än en gång inne på familjen till GM. Att ange sitt barn för pengar är det nog väldigt få som skulle göra. Däremot för att hjälpa honom i så fall.
Om han nu skulle vara djupt psykotisk och inte kommit i kontakt med vården vad vi vet....
Kan det vara så att han knallade hem efter ett tag ut på andra sidan trädgårdsföreningen, in i en villa där föräldrarna är läkare eller psykologer, som kan ge sin son medicin utan att vården blir inblandad?
De kan hjälpa honom själva helt enkelt.
Skulle detta ens kunna vara troligt?
Citera
2019-05-12, 18:49
Avslutad
Jag har kommit på lösningen på mordet. Jag har hela tiden varit övertygad att det saknas ett element.

Det egentliga målet var en tredje person, som blev huggen. Han föll ihop och gärningsmannen trodde han var död. Då dök barnet och läraren upp.

Vittnen! Gm är ett proffs och dödar alla vittnen. Gärningsmannen flyr smidigt.

Under tiden har målet vaknat till han var inte så skadad, han flyr.

Rädd som han är kastar han sin mössa vid Ica.

Han går inte till polisen av rädsla för gm, han går under jorden!

Eventuellt vet han vem gm är, uppsöker denna och dödar gm.

Självklart kan han senare inte anmäla sig till polisen, han har läst att mössan tillhör mördaren och vet att han skulle bli dömd i Sveriges skitdomstolar.

Det löser problemet med att vi har flera olika signalement. För det är olika personer som man sett, gm och det tredje offret!

Vad motivet var kan vi bara fundera på, men vi kan vara säkra att det fanns ett motiv.

Detta löser alltså både motiv, vittnesfrågan, samt dna-diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in