Citat:
Ursprungligen postat av
Yinool0401
Lite illa om man inte låter sig topsas och man vet att man inte hade med saken att göra.
Det innebär att det finns en risk att polisen ägnar tid åt dig och dina förehavanden och att utredningen sinkas. Det är lite dålig stil, eller vad tycker ni?
Jag menar topsningen används bara i det här specifika fallet och om du låter dig topsas slängs resultatet efter att den är körd mot Muhammed-fynden. Det är iofs information som kanske inte kommer fram i varje fall?
tjaa, jag kan ha förståelse för att man inte vill topsas. I det här fallet så skulle jag nog gå med på det.
Känns dumt/obekvämt att polisen/myndigheterna ska ha mitt DNA. Om jag nu skulle bli kriminell nån gång, eller göra nån politisk aktion eller nåt. Jag tror de säger att de förstör DNAt efteråt...men det vete fan. Går nog alltid att plocka fram från någonstans.
Kanske bara jag som är paranoid. Jag tror de flesta som säger nej gör det av denna anledning.
Den andra gruppen som säger nej är nog de som blir kränkta och förbannade för att de ens blir misstänkta. Denna grupp tillhör inte jag.
Jag tillhör också en tredje grupp, nämligen de som tycker att polisen lagt för mycket tid på DNA-tagning. Hade de lagt tiden på utredning/förhör istället för en massa provtagningar så hade de nog löst fallet, så jag skulle mycket väl kunna säga nej till topsning med den motiveringen.