2019-05-12, 15:53
Medlem
Admin Janne för Facebook gruppen berätta det för mig på mord dagen förra året på rundvandringen. Han har pratat med några av grannarna. Vi träffa även på en som var ute med sin hund som såg den här förvirrade och aggressive killen i trädgårdsföreningen.
Citera
2019-05-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Man är grymt nyfiken på hur han lämnade platsen. Speciellt om han kör i bara polo från TRF och är blodig och okontaktbar.
Ja, det är intressant. Som jag minns det har flera personer iakttagit en person med liknande signalement på flera platser i anslutning till TRF. När han sitter på bänken vill jag minnas att det passerat ett par timmar sedan dåden. Det rimliga är nog det enklaste fallet, att han helt enkelt går därifrån så småningom. Kanske nådde han efter någon/några timmar ett sådant tillstånd att han kunde ta sig iväg utan att vara alltför påfallande.

I och med att inte fler vittnesmål kommit in om honom så är jag beredd att tro att han inte ser uppenbart onormal ut. I och med att han sannolikt hade jacka över polon så klarade sig den nog. Så med svarta byxor där blod syns dåligt och oblodig polo så såg han nog ok ut. Såret syns ju inte så mycket när det slutat blöda. I och med att han beskrivits som "bildskön" eller liknande så är det inte säkert att många tänkte på det.
Citera
2019-05-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Ja, det är intressant. Som jag minns det har flera personer iakttagit en person med liknande signalement på flera platser i anslutning till TRF. När han sitter på bänken vill jag minnas att det passerat ett par timmar sedan dåden. Det rimliga är nog det enklaste fallet, att han helt enkelt går därifrån så småningom. Kanske nådde han efter någon/några timmar ett sådant tillstånd att han kunde ta sig iväg utan att vara alltför påfallande.

I och med att inte fler vittnesmål kommit in om honom så är jag beredd att tro att han inte ser uppenbart onormal ut. I och med att han sannolikt hade jacka över polon så klarade sig den nog. Så med svarta byxor där blod syns dåligt och oblodig polo så såg han nog ok ut. Såret syns ju inte så mycket när det slutat blöda. I och med att han beskrivits som "bildskön" eller liknande så är det inte säkert att många tänkte på det.

Japp det är säkert så. Han drog sig nog undan från city lite som Anna Lindh mördaren gjorde. Om han åkte buss / tåg så kanske det var lite personer vid den tidpunkten. Troligen vid halv elva tiden om det är killen på bänken. Men lite skumma vittnesmål. Schizofren och bildskön, perfekt kontaktannons på den.
Citera
2019-05-12, 16:13
Medlem
Sammanställning av spår med kort beskrivning:
Baltspåret: Av familjens fiender inhyrd balt mördar M för pengar. Försvinner sedan ur landet.

Familjespåret: En klassiker, M blir mördad p.g.a familjens skumma affärer. Tätt kopplat till Baltspåret.

Personliga-kopplingenspåret: Någon har något otalt med M. Denne, eller sannolikt någon med koppling till denne, ger sig på M. Oftast framförs att GM ska "skrämmas" men att det sedan spårar ur.

Mörkläggningsspåret: Polisen vet vem som gjorde det men kan av politiska skäl inte gripa GM. Man väljer att mörka för att skydda familjen. Spåret fick nytt liv då sonen till en polisman kom upp i tråden. Då hade man mörkat av den anledningen.

Pisspåret: M hånar GM som pissar vid buskarna.

Jgf-spåret: GM är en fullt fungerande person som inte har visat "några" tecken på onormalt beteende. Han får en/flera psykos/psykoser och begår brottet, saknar helt koppling till M. GM återgår därefter till en normal tillvaro.

Psykosspåret: Tillsammans med familjespåret är detta huvudspår för polisen även om det skiftat lite genom åren. Psykotisk person hamnar där han hamnar av mer eller mindre en slump för att sedan ge sig på M. Ingen koppling mellan GM och M.

Festspåret: Fest i närheten där någon blir "utkastad". Denne hamnar sedan in the neighborhood och M har ren otur som hamnar i vägen.

Cambridge-spåret: Detta härrör från en middag då någon berättat om att GM var student i Linköping och sedan stack till Cambridge efter gärningarna. Tätt kopplat till London-spåret då de sannolikt har samma källa någonstans på vägen.

London-spåret: Stora likheter med Cambridgespåret. Endast staden där GM nu bor skiljer dem åt.

AFA-spåret: Vill minnas att detta är synonymt med Cambridge-spåret, att GM är kopplad till AFA i Linköping.

FN-tjänstgöringsspåret: GM var i forna Jugoslavien, är betydligt äldre än man trott. Kniven tog han hem därifrån.
Citera
2019-05-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Admin Janne för Facebook gruppen berätta det för mig på mord dagen förra året på rundvandringen. Han har pratat med några av grannarna. Vi träffa även på en som var ute med sin hund som såg den här förvirrade och aggressive killen i trädgårdsföreningen.
Personen med hunden, är det vittnet som försökte ta kontakt med GM i TRF?
Citera
2019-05-12, 16:14
Medlem
Citat:

Vart tog jackan vägen? Var den blodig kan han ha gjort sig av med den, men var? Efter ett tag sitter han i Trf, utan jacka, med "förvridet ansiktsuttryck". Han kanske började komma till sans? Han måste ha börjat frysa, det var ju inget vidare väder denna morgon.
Citera
2019-05-12, 16:15
Medlem
Citat:
Japp det är säkert så. Han drog sig nog undan från city lite som Anna Lindh mördaren gjorde. Om han åkte buss / tåg så kanske det var lite personer vid den tidpunkten. Troligen vid halv elva tiden om det är killen på bänken. Men lite skumma vittnesmål. Schizofren och bildskön, perfekt kontaktannons på den.
Ja, precis! Jag är schizofren smat knivar ner barn och äldre med butterfly på morgnarna. Är bildskön och välbyggd. Och en fri man. Bättre blir det inte.
Citera
2019-05-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ja, precis! Jag är schizofren smat knivar ner barn och äldre med butterfly på morgnarna. Är bildskön och välbyggd. Och en fri man. Bättre blir det inte.

Riktig svärmorsmardröm på GM troligen. Jag tror inte som JF att han är 110% normal, råkade kniva två pers bara, sen back igen till sitt normala liv.
Citera
2019-05-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Vart tog jackan vägen? Var den blodig kan han ha gjort sig av med den, men var? Efter ett tag sitter han i Trf, utan jacka, med "förvridet ansiktsuttryck". Han kanske började komma till sans? Han måste ha börjat frysa, det var ju inget vidare väder denna morgon.

Man undrar om jackan är kastad någonstans eller om han varit uppe i någon bostad och lämnat den sen gått ut igen. Ang vittnet vid övergångsstället och detaljen tror jag att du kan ha rätt med att det var blod på GM hon såg. Inte konstigare än så. Cyklar man till jobbet och möter en snubbe som blöder så är det inget som är jättekonstigt men ändå något som man lägger märke till. Stämmer ju bra in i så fall på varför polisen tror att det är rätt person hon sett.
Citera
2019-05-12, 17:13
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Självklart har du rätt, det är ingen som har facit i Linköping.

Jo, minst en person
Citera
2019-05-12, 17:18
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Han hade väldigt ordnade hemförhållande. Han gjorde aldrig något väsen av sig.

Han är en helt vanlig "Svensson" idag.

Som har kostat anhöriga till offren många tårar och sömnlösa nätter.
Samt kostat/kostar samhället oerhörda summor

Om du nu vet vem personen är och inte vill anmäla. Så funkar det att anmäla anonymt

Om du inte vet vem det är så tycker jag synd om dig
Citera
2019-05-12, 17:31
Medlem
Nej detta är ett annat vittne som lämnade in tips några veckor efter mordet. Han brukar gå med sin hund där o har aldrig sett personen innan eller efter morden. Han ryggade tillbaka o tänkte vilken otäck jävel den där ska man nog akta sig för. Han såg även att han lindat något runt handen o att han var som i en annan värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in