2019-05-11, 16:35
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Ingen som reagerar på att dom som slog epa killen, inte åkte in för misshandel?

De greps på plats, förhördes och släpptes. Fortfarande misstänkta antar jag.
Citera
2019-05-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det är ju i grunden en möjlighet att köra ett fordon som i mångt och mycket liknar en bil innan man uppnått ålder för att ta körkort. Lär väl inte finnas någon som har B-körkort och samtidigt kör epa?

Precis, och ett bra sätt för unga på landet att kunna ta sig fram och även ta med en kompis. Ett säkrare sätt att röra sig o trafiken än moped.

På landet finns det inga bussar, inga tunnelbanor osv. Är ju bättre att köra EPA än att behöva bli skjutsad överallt.
Citera
2019-05-11, 16:45
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Precis, och ett bra sätt för unga på landet att kunna ta sig fram och även ta med en kompis. Ett säkrare sätt att röra sig o trafiken än moped.

På landet finns det inga bussar, inga tunnelbanor osv. Är ju bättre att köra EPA än att behöva bli skjutsad överallt.

Absolut. Dessutom en social sysselsättning att föredra framför degenererat datorspelande. Genuin svensk äkta kultur som fortfarande lever kvar i vissa delar av landet. Tyvärr är ungdomen på många håll idag så totalt påverkade av det globalistiska giftet att de ser ner på kulturyttringar som de egentligen borde hylla.
Citera
2019-05-11, 16:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Vet inte riktigt varför du citerade mig. Jag förklarade bara sydstatsflaggan. Det troliga är väl att någon form av provokation förekommit. Jag menar bara att flaggan på taket med största sannolikhet inte utgjorde provokationen. I mitt område finns en bil med sydstatsflagga på bakluckan (en Chevrolet från 60-talet). Det är något normalt i Sverige, inget konstigt eller kontroversiellt alls. Det är något annat som orsakat kontroversen i detta fallet.

"Provokationen" bestod sannolikt i att EPA-föraren råkat titta på kaosblatten. Mer än så behövs i regel inte.

De som blir kränkta av sydstatsflaggor är främst en liten klick av vänsterextremister i USA. MGM hade troligen inte ens sett en sydstatsflagga förut.
Citera
2019-05-11, 17:11
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det är ju i grunden en möjlighet att köra ett fordon som i mångt och mycket liknar en bil innan man uppnått ålder för att ta körkort. Lär väl inte finnas någon som har B-körkort och samtidigt kör epa?

Egentligen handlar ju inte tråden om A-traktorer i sig så vi hamnar ganska OT. Men det är i någon mån OnT eftersom åsikterna om vissa företeelser är avgrundsdjupa i Sverige. Det finns kulturklyftor som leder till att konflikter uppstår.

EPA-traktor var ett användbart lantbruksredskap förr i tiden. Men de är just tänkta att vara som traktorer. Man slaktar fullt fungerande bilar för att bygga om till dessa värdelösa fordon. De får inte ha last- eller passagerarutrymme. Så även om denna bil varit en pickup förr så är flaket igensvetsat.

Kritiken mot EPA-traktorer handlar om att kriteriet som skaffar dessa ofta är drägg som härjar. De är ofta den svenska varianten på kaosblattar. Man kan använda moped/cykel/buss innan man börjar köra bil. De som kör runt i dessa slaktade fd bilar tillhör som sagt ofta drägg-kriteriet. Fördomar? Ja, men det finns ju fördomar mot blattar också.

Vid den större vägen där jag bor i en liten by så har jag sett EPA-raggare som monterat oerhört starka strålkastare på taket till EPAn. De stod vid vägen på natten & bländade lastbilar som passerade. Alltså slog på strålkastarna när en lastbil närmade sig. Pojkstreck, javisst. Men det är allvarliga grejer att terrorisera tung trafik på det sättet. Det finns alltså en utbredd bild av att EPA-raggare ofta är grabbar som stökar runt med sina värdelösa fordon.
Citera
2019-05-11, 17:15
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt varför du citerade mig. Jag förklarade bara sydstatsflaggan. Det troliga är väl att någon form av provokation förekommit. Jag menar bara att flaggan på taket med största sannolikhet inte utgjorde provokationen. I mitt område finns en bil med sydstatsflagga på bakluckan (en Chevrolet från 60-talet). Det är något normalt i Sverige, inget konstigt eller kontroversiellt alls. Det är något annat som orsakat kontroversen i detta fallet.

Flaggan måste vara svår att se eftersom den var på taket.

Han hade svarta adidas byxor och kläder som hör till för att visa en farlig image.
Efter som brottet filmades så var det dominansvåld
för att få ett rykte som farlig.

Den klädsel som gärningsmannen valde skapar troligtvis konflikter för den är till
för att skapa en image som farlig.
Citera
2019-05-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Provokationen" bestod sannolikt i att EPA-föraren råkat titta på kaosblatten. Mer än så behövs i regel inte.

De som blir kränkta av sydstatsflaggor är främst en liten klick av vänsterextremister i USA. MGM hade troligen inte ens sett en sydstatsflagga förut.

Nej. Raggarna ska ha skrikit rasistiska glåpord såsom negerjävel, jävla invandrare och dylikt. Dessutom hade de sydstatsflagga.

MGM visste troligtvis vad en sådan flagga står för eftersom han bad EPA-raggaren att ta bort taket.
Citera
2019-05-11, 17:27
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Har det varit några protester eller dylikt i samhället idag.
Citera
2019-05-11, 17:29
Medlem
Citat:
Egentligen handlar ju inte tråden om A-traktorer i sig så vi hamnar ganska OT. Men det är i någon mån OnT eftersom åsikterna om vissa företeelser är avgrundsdjupa i Sverige. Det finns kulturklyftor som leder till att konflikter uppstår.

EPA-traktor var ett användbart lantbruksredskap förr i tiden. Men de är just tänkta att vara som traktorer. Man slaktar fullt fungerande bilar för att bygga om till dessa värdelösa fordon. De får inte ha last- eller passagerarutrymme. Så även om denna bil varit en pickup förr så är flaket igensvetsat.

Kritiken mot EPA-traktorer handlar om att kriteriet som skaffar dessa ofta är drägg som härjar. De är ofta den svenska varianten på kaosblattar. Man kan använda moped/cykel/buss innan man börjar köra bil. De som kör runt i dessa slaktade fd bilar tillhör som sagt ofta drägg-kriteriet. Fördomar? Ja, men det finns ju fördomar mot blattar också.

Vid den större vägen där jag bor i en liten by så har jag sett EPA-raggare som monterat oerhört starka strålkastare på taket till EPAn. De stod vid vägen på natten & bländade lastbilar som passerade. Alltså slog på strålkastarna när en lastbil närmade sig. Pojkstreck, javisst. Men det är allvarliga grejer att terrorisera tung trafik på det sättet. Det finns alltså en utbredd bild av att EPA-raggare ofta är grabbar som stökar runt med sina värdelösa fordon.

Att jäklas med strålkastare är givetvis inte bra. Då får man ju ta itu med ungdomarna i det aktuella fallet. Och jag kan garantera dig att de svenska EPA-ungdomarna är 1000 ggr trevligare än random babbegäng. Som vi ju kan se på filmen.

På landet finns oftast inga bussar, moped är ganska farligt och det är för långt för att cykla hit och dit i spöregn.

Då är ju en EPA-traktor ett utmärkt val som dessutom underlättar inför det kommande körkortsprovet och vidare körning.

Men det ska ofta klankas ner på allt som unga svenskar gör. I Sverige.
Citera
2019-05-11, 17:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Nej. Raggarna ska ha skrikit rasistiska glåpord såsom negerjävel, jävla invandrare och dylikt. Dessutom hade de sydstatsflagga.

MGM visste troligtvis vad en sådan flagga står för eftersom han bad EPA-raggaren att ta bort taket.

Nej, strunt!

Enligt rektorn på skolan så har det förekommit "tjafs och bråk" mellan olika elevgrupper på skolan.
Vill man leta efter provokationer/få bråka så hittar man på provokation som passar ens syfte. Gärningsmännen hittade en provokation i form av BO:s CSA-flagga på dennes A-traktor.

CSA-flaggan står inte för rasism eller negerslaveri, för den som trodde det. Står för staternas rätt till utträde från unionen. Ungefär liknande som UK håller på med från EU nu.

-Blir Union Jack nästa "hatflagga" för invandrarna så de "får" misshandla någon?
Citera
2019-05-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Skitsnack.
Det räcker med att titta på babbarna så blir de provocerade.

Detta var helt klart planerat för att stärka bannens gangsterimage.
Citera
2019-05-11, 17:47
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Att jäklas med strålkastare är givetvis inte bra. Då får man ju ta itu med ungdomarna i det aktuella fallet. Och jag kan garantera dig att de svenska EPA-ungdomarna är 1000 ggr trevligare än random babbegäng. Som vi ju kan se på filmen.

På landet finns oftast inga bussar, moped är ganska farligt och det är för långt för att cykla hit och dit i spöregn.

Då är ju en EPA-traktor ett utmärkt val som dessutom underlättar inför det kommande körkortsprovet och vidare körning.

Men det ska ofta klankas ner på allt som unga svenskar gör. I Sverige.

Jag belyser kulturkrockarna. Sverige idag består av oerhört olika grupper av människor. Ibland funkar det bra & ibland dåligt. Här i byn så är det en "invandrarbutik" som blivit navet i byn om kvällarna. Det är där EPA-traktorerna samlas. Hade det inte varit för den butiken så hade de inte haft någon "meningsfull" plats att köra till med sina fordon på kvällen så då hade fordonens syfte minskat. Det är väl ett bra exempel då. Men knarklangare kommer dit så det finns flera aspekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in