Citat:
Ursprungligen postat av
DURN80
Otroligt korta svaret: Fortplantning är omöjlig.
--------------------------------------------------------
Långa svaret: Bortsett from modern teknik inom fortplantning, så som (men inte uteslutande) Konstgjord befruktning, är det fullkomligt omöjligt för ett homosexuellt par att skaffa barn, definitivt för män. Kvinnor i ett bögförhållande kan välja att få en plastspruta med sperma tömd in i fittan och skaffa barn på det sättet, alternativt be en kill kompis sitta och runka och sedan bara köra in den i nån av tjejerna när han kommer, och på de sättet skaffa barn antar jag. Men män kan omöjligen skaffa barn mellan sig själva om de inte ber någon kvinna bära deras barn, surrogat morsa osv.
Bisexualitet däremot är naturligt som fan, samt att vara heterosexual (såklart).
Om homosexualitet ska ses som naturligt, måste man inte då acceptera scenariot att, mot all förmodan, hela världens befolkning skulle bli homo, och vägra heterosex, resulterande i att vi som art, dör ut?
Nu, jag vet inte, men, att tycka det är naturligt verkar rätt fel, eller?
Jag vet jag vet... "Men alla är inte homo så det är lugnt!" Men alla släktträd som grenar ut till ett homosexuellt barn, dör med det barnet (så vida den inte tar till åtgärder som går emot dess sexuella/känslomässiga läggning, med andra ord gör något den absolut inte vill.)
Vi blandar ihop begreppen "naturligt" med "accepterat". För även fast homosexualitet inte ska ses som naturligt, så ska det såklart vara fullständigt accepterat.
"Naturligt" innebär att naturen tar sin gång, naturligt. Dvs penis+säd, vagina+ägg = barn.
Penis+säd, penis+säd, penis+säd+mun+anus = inget barn.
Vagina+ägg, vagina+ägg, vagina+vagina+mun+anus = inget barn.
Så jag kan inte förstå hur folk ser homosexualitet som naturligt.
Avslutningsvis; Jag är bisexuell. Jag har haft flickvänner och pojkvänner genom åren, så ta inte denna tråd som hat eller ignorans/intolerans. Jag kan helt enkelt inte förstå hur absolut homosexualitet kan accepteras som naturligt.
Tack och hej.
Du har så jävla fel att det här var riktigt kul att läsa för bland sexuellt dimorfa djur existerar inte en enda art där homosexualitet inte kan observeras. (Sedan finns ju könlösa djur på det. Om svampar får vara med i diskussionen finns där flera sorter med tusentals olika biologiska könstyper.)
Naturligt innebär ett nedärvt beteende som gynnar arten eller den egna själviska koden... och i bland är det inte optimalt för någotdera med en ökande population.
Det verkar alltså som om homosexualitet är naturens smarta sätt att ta bättre hand om redan existerande familj i stället för att slåss om knappa resurser - det finns indikationer på att storebröder väldigt sällan är gay medan yngre manliga syskon blir mindre testosteronstinna. Nu är ämnet inte helt "halal" enligt rådande paradigm men jag förutspår att ett skifte är förestående så att vi får ännu mer data som stödjer tesen framöver - kom ihåg var du läste det först i så fall!
Jag är bisexuell och kvinna, mycket av både östrogen och testo... förstfödd. Jag gissar på att du som bisexuell man har minst två äldre syskon eller så är du kvinna, ensambarn eller med minst sex år mellan dig och yngre syskon... Y/N?