2019-04-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Penis i vagina - som representerar enandet av medvetandet(eller enandet av gud om man föredrar den benämningen). Mannen är en del av kvinnan. Pusselbiten hon saknar.
Hur vet du att detta är syftet för alla?
Tycker du verkligen det är för få människor på jorden?
Citera
2019-04-16, 22:27
Medlem
Skattebrotts avatar
Ja, homosexualitet är onaturligt. På samma sätt som det är onaturligt att äga en gul Lamborghini. Eller att ha två tonåriga flickvänner med silikonbröst som bor i ens sexkällare.

Är det naturalism fallacy vi diskuterar i denna tråd? (Dvs det felaktiga antagandet att det som är ovanligt på nåt sätt måste vara ”fel”?)

Jag tycker dock homosexualitet är äckligt, vilket är en automatisk följd av att min preferens är heterosexuell. Vet dock ej om det är relevant?
Citera
2019-04-16, 22:32
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur vet du att detta är syftet för alla?
Tycker du verkligen det är för få människor på jorden?

Nej, syfter är inte att skaffa barn. Syftet är att återförena medvetandet. Att det blir barn när en penis sprutar i en fitta är en jordlig mekanism, som man enkelt kan kringå genom att använda kondom eller sterilisera sig.
Jag är emot barnalstring.

Homosexuella bör byta kön, sen kan dom ha sex med riktiga kvinnor eller män - och inte behöva oroa sig för graviditet.
Citera
2019-04-16, 22:33
Bannlyst
Hur fan kan nån tycka homosexualitet är onaturligt titta bara på detta gulliga paret:

https://www.hant.se/jonas-gardell-rasande-efter-dodshot-mot-mark-levengood-pa-youtube/
Citera
2019-04-16, 23:38
Medlem
Citat:
Nej, syfter är inte att skaffa barn. Syftet är att återförena medvetandet. Att det blir barn när en penis sprutar i en fitta är en jordlig mekanism, som man enkelt kan kringå genom att använda kondom eller sterilisera sig.
Jag är emot barnalstring.

Homosexuella bör byta kön, sen kan dom ha sex med riktiga kvinnor eller män - och inte behöva oroa sig för graviditet.
Är det naturligt att byta kön?
Dessutom så är det ganska nytt, att vi kan byta kön på folk.
Citera
2019-04-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ja, homosexualitet är onaturligt. På samma sätt som det är onaturligt att äga en gul Lamborghini. Eller att ha två tonåriga flickvänner med silikonbröst som bor i ens sexkällare.

Är det naturalism fallacy vi diskuterar i denna tråd? (Dvs det felaktiga antagandet att det som är ovanligt på nåt sätt måste vara ”fel”?)

Jag tycker dock homosexualitet är äckligt, vilket är en automatisk följd av att min preferens är heterosexuell. Vet dock ej om det är relevant?
Nej, det är inte relevant, skulle jag tro. Det finns heterosexuella som gör äckliga saker, enligt mig.
Så att något anses äckligt är nog irrelevant.
Citera
2019-04-17, 00:16
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Nej, det är inte relevant, skulle jag tro. Det finns heterosexuella som gör äckliga saker, enligt mig.
Så att något anses äckligt är nog irrelevant.

Precis. Har en vän som är transsexuell, och det går bra att umgås på många sätt med den personen. Att jag skulle uppfatta det som personen gör i andra sammanhang som äckligt ifall det var jag som gjorde det, förändrar inte detta. Jag är inte neurotisk och betraktar därför inte sånt som problem. Tänk om en sexualneurotiker hade stålmannen-syn och visste allt om alla, vilka problem han skulle få. "Jag kan inte betala på ICA för kassörskan i kassa ett gillar uppblåsbara analpluggar och kassörskan i kassa två sög av en hund i högstadiet för 20 år sen, hon i kassa tre skär sig själv, hur normalt är det?, hon i kassa fyra har en pojkvän som är med i ett kriminellt gäng och hon i kassa fem har sålt sex till gamla gubbar, fy fan".
Citera
2019-04-17, 00:28
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Är det naturligt att byta kön?
Dessutom så är det ganska nytt, att vi kan byta kön på folk.

Det är naturligt att kroppens könstillhörighet och medvetandets könstillhörighet stämmer överens. Hos homosexuella gör de inte det, och då är könsbyte det naturliga.
Citera
2019-04-17, 07:12
Medlem
Citat:
Det är naturligt att kroppens könstillhörighet och medvetandets könstillhörighet stämmer överens. Hos homosexuella gör de inte det, och då är könsbyte det naturliga.
Och de som är bisexuella, hur ska de göra?
Citera
2019-04-17, 13:48
Medlem
patajavels avatar
Vissa tror på gud, andra inte. Naturligt finns nog inte.

Det sägs finnas djur som är bögar enligt läran .Jag vet inte, men människan och dess moral får väl utgå ifrån forskning som vi själva bestämt.

Är plast naturligt? Din morsa med din bäst kompis?
En filosofisk fråga som egentligen inte handlar om homosexuellitet
Citera
2019-04-17, 13:49
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Och de som är bisexuella, hur ska de göra?

Finns ingen som är "bisexuell". Bisexuell är kodord för sexberoende. Det är folk som är beroende av kroppsliga njutnings-sensationer till den grad att dom kan ha sex med båda könen.

Försök hitta en sk "bisexuell" som inte är sexuellt pervers. Du kommer inte lyckas.
Citera
2019-04-17, 14:29
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Finns ingen som är "bisexuell". Bisexuell är kodord för sexberoende. Det är folk som är beroende av kroppsliga njutnings-sensationer till den grad att dom kan ha sex med båda könen.

Försök hitta en sk "bisexuell" som inte är sexuellt pervers. Du kommer inte lyckas.

Ehh?
Sexualitet går väl i viss mån ut på att ha sex?
Hur tänker du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in