Citat:
Ursprungligen postat av
Picamagpie
Är du en sån där doomsday prepper? Flytta ut i skogen och gräva ett skyddsrum. Sen måste du ha vapen också när helvetet bryter loss och folk vill stjäla din mat.
Du kan försöka vara liiite tacksam till att jag tar mig tiden och skriver seriösa svar till dig.
Traditionellt är prepping att bygga en bunker med åratal av mat, vapen och ammo för att klara av en apokalyps. Vad jag pratar om är snarare en "ekonomisk försäkring". Köpa ett Tesla-batteri (Power Wall) så man kan köpa in ström när den är billig (natt), och ja, ha ett förråd av mat så man klarar sig en stund när matpriserna är höga. För som sagt, nog tror jag alla i tråden så länge de är under 60, kommer åtminstone känna på högre matpriser med tanke på utsläppstakten.
Och nej, många i tråden verkar fortfarande inte fatta hur "alarmistiskt" läget egentligen är, med tanke på hur mycket uppvärmning vi redan har inbyggt i klimatet, som alltså inte visat sig ännu. Bara för att svenska politiker inte fullständigt dragit i nödbromsen än, men trots allt spenderar rekordsummor på detta problem, betyder inte att saker kommer vara likadana de närmsta årtiondena.