2019-05-10, 08:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du kan gärna få leta fram vad du bedömer som en relevant normalfördelningskurva för diskussionen och länka den, så ska jag förklara för dig varför vi inte kan säga att det finns otaligt många fler kompetenta män än kvinnor i största allmänhet.

Du svarar som vanligt inte på frågorna utan underskattar folk genom att försöka dribbla bort bollen och tro att man inte ska notera det.
Ge respons på vad jag frågade dig!
Du store Gauss!
Om du nu har så gedigen kunskap i det svenska språket och ärligt är intresserad, så hade du tagit till dig de argument som är direkt avgörande för att fastställa fakta.
Börja med en normalfördelningskurvas främsta egenskap runt medelvärdet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Normalf%C3%B6rdelning

Sen tittar du på den här:
https://youtu.be/SEDuVF7kiPU

När du är klar med det kanske du kan ge en reflektion på varför Google sparkar en person som helt korrekt påstår att det är skillnad på män och kvinnor. Inget värderande, bara konstaterandet att det ÄR så.

DÄR har du anledningen till att du inte vill erkänna sanningen.
Den går emot det allmänt rådande narrativet att män och kvinnor är lika och lika kapabla och att skillnaderna är en social konstruktion som kan knuffas undan med hjälp av samtliga maktpositioner i landet från kultur, akademin, skolverket, vår regering och en massiv påtryckning från samtliga mainstreammedier.

Du VET att det inte är sant, men håller med dem i alla fall och därför kommer vi aldrig närma oss varandra mer. Ingenting kommer "fixas" om man inte erkänner sanningen eller eldar i fel ände.

Det här har absolut ingenting att göra med värdet eller värderandet av det ena könet eller det andra.

Du kan titta på en genomsnittlig man och en genomsnittlig kvinna och direkt se vissa distinkta skillnader och detsamma gäller genomsnittlig styrka, storlek och därför också de roller de är genetiskt bättre lämpade för.

I genomsnittet finns inga stora skillnader. I extremerna, dvs i ytterkanterna blir dessa allt tydligare vilket bland annat kan ses i "neutrala" spel och vetenskaper som schack och matematik.
En total dominans av män.
Precis samma dominans som bland de värsta massmördarna och krigsherrarna.

Sverige är extremt och utmärker sig i världen för det som brukar kallas jämställdhetsparadoxen.
https://www.dailymotion.com/video/x6huxkv

I företagsledningar för stora företag och de som byggt upp dem krävs extraordinära egenskaper och av någon anledning har dessa varit mycket vanligare hos män.

Men betyder det att "män är bättre"?
Nej, de är sämre som pappor och äkta män. De jobbar ju hela tiden och är frånvarande.
Något kvinnor generellt är emot pga att de föredrar det sociala sammanhanget och sin familj/vänner.
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-05-10 kl. 08:26.
Citera
2019-05-10, 16:43
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Tillfällen där en kvinna råkat slå män är väl knappast exempel på att det kvinnliga könet är överlägset det manliga inom det området. Det är undantag, både vad gäller antal tillfällen och antal kvinnor.

Jag skulle tro att kvinnor mycket väl står sig bra när det kommer till ex. att skriva populära böcker, dock. Ser man över fiktion och antal sålda böcker är listan väl blandad. Kanske har vi hittat det enda område där kvinnan konkurrerar med samma potential som mannen?

Visst var indiantjejen Juana Maria ett undantag som lyckades med bedriften att vara strandsatt i över 18 år på en obebodd ö. Den längsta tid som en man varit strandad var 16 år. Han hette Tom Neale och levde mol allena på ön Suwarrow i Cook Islands.

Ingen annan person har hittills klarat av ett fritt fall på över 10.000 m efter att ett flygplan hade exploderat i luften. Bara den enda överlevande gjorde det. En serbisk flygvärdinna. Hon kunde hålla sig fast inne i planets stjärtparti under hela färden ner utan att sugas ut. Otroligt.

Det finns massvis av områden där kvinnor konkurrerar med samma potential som män, t ex ultramaraton-simning i öppet kallt vatten, skytte, författarskap, skapande av konst, musicerande, dressyr (hästsport), ledarskap, samtliga akademiska discipliner. Ja, i precis allt utom i områden där det ställs krav på muskelstyrka (t ex tyngdlyftning, fotboll, 100 m, baseball).

Dock bör det nämnas att kvinnor har mer underhudsfett än män och därför kan simma fortare än män i kallt vatten. Det är en fördel för kvinnliga ultramaraton-simmare i öppet, kallt vatten, t ex över Engelska kanalen där det är blåsigt, kallt och strömt.
Citera
2019-05-10, 16:59
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag säger att jag fick det från någon annan och du tar det som att jag säger att jag är expert på kinesisk jurisprudens? Inte att denna andra person är det? Ehh... Vad ska man säga om det?
Det spelar ingen roll att du "ålagt" mig "uppgifter"; du är ju kvinna, eller hur?

Jag visste på förhand att du inte kan bifoga fakta som kan styrka ditt påstående att kvinnor kvoteras in på chefspositioner i bl a Kinas näringsliv på bekostnad av bättre meriterade individer av manligt kön.

Nej, jag är man.

Citat:
Jag skulle ta den mest meriterade sökanden. Nu sa du ju att de var exakt lika meriterade, men sådant finns ju inte i verkligheten, där även förmåga att passa in i teamet är meriterande.
När jag tänker på det lite till skulle jag välja mannen, om inte annat för att minimera risken för #metoo-tjafs.

S k måttfull kvotering tillämpas när man har två sökanden som har samma meriter och kompetenser. I sådana fall används kön, etnicitet eller andra faktorer som ett slags utslagsfaktor. Man väljer den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen. Syftet är att få en jämnare fördelning, t ex mer könsbalans.

Det händer då och då att två lika meriterade och kompetenta personer söker samma jobb. Tro det eller ej, men det finns faktiskt massvis av yrkeskvinnor som är mer kompetenta än män på arbetsmarknaden.

”#Metoo-tjafs” som du gafflar om beror helt enkelt på att det finns alltför många idioter av din sort som inte respekterar kvinnliga medarbetare och istället visar sitt kvinnoförakt genom oacceptabelt beteende i form av bl a sexuella trakasserier och nedlåtande sexistiska kommentarer. Vidare förekommer subtil mobbning som kan ta sig många olika uttryck. En mycket kompetent kvinnor kan tilldelas simplare arbetsuppgifter som är långt över hennes kapacitet, medan hennes mindre meriterade manliga kolleger får de mest eftertraktade uppgifterna, befordras snabbare och får högre lön.

Så länge det finns manliga anställda som vägrar acceptera duktiga yrkeskvinnor och upplever att de får sin manliga maktposition hotad av kvinnlig kompetens, kommer #metoo-kampanjen att bestå.

Citat:
Kvinnor får mindre resurser att leka med för att de är sämre regissörer, och då tycker du att det beror på att filmbolagens styrelser är män?
Du har aldrig tänkt på att på grund av att de är just män, så är de bra - märk väl, bra, inte ofelbara - på att placera sina pengar så att de ger bäst avkastning, vilket när det gäller att göra film innebär att manliga regissörer, som är bättre, får mer pengar, och kvinnliga sådana, som inte är lika bra, får mindre?
Du förstår, om det finns något du kan kalla för "patriarkat", så är det just detta: män som väljer att investera i andra män för att de får ut mer av det än om de investerar i kvinnor, för att männen är bättre på att generera avkastning än motsvarande kvinnor är.
Dvs. hela trådtopic.

EDIT: The Invitation är rätt bra.

Fakta visar att du har fel på samtliga punkter och är ute och cyklar i det blå.

https://www.verdict.co.uk/female-movie-directors-just-qualified-men/

Varför har ni misogyna fjantar så svårt att acceptera att kvinnor i snitt presterar lika bra som män inom alla områden utom där fysisk styrka är avgörande? Jag har i tidigare inlägg gett ett litet axplock på ”grenar” i vilka kvinnor kan konkurrera med män på lika villkor.

Varje gång en kvinna är mer framgångsrik än en man kommer det en massa mer eller mindre fantasifulla bortförklaringar från misogyna snubbar som får sina sköra manliga egon krossade: hon fuskade, hon blev inkvoterad, hon gick sängvägen mot toppen, den manlige förloraren hade en dålig dag eller lät henne vinna, hon var ett extremt undantag och så vidare.
Citera
2019-05-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Visst var indiantjejen Juana Maria ett undantag som lyckades med bedriften att vara strandsatt i över 18 år på en obebodd ö. Den längsta tid som en man varit strandad var 16 år. Han hette Tom Neale och levde mol allena på ön Suwarrow i Cook Islands.

Ingen annan person har hittills klarat av ett fritt fall på över 10.000 m efter att ett flygplan hade exploderat i luften. Bara den enda överlevande gjorde det. En serbisk flygvärdinna. Hon kunde hålla sig fast inne i planets stjärtparti under hela färden ner utan att sugas ut. Otroligt.

Det finns massvis av områden där kvinnor konkurrerar med samma potential som män, t ex ultramaraton-simning i öppet kallt vatten, skytte, författarskap, skapande av konst, musicerande, dressyr (hästsport), ledarskap, samtliga akademiska discipliner. Ja, i precis allt utom i områden där det ställs krav på muskelstyrka (t ex tyngdlyftning, fotboll, 100 m, baseball).

Dock bör det nämnas att kvinnor har mer underhudsfett än män och därför kan simma fortare än män i kallt vatten. Det är en fördel för kvinnliga ultramaraton-simmare i öppet, kallt vatten, t ex över Engelska kanalen där det är blåsigt, kallt och strömt.

Ett bra inlägg och jag tycker du visar på att vi skall ses som komplement till varandra, vi är ju verkligen inte lika. Man får ha näsan djupt i böckerna (av en viss sort, exkluderande andra) för att inte konstatera faktum: vi är olika.

Jag tror vi historiskt har förstått att utnyttja detta och behöver lära oss att utnyttja varandras styrkor även i vår tids samhälle.

Läser man dessa trådars inlägg från feminister samt anti-feminister tycks dock blockeringen vara total.
Citera
2019-05-10, 17:10
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vad ska jag kalla dig, när du är ett rikspucko?
Kvotering är olagligt till att börja med:
https://duckduckgo.com/?q=kvotering+olagligt&t=ffab&atb=v152-1&ia=web
...bla bla...

Tydligen har du radikal kvotering i åtanke. Det var inte det jag syftade på, utan på måttfull kvotering. Den är under vissa omständigheter tillåten, till exempel för att upprätthålla eller uppnå en jämn könsfördelning på en arbetsplats (källa).

Det är du som är ett rikspucko som inte ser skillnad på radikal och måttfull kvotering.
Citera
2019-05-10, 17:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du store Gauss!
Om du nu har så gedigen kunskap i det svenska språket och ärligt är intresserad, så hade du tagit till dig de argument som är direkt avgörande för att fastställa fakta.
Börja med en normalfördelningskurvas främsta egenskap runt medelvärdet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Normalf%C3%B6rdelning

Sen tittar du på den här:
https://youtu.be/SEDuVF7kiPU

När du är klar med det kanske du kan ge en reflektion på varför Google sparkar en person som helt korrekt påstår att det är skillnad på män och kvinnor. Inget värderande, bara konstaterandet att det ÄR så.

DÄR har du anledningen till att du inte vill erkänna sanningen.
Den går emot det allmänt rådande narrativet att män och kvinnor är lika och lika kapabla och att skillnaderna är en social konstruktion som kan knuffas undan med hjälp av samtliga maktpositioner i landet från kultur, akademin, skolverket, vår regering och en massiv påtryckning från samtliga mainstreammedier.

Du VET att det inte är sant, men håller med dem i alla fall och därför kommer vi aldrig närma oss varandra mer. Ingenting kommer "fixas" om man inte erkänner sanningen eller eldar i fel ände.

Det här har absolut ingenting att göra med värdet eller värderandet av det ena könet eller det andra.

Du kan titta på en genomsnittlig man och en genomsnittlig kvinna och direkt se vissa distinkta skillnader och detsamma gäller genomsnittlig styrka, storlek och därför också de roller de är genetiskt bättre lämpade för.

I genomsnittet finns inga stora skillnader. I extremerna, dvs i ytterkanterna blir dessa allt tydligare vilket bland annat kan ses i "neutrala" spel och vetenskaper som schack och matematik.
En total dominans av män.
Precis samma dominans som bland de värsta massmördarna och krigsherrarna.

Sverige är extremt och utmärker sig i världen för det som brukar kallas jämställdhetsparadoxen.
https://www.dailymotion.com/video/x6huxkv

I företagsledningar för stora företag och de som byggt upp dem krävs extraordinära egenskaper och av någon anledning har dessa varit mycket vanligare hos män.

Men betyder det att "män är bättre"?
Nej, de är sämre som pappor och äkta män. De jobbar ju hela tiden och är frånvarande.
Något kvinnor generellt är emot pga att de föredrar det sociala sammanhanget och sin familj/vänner.

Här är mycket i detta inlägget som inte har någon relevans, jag kommenterar det som har.

Jag vet hur en normalfördelningskurva fungerar, jag är mattelärare ffs. Jag bad dig att länka en normalfördelningskurva inom relevant område för diskussionen, inte hur den är uppbyggd.
YouTubelänkar på 30+ min lyssnar jag inte på utan minutangivelser och det vet du.

Vad jag alltså har sagt här, och det enda jag sagt, är att det inte finns "ofantligt många män som är mer kompetenta än kvinnor", vilket var det citatet jag svarade en användare på från början.
Du la dig i diskussionen och hävdade att jag hade fel. Jag bad om bevis-du har inga.

Att män sitter i toppen är ingenting jag förnekat en enda gång. Jag förnekade att det finns massor/ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor för det helt enkelt inte är sant. Det finns några i toppskiktet, men där tar det stopp. Sedan konkurrerar de flesta på samma nivå med samma förutsättningar i princip, däremot med skilda intressen. Män är inte bättre eller mer begåvade som grupp, tugga i dig det.
Det är grupp och genomsnitt diskussionen har handlat om för mig, jag har aldrig pratat om de i toppskiktet. Det är du som har inbillat dig att detta handlar om dem.

Vi kan aldrig jämföra de män i toppskiktet med män som grupp eftersom de är så pass få däruppe. Det har inte särskilt mycket med män som grupp att göra.

Så, ta din översittarattityd och ditt förvrängande av diskussionen och stoppa upp där solen aldrig skiner. Okej?
Citera
2019-05-10, 19:11
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Seriöst, tror du, alltså på riktigt nu, att det finns ofantligt många fler begåvade män än kvinnor? Jag pratar intellektuellt och kompetensmässigt nu, inte om fysisk styrka eller olika sporter utan om i olika yrken.

Lever du i tron att det finns ofantligt många fler forskare av manligt kön som har potential till att bli kompetenta än vad det finns kvinnor?
Lever du i tron att det finns många fler män som skulle vara duktiga företagare än kvinnor? Förutsatt nu att kvinnor är lika intresserade av detta som män är.
Vilken jävla värld av förnekelse du lever i.

Haha, vad betyder ens det där? Finns det någon latent kompetens hos kvinnor eller?
Citera
2019-05-10, 20:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Ifall kvinnor inte vore kompetenta på något, hur tog de (och då menar jag vår intellektuella elit) makten över Sverige?

Emotionell intelligens är extremt underskattat i det här fallet, många män vet inte ens riktigt vad som körde över dem, det som lämnat er (oss) handfallna, ropandes på hjälp från internetgrottan.
Citera
2019-05-11, 01:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Haha, vad betyder ens det där? Finns det någon latent kompetens hos kvinnor eller?
Japp, de behöver bara lite förebilder och "positiv särbehandling".
Citera
2019-05-11, 01:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Här är mycket i detta inlägget som inte har någon relevans, jag kommenterar det som har.

Jag vet hur en normalfördelningskurva fungerar, jag är mattelärare ffs. Jag bad dig att länka en normalfördelningskurva inom relevant område för diskussionen, inte hur den är uppbyggd.
YouTubelänkar på 30+ min lyssnar jag inte på utan minutangivelser och det vet du.

Vad jag alltså har sagt här, och det enda jag sagt, är att det inte finns "ofantligt många män som är mer kompetenta än kvinnor", vilket var det citatet jag svarade en användare på från början.
Du la dig i diskussionen och hävdade att jag hade fel. Jag bad om bevis-du har inga.

Att män sitter i toppen är ingenting jag förnekat en enda gång. Jag förnekade att det finns massor/ofantligt många fler kompetenta män än kvinnor för det helt enkelt inte är sant. Det finns några i toppskiktet, men där tar det stopp. Sedan konkurrerar de flesta på samma nivå med samma förutsättningar i princip, däremot med skilda intressen. Män är inte bättre eller mer begåvade som grupp, tugga i dig det.
Det är grupp och genomsnitt diskussionen har handlat om för mig, jag har aldrig pratat om de i toppskiktet. Det är du som har inbillat dig att detta handlar om dem.

Vi kan aldrig jämföra de män i toppskiktet med män som grupp eftersom de är så pass få däruppe. Det har inte särskilt mycket med män som grupp att göra.

Så, ta din översittarattityd och ditt förvrängande av diskussionen och stoppa upp där solen aldrig skiner. Okej?
Varför ber du mig bevisa något du själv påstått?
De extraordinära ledarna bland män utgör kanske 0,002% av dem och bland kvinnor kanske det är en tjugondel av det.
Ofantligt många har vi alltså inte, men bland dem som finns och som lyckats bygga något stort under sitt liv är är det i stort sett samtliga män.

Det är vad jag säger.

Och jag svarade på den här: "Lever du i tron att det finns många fler män som skulle vara duktiga företagare än kvinnor?"
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-05-11 kl. 02:36.
Citera
2019-05-11, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminazi
glöm inte kejsarsnitt! kvinnor är de enda som får kejsarsnitt!

Och. är ju bättre än en vanlig förlossnin som gör ont i timmar! Vad menar du?
Citera
2019-05-11, 02:08
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ifall kvinnor inte vore kompetenta på något, hur tog de (och då menar jag vår intellektuella elit) makten över Sverige?

Emotionell intelligens är extremt underskattat i det här fallet, många män vet inte ens riktigt vad som körde över dem, det som lämnat er (oss) handfallna, ropandes på hjälp från internetgrottan.
Se S. Och Stig Malms "bevingade" uttryck från 1992.

Yuri Bechmenov har visat det och ett experiment 1967 har också visat det:
https://sv.wikipedia.org/wiki/The_Third_Wave
Tyskarna gjorde det i skarpt läge på 30-talet och kunskapsbasen för utförandet kommer bland annat från Frankfurtskolan. Tyskarna själva undrar fortfarande hur det var möjligt.

En av våra mest kända feminister Gudrun Af Schyrman har länge drivit en skola som lär ut "en räv bakom örat" https://maktakademi.se/ och https://www.facebook.com/maktakademin och att om man är tillräckligt många och tillräckligt högljudda och skriker högt om vilket offer man är, så kommer normala människor tendera att försöka hjälpa dem.
Speciellt om man är kvinna och "verkligen liiiider".
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-05-11 kl. 02:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in