Citat:
Ursprungligen postat av
NewWorldDisorder
Märks att du aldrig har hamnat i bråk med blattar. Är du ensam mot flera blattar men bara en av dem är aktiv med sitt våld så kommer fler ansluta så fort du ger tillbaka. Det handlar inte om att vara alfa eller beta, det handlar om vad som är den lindrigaste utvägen och jag tycker att grabben gjorde helt rätt som körde därifrån.
Hur tror du hans liv hade sett ut om han hade vänt tillbaka och kört på snubben som hämnd? Eller kört emot honom men sedan avvärjt? I Kil bor det 11 972 personer, blattar är inte kända för att spara på sin säd så Amer har säkert en del bröder och kusiner som gärna hade hämnats mot killen i EPA:n.
Denna videon var extremt jobbig att kolla på. För jag hade nog inte kunnat hålla mig så lugn som R*nny (enligt kommentarsfältet), håller sig i klippet. Vet inte om jag tycker att det var rätt eller fel av honom att låta killen springa omkring på det där sättet. Det verkar som att om man markerar med våld så är det det enda som får idioterna att reagera för det är det enda de känner till. Men samtidigt så är det onödigt att försätta sig i en rättslig tvist där man själv kan hamna i trubbel även fast en stor del av befolkningen nog skulle se att man handlat rätt.
Glad att någon annan än jag nappat på den där filmen... Tycker tråden har flippat ut annars, men det är kanske att vänta sig när detta har väckt en del tankar hos folk.
Hur går tonerna på andra sociala medier då? Jag har noll koll på twitter och fjäsboken numera och det vore intressant att höra om ämnet fortfarande engagerar. Jag hoppas att den vrede vi ser här på Flashback nu också finns på andra ställen, för nu måste det markeras! Det som händer på filmen är i och för sig inte så farligt rent våldsmässigt, men det är något enormt triggande i att se en ung svensk grabb släpas runt och domineras på det här sättet och att det filmats i syfte att spridas, är det ingen tvekan om. Den spridningen hade dock ett annat syfte än vad Svt nu alltså oroar sig för. Klippet är skapat och utlagt som trofé, för att håna svensken och visa upp dominansen.
Det andra klippet och texten associerad med det, låter berätta att detta är ett mönster. Den där Ameer och hans bruschor är en grupp riktigt jobbiga och problemskapande typer. Bråken på skolan mellan grupper som rektorn talar om, har helt 100% säkert Ameers gäng som upprinnelse. Detta har pågått länge. Misshandel, hot, skadegörelse och nedlagda utredningar löper som ett pärlband. Noll och ingenting som konsekvens. Ameers familj bor i godan ro vidare på Storgatan i Kil. Alla har sina telefoner listade på eniro och pappan har ett youtubekonto med hyllningsklipp riktade åt den kurdiska rörelsen. Ingen ens kommenterar... Låter pappa förstå att det är tid att styra upp sonen om han inte vill se sin pojke i rullstol resten av livet.
Ameer och hans vänner behöver stöd och hjälp att ta sig ur detta negativa möster. De behöver få känna att dominanskrim fungerat till en viss gräns, men nu är den gränsen passerad och den gästfrihet man hitintills känt, har så att säga kört torr!
Lägg ett par sekunder på att titta på det andra klippet... Kolla hur blattarna beter sig! Kolla framför allt på Ameers agerande genom hela klippet! Detta är en person som kommer att befinna sig inom något stadie av samhällsåtgärd livet ut. Så småningom kommer han att våldta, slå sönder eller döda någon för han har aldrig fått en gräns att förhålla sig till! Skäggiga fettot i filmen gör alltså FEL som står där med händerna i byxfickorna och försöker resonera med dräggen! Han verkar glad åt att ha fått beröm av polisen, men ur ett svenskt perspektiv så har han alltså betett sig helt jävla fel!
Givetvis skulle han sopat till den där bruna plågan en sådan jävla fetsmäll att okbenet åker åt helvete! Filmen är utmärkt bevis för försvaret om någon cuckad åklagare skulle dra fettot inför skranket! Han har lätt nödvärn i klippet!
Har någon pratat med Ameer eller Mohamed än? Vet vi vem som filmar?
Finns här INGEN användare här från Kil eller Värmland som har lite inside om det här gänget?