Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
Djokovic, Thiem, Wawrinka och Tsitsipas kommer vinna imorgon tror jag. Blir inte förvånad om Thiem krossar Federer. Nadal är fortfarande inte sig lik så den matchen tar Stanimal om han kommer upp i hyfsad nivå imorgon. Hur som helst har vi många fina matcher att se fram emot.
Jag vill nog säga Djokovic, Federer, Nadal och Tsitsipas.
1) Cilic är under isen. Vet inte vad han sysslar med. Hade riktigt flyt att han lyckades dra fram servekanonerna när Klizan hade matchbollar. 95-5 Djokovic.
2) Thiem slår riktigt hårt och är beredd att slita, men han är inte lika klurig som Federer. Man får ha i åtanke att det är en av världens mest offensiva spelare han ställs emot. Jag är så enormt kluven, men jag tror att Federer visar sig vara något Thiem inte stött på tidigare i år (på grus). 51-49 Federer.
3) Wawrinka gjorde en riktigt bra match idag, men jag tror att Nadal har ett psykologiskt övertag och vet hur han ska spela, även om det gått skit på sistone. Allt hänger på Nadals dagsform. 60-40 Nadal.
4) Tsitsipas spelade inte jättebra idag. Verdasco ger bort så mycket på slarv. Däremot har Zverev en ENORM ojämnhet medan Tsitsipas kan ta sig in i hans skalle. 80-20 Tsitsipas.