2019-07-18, 19:51
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elias gör sitt bästa set jag sett honom göra i första, vad gör han sen? Jo då ställer han sig 2 meter bakom baslinjen och ger bort matchen.
Hur tänker människan? Jag fattar verkligen inte, ser han inte vad som funkar?det är samma tendenser på challenge touren , som not Hanfmann för någon vecka sedan , leder första med 4-0,torskar 6-4 6-4,så är inre bara när han möter bra spelare.
Just pga detta tror jag aldrig han kommer bli topp 100 , han har haft 5 proffsår på sig justera det, fortfarande samma svackor som för 5 år sen.
Förvånar inte om han åker till Finland och torskar i 2 raka mot någon 180 rankad efter detta.

Ymer-bröderna är slut. De blir inte bättre än så här, tyvärr. De har inte intelligensen eller payket för tennis på högre nivå.
Citera
2019-07-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Ymer-bröderna är slut. De blir inte bättre än så här, tyvärr. De har inte intelligensen eller payket för tennis på högre nivå.

Jag hoppas dom blir topp 100 båda, Mikael kommer absolut bli det.
Främst för att Sverige behöver få några hyfsade spelare för stt kanske komma tillbaka på tenniskartan, det är ju det mest skrämmande , att vi bara har Ymer:s , finns ingenting som kommer underifrån , absolut ingenting.
Frågan är om Sverige får en topp 30 spelare under ens livstid.
Tveksamt.
Citera
2019-07-18, 20:00
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag ska inte fuska heller. Jag chansar och säger Ivan Lendl eller Boris Becker....Har jag rätt??

Citat:
Tror det är Murray faktiskt, han är ju lång, kan ju va att han ser lång ut för att han är ganska spä men.

Murray eller Kuerten är nog närmast rätt svar, utan att vara rätt! Fast Lendl kanske längre än vad man tror, kanske skulle kalla honom "längdl" istället för lendl.

Arne Hegerfors-humor på hög nivå.

Såg en intervju med Courier, där han berättade om de trevligaste intervjuobjekten han stött på genom åren med sina "On court interviews", de som alltid bjöd på sig själva och kom med intressanta svar.

Han nämnde Federer, Roddick och så den personen jag söker.

Såg därefter en sådan intervju från AO där Courier intervjuade denne. Därefter klickade jag in mig på Wikipediasidan och där stod det i första stycket att han var den längste någonsin att bli världsetta(engelska Wikipedia).

Tänkte först, "är det verkligen relevant?". Men så slog det mig att det är lite kul kuriosa ändå, därav att jag slängde ut frågeställningen.
Citera
2019-07-18, 20:04
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Tror det är Murray faktiskt, han är ju lång, kan ju va att han ser lång ut för att han är ganska spä men.

Kan vara Murray....men om ett tag fuskar jag.

Citat:
Visst var det i Barcelona? Den turneringen var han ju sjukt bra, hade 4-0 i första set mot Ferrer , det året var han ju jättebra, kvala in i alla grandslam också.
Där fick man ju stora förhoppningar, men sedan har det inte gått lika bra, men idag spela han faktiskt jättebra första set, men et är ju då det är frustrerande , när han inte får någon lön för mödan.

Jag har inte sett någon tennis idag så kan inte uttala mig om dagens match. Jag vet inte hur långt han gick i Barcelona men Elias gick till en kvartsfinal för ett par år sedan i en 250 turnering. Tror han fick stryk av Feliciano Lopez om jag inte minns fel
Citera
2019-07-18, 20:13
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Såg en intervju med Courier, där han berättade om de trevligaste intervjuobjekten han stött på genom åren med sina "On court interviews", de som alltid bjöd på sig själva och kom med intressanta svar.

Han nämnde Federer, Roddick och så den personen jag söker.

Såg därefter en sådan intervju från AO där Courier intervjuade denne. Därefter klickade jag in mig på Wikipediasidan och där stod det i första stycket att han var den längste någonsin att bli världsetta(engelska Wikipedia).

Tänkte först, "är det verkligen relevant?". Men så slog det mig att det är lite kul kuriosa ändå, därav att jag slängde ut frågeställningen.

OK, jag halvfuskade. Sökte på världsettor genom historien och direkt när jag såg hans namn förstod jag att det är honom det handlar om. Att man inte tänkte på honom på en gång.
Citera
2019-07-18, 20:33
Medlem
Citat:
OK, jag halvfuskade. Sökte på världsettor genom historien och direkt när jag såg hans namn förstod jag att det är honom det handlar om. Att man inte tänkte på honom på en gång.

Jag halvfuskade också , klart det är han , hans landsman var inte så kort världsetta heller 🙂
Citera
2019-07-18, 21:00
Medlem
Citat:
Kan vara Murray....men om ett tag fuskar jag.

Jag har inte sett någon tennis idag så kan inte uttala mig om dagens match. Jag vet inte hur långt han gick i Barcelona men Elias gick till en kvartsfinal för ett par år sedan i en 250 turnering. Tror han fick stryk av Feliciano Lopez om jag inte minns fel

Du har rätt, i Gstaad var det, 2016, men han slog 2 spelare under topp 100.
Så måste varit dålig standard i den turneringen.
Svårare gå till kvart i Båstad, men han nådde 3:e rundan i Barcelona, slog de Bakker och faktiskt Kyrgios där.
Innan Ferrer satte stopp.
Citera
2019-07-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showdown

Elias har inte bolltalangen för att bli mycket bättre. Fast lite bättre kommer han ändå att bli tror jag.

Mikael har bolltalangen för att bli en toppspelare men han har nog inte mentaliteten för det, tyvärr.
Han kommer nog också att bli lite bättre än vad han redan är. Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om Elias blir den som når längst av de två.
Citera
2019-07-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clocksnail
Märkligt faktiskt att det har funnits så få färgade manliga tennisspelare som har nått toppen. De dominerar fotboll, basket och amerikansk fotboll, men i tennis vill det sig inte. De verkar ju kunna hantera en boll.

James Blake var hyfsad, men han nådde heller aldrig ända fram.

Bröderna Ymer verkar ha drabbats av samma förbannelse. Kanske lika bra att sadla om innan det är försent.

Vet inte hur det ser ut med ADHD och ADD och sådant om det är mer vanligt förekommande i länder där mestadels av befolkningen är mörkhyade? Men det skulle kunna vara en anledning om så vore fallet. Du kan inte ha några som helst koncentrationssvårigheter om du vill bli bra på en sport som tennis. Det är omöjligt att lyckas bli bäst då.

I andra sporter där man spelar i ett lag så kan man klara sig bättre, man får hjälp av sina lagkamrater och sina tränare. I tennis måste du klara dig helt själv, du får inte ens ta emot coaching under matcherna...
Citera
2019-07-19, 00:36
Medlem
Danmark verkar va på väg få fram en stjärna.
La märke till han i juniorsingeln i Wimbledon , han är bara 16 men världs 3:a för juniorer.
Såg nu han hade fått wc till en challenger och vann en match plus tog set av en 249 rankad.
Vad ska det bli av den där killen.

Holger Rune
Citera
2019-07-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vet inte hur det ser ut med ADHD och ADD och sådant om det är mer vanligt förekommande i länder där mestadels av befolkningen är mörkhyade? Men det skulle kunna vara en anledning om så vore fallet. Du kan inte ha några som helst koncentrationssvårigheter om du vill bli bra på en sport som tennis. Det är omöjligt att lyckas bli bäst då.

I andra sporter där man spelar i ett lag så kan man klara sig bättre, man får hjälp av sina lagkamrater och sina tränare. I tennis måste du klara dig helt själv, du får inte ens ta emot coaching under matcherna...

Kyrgios har ju blivit ganska bra , vet inte om han har ADHD , men någon bokstavskombination lär det va 😂
Citera
2019-07-19, 11:51
Medlem
alltså Jarry är ju riktigt bra, blir intressant se hur högt rankad han kan bli, han är ju svår bryta men han är ju inte dålig från baslinjen heller.
Tror han tar Båstad i år faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in