2016-03-26, 20:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ser faktiskt inte det egoistiska i det man kan isåfall resonera att människor som tvingar dig att leva fast du inte vill också är egoister som inte låter dig somna in om du önskar det, ungefär som folk säger att man är egoistisk om man inte låter sitt husdjur somna in fast man ser hur det lider.

Då förstår du också hur äcklig texten var som SW skrev och ett hån emot dessa personer och dess anhöriga.

Jag har mer en gärna denna diskussion, men vill du inte så respekterar jag det med tanke på att du också upplevt detta så tror jag ändå vi har en större förståelse för detta om än olika synsätt på det.

En egoistisk handling är italienska kaptenen som smet iväg från sitt sjunkande skepp medan hans passagerare dog. Gamla hederliga manliga värderingar har det att kaptenen sjunker med sitt skepp, det finns något nobelt med det.

Självmord kan ske av känslomässiga skäl eller av logiska skäl, men sällan av rent egoistiska skäl.

En flicka blev gruppvåldtagen av en gäng somalier och albaner i min skola (kan länka fallet ifall du vill) och hoppade framför ett tåg efter att samhället bara tog en av de skyldiga och skickade honom för att spela playstation i 6 månader.

Troligen känslomässig beteende, men definitivt inte egoistiskt.

En äldre farbror till min pappa tog självmord istället för att ruttna i ålderdom och bara vara en börda för omgivningen. Han hade planerat självmordet i många år, planerat väl rättvis testamente och avskedsbrev till familjen.

Logisk och oegoistisk beteende.

Moon vet inte vad hon pratar om.
Citera
2016-04-03, 10:21
Medlem
Underligt, för första gången någonsin har ScottWalter skrivit något jag helt kan instämma i.
Jag köper allt rakt av, män är mer känslosam, mer sympatiska och mer empatiska. Har också alltid hävdat att kvinnor är emotionellt dysfunktionella.

Det är ju väldigt tunga argument för att kvinnor är mindre lämpliga som föräldrar än män. Eftersom kvinnor tydligen saknar många empatiska förmågor borde de fråntas föräldraskapet direkt efter förlossning.

Det är även ett riktigt tungt argument till varför det absolut åter borde förbjudas för ensamstående kvinnor att inseminera, eller för lesbiska par att skaffa barn via insemination/adoption.

Tunga argument för att pappan i samtliga fall bör få ensam vårdnad om barn vid skilsmässa.

Det är också tunga argument FÖR att öppna upp för ensamstående män att via surrogatmamma skaffa barn eller adoptera, likväl som för homosexuella manliga par.

Kontentan av denna tråd är att kvinnor i all dess former och familjekonstellationer, utöver kärnfamilj med en man vid sin sida, bör förbjudas att ha omvårdnad av barn eftersom de saknar emotionell förmåga.

BRAVO!
Senast redigerad av martinator 2016-04-03 kl. 10:24.
Citera
2016-04-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ursäkta men hur modigt är det att ta livet av sig egentligen, jämfört med att välja att fortsätta leva?
det krävs ganska mycket mod för att ta sitt liv
Citera
2016-04-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Underligt, för första gången någonsin har ScottWalter skrivit något jag helt kan instämma i.
Jag köper allt rakt av, män är mer känslosam, mer sympatiska och mer empatiska. Har också alltid hävdat att kvinnor är emotionellt dysfunktionella.

Det är ju väldigt tunga argument för att kvinnor är mindre lämpliga som föräldrar än män. Eftersom kvinnor tydligen saknar många empatiska förmågor borde de fråntas föräldraskapet direkt efter förlossning.

Det är även ett riktigt tungt argument till varför det absolut åter borde förbjudas för ensamstående kvinnor att inseminera, eller för lesbiska par att skaffa barn via insemination/adoption.

Tunga argument för att pappan i samtliga fall bör få ensam vårdnad om barn vid skilsmässa.

Det är också tunga argument FÖR att öppna upp för ensamstående män att via surrogatmamma skaffa barn eller adoptera, likväl som för homosexuella manliga par.

Kontentan av denna tråd är att kvinnor i all dess former och familjekonstellationer, utöver kärnfamilj med en man vid sin sida, bör förbjudas att ha omvårdnad av barn eftersom de saknar emotionell förmåga.

BRAVO!
du glömde en sak inga politiska uppdrag som att ta fram lagförslag
Citera
2016-04-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

BRAVO!

Absolut!
vi inför detta tycker jag. Från och med nu är bebisar endast mäns ansvar, direkt då de ploppar ut.
Kvinnor kan börja skit i att använda preventivmedel eller göra abort, är ändå pappan som har det sociala och ekonomiska ansvaret att ta hand om dem.

Kvinnor kan dimpa ner runt 6-8 år så där när ungen börjar bli lite kul hänga med, kan vi gå på Zoo
några timmar nån veckohelg så där, så farsan får 2 timmar ledigt i månaden.

Låter bra.
Citera
2016-04-15, 23:56
Medlem
SS-Nordosts avatar
Citat:
Fel. 2/3 av alla som tar självmord är män.

Kvinnor försöker begå självmord i högre grad än män.
Skillnaden är bara att männen har bollarna att gå igenom med det hela.

Att säga att män är mer känslostyrda än kvinnor är bara löjligt.
Om man någonsin har argumenterat med en kvinna så förstår man ganska snart att det är komplett skitsnack.
Kvinnor går först och främst på vad de känner och tänker sedan på det logiska i det hela.
De flesta män tänker på det logiska.

Citat:
Har man tex problem med brottslingar, så tänker många män att dessa människor ska fängslas och hållas borta från samhället, för att de har ett hot mot hederliga människors säkerhet. Kvinnor tycker mer att vi ska bjuda brottslingar på saft och bullar och "vårda" dem.
Precis så är det. Kvinnan tänker mer på att vara snäll, det spelar inte så stor roll vad denne brottsling har begått.

Detta syns om man kollar på skillnaden mellan svenska och amerikanska fängelser.
Amerikanska fängelser är fokuserade på straff.
I Sverige, som för övrigt är det första feministiska landet i världen, så är man mer fokuserade på rehabilitering.
Citera
2019-05-08, 14:47
Medlem
Jo men detta är väl känt. Kvinnor är väldigt plikttrogna, som små robotar. Tycker alltid samma sak. Kliv på spårvagnen valfri veckodag kl 7.00 (vilket jag aldrig skulle göra), men den kommer att vara fyllt av kvinnor, plikttrogna små robotar.
Citera
2019-05-08, 16:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Jo men detta är väl känt. Kvinnor är väldigt plikttrogna, som små robotar. Tycker alltid samma sak. Kliv på spårvagnen valfri veckodag kl 7.00 (vilket jag aldrig skulle göra), men den kommer att vara fyllt av kvinnor, plikttrogna små robotar.
Säger du att majoriteten av män inte arbetar och därför inte pendlar?
Citera
2019-05-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Säger du att majoriteten av män inte arbetar och därför inte pendlar?

Nej det har jag inte sagt, men en större andel av männen går inte till jobbet om de inte vill eller orkar eller något annat. Pliktkänslan sitter inte så djupt. Kvinnor är mer plikttrogna och slutsatsen kan bli att de är mindre känslostyrda. Där har TS en poäng. Eller det kanske är så att män agerar på sina känslor och kvinnor låter allt passera?
Citera
2019-05-08, 19:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej det har jag inte sagt, men en större andel av männen går inte till jobbet om de inte vill eller orkar eller något annat. Pliktkänslan sitter inte så djupt. Kvinnor är mer plikttrogna och slutsatsen kan bli att de är mindre känslostyrda. Där har TS en poäng. Eller det kanske är så att män agerar på sina känslor och kvinnor låter allt passera?
Jag håller inte med dig -- men det kanske beror på att jag, min man och våra barn kommer från en samhällsklass där man faktiskt måste arbeta för att ha inkomst...

Jag föreslår att du tar en tur i tunnelbanan och ser fördelningen, sen tar du en tur motorvägen och ser fördelningen.
Citera
2019-05-08, 21:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Kallas även för slöfockar utan arbetsmoral. Ingenting positivt alltså, kanske ska förtydligas.

För övrigt håller jag inte med dig, tycker att män verkar vara rätt angelägna om att komma till jobbet också.
Citera
2019-05-09, 12:03
Medlem
Intressant tråd! Kul att någon väckte den till liv igen!

Jag kan till viss del hålla med. Jag tror att män i större utsträckning fostras till att "vara starka" och att "inte visa känslor", samt att inte låta känslorna styra. Därmed inte sagt att man inte har känslor. Jag själv uppfattas av många som ganska tvär och känslokall. Det är en såndär sak som varenda tjej jag träffat har sagt - fram tills nu, när jag träffat en tjej som verkligen förstår sig på olikheter hos människor. Hon säger till och med att hon tror att jag är mer känslosam än vad hon är - skillnaden är egentligen bara att jag inte visar det på ett visuellt sätt, som många kvinnor gör och ibland även förväntar sig. Jag gråter inte, jag studsar inte och vrålar av lycka när jag är glad och jag skriker inte när jag är arg. Jag är ganska neutral i mina uttryck, men samtidigt känner jag väldigt mycket... ibland lite för mycket.

Jag tror kvinnor och män uttrycker sina känslor olika. Sedan tror jag att vi kan vara ungefär lika impulsiva i våra handlingar utifrån hur vi känner, men även där handlar vi olika. Kvinnor blir mer hämdlystna, taktiska, det kan vara mycket skvaller för att smutskasta en människa de anser gjort något fel. En man kan allt oftare hamna i att bara slå någon på käften, o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in