Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Som vanligt virrar du ihop saker och ting. Inte ens ett så kort och koncist inlägg klarar du av utan direkta faktafel. Du får nog allt ta och kolla en gång till.

Ni som sitter här och babblar om att ta er dit kommer hur som helst och tack och lov knappast göra det så för mig spelar det ingen roll om tider och platser blir rätt.

Fick jag påpeka att det insmugit sig fel i ditt inlägg Medianox så du kan kolla och rätta till?

Sedan tror jag du skall akta dig ordentligt med att uppmana folk att ta sig in på någons gårdsplan. Det finns som du nog vet ingen gårdsplan som inte är privat mark där. Bara din uppmaning att ta sig in på den är uppseendeväckande oklok även om ingen kommer vara dum nog att följa den.

Här virras ingenting. Tillsynsnämnden har idag tydligen tagit del av mitt inlägg igår kl 21:02, där jag påpekar att det är fullständigt omöjligt att genomföra en seriös genomgång av tre svartbyggen på en halvtimme för att sedan inom samma halvtimme även transportera teamet bort till lägenhetshotellet Villa Zetterlng. Man har därför idag ändrat tiden för tillsynsbesökets början från kl.10:00 (som det stod i går) till kl. 9:30. Det är nyttigt och bra att teamet håller sig dagligen informerad om vad som sägs här i tråden - då fungerar vår kommunikation trots att den kan synas litet ensidig.

Om du läser mitt inlägg så ser du att jag skrivit "strax utanför tomtgränsen". Fast du varit på platsen så har du tydligen inte uppfattat att "gårdsplanen" utanför Gazeliigården sträcker sig en bra bit mot gatan utanför tomtgränsen. Det är för övrigt fastighetsägarens uppgift att visa var gränsen för "trespassing" går. Om du lär dig att hålla dig till fakta istället för alltid försöka ljuga till det, så skulle du ju slippa mina tydligen litet psykiskt jobbiga tillrättavisningar. Min son är i din ålder men han behöver inte någon uppfostran - försök uppföra dig litet vuxet du också.
Senast redigerad av medianox 2019-05-07 kl. 21:10.
Citera
2019-05-07, 20:48
Medlem
Citat:
Jo men det som verkligen var uppseendeväckande som "svågern" delgav mig var ju att han gjort alla byggarbeten vid skolan och Gazeligården, utom just tak och fasad (pga att han var höjdrädd). Vid tak och fasad hade då Akilov råkat vara en av de anställda.

Klart jag tänkte att de där påståendena var tämligen orimliga med det jag då visste (telia-chef bosatt i Stockholm). Totalt orimliga har de blivit först senare när jag fått ännu mer kunskaper. Jag å min sida tänkte diverse saker men sa faktiskt ingenting ifrågasättande av hans påståenden.

Just det där ovanstående är ju riktigt intressanta uppgifter och intressantare än att Özz Nujjen kallar Janne Josefsson creepy-gubbe när han ringt ett mobilnummer som står på "svågern" men ett barn svarat. På den nivån gav Janne Josefsson mycket information.

Hede Janne Josefsson känt till intervjun med Özz Nujjen i en gotlandstidning där han berättar om att han ringer systern varje dag om byggnadsarbetena på Gotland och att svågern påstår att han gjort nästan alla jobb själv, utom då tak och fasad där Akilov "råkat" jobba... jag då kunde det blivit ordentligt svettigt för Özz Nujjen i intervjun.

Özz och Debbie och Rickard verkar inte ha en normal skamkänsla i kroppen. Att kunna ljuga så här enormt mycket är inte något alla klarar av. Men såna här psykopatiska personer brukar kunna vara både normala och till och med trevliga så det förvånar mig inte att Rickard framstod på det sättet.

Har du någon uppfattning om hur mycket som är ändrat i fastigheterna och hur många timmar något sådant kan ha tagit? Jag har själv inte en susning så kanske tråden kan reda ut lite kring detta.
Citera
2019-05-08, 06:02
Medlem
Det planerade tillsynsbesöket i Tingstäde den 16 maj 2019

Efter ändringar gäller alltså följande tidsschema:

Kl. 09:30 Gazeliigården (ca 410 kvm)
Kl. 10:00 Skolan (ca 460 kvm) och sockenmagasinet (ca 70 kvm)
Kl. 10:30 Villa Zetterling (ca 385 kvm)

OffT: Min läkare har efter ytterligare en sömnlös natt avrått mig från att ligga i sängen och skriva upprörda inlägg på FB. Jag får se om jag klarar av att följa hennes välmenande föreskrifter.
Citera
2019-05-08, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Här virras ingenting. Tillsynsnämnden har idag tydligen tagit del av mitt inlägg igår kl 21:02, där jag påpekar att det är fullständigt omöjligt att genomföra en seriös genomgång av tre svartbyggen på en halvtimme för att sedan inom samma halvtimme även transportera teamet bort till lägenhetshotellet Villa Zetterlng. Man har därför idag ändrat tiden för tillsynsbesökets början från kl.10:00 (som det stod i går) till kl. 9:30. Det är nyttigt och bra att teamet håller sig dagligen informerad om vad som sägs här i tråden - då fungerar vår kommunikation trots att den kan synas litet ensidig.

Om du läser mitt inlägg så ser du att jag skrivit "strax utanför tomtgränsen". Fast du varit på platsen så har du tydligen inte uppfattat att "gårdsplanen" utanför Gazeliigården sträcker sig en bra bit mot gatan utanför tomtgränsen. Det är för övrigt fastighetsägarens uppgift att visa var gränsen för "trespassing" går. Om du lär dig att hålla dig till fakta istället för alltid försöka ljuga till det, så skulle du ju slippa mina tydligen litet psykiskt jobbiga tillrättavisningar. Min son är i din ålder men han behöver inte någon uppfostran - försök uppföra dig litet vuxet du också.

Är du verkligen seriös med dina fantastiska lögner. Jag brukar tro det men denna gång satte du mig i tvivel.

När de väl satt in klockslag så har de inte ändrat dem. Nu påstår du att de gjort det för de läst dina inlägg! Sedan har dessa yrkesmän (jurist, handläggare) genom dig fått veta vilka objekt det gäller och dess omfattning. :-)

Och angående det sista fetade. Ja ja... du tycker verkligen att dina anhängare skall tränga in på privat tomtmark och "fastighetsägarens uppgift att visa var gränsen går"... och som sista slutkläm att jag behöver lära mig hövlighet. Det är mycket ohövligt att gå in på någons tomt och tycka det är "dennes uppgift att visa var gränsen går". Typiskt våldsvänster-resonemang... och skulle det bli av så skulle det bli bråk erat uppträde - men det blir det nog knappast.
Citera
2019-05-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Özz och Debbie och Rickard verkar inte ha en normal skamkänsla i kroppen. Att kunna ljuga så här enormt mycket är inte något alla klarar av. Men såna här psykopatiska personer brukar kunna vara både normala och till och med trevliga så det förvånar mig inte att Rickard framstod på det sättet.

Har du någon uppfattning om hur mycket som är ändrat i fastigheterna och hur många timmar något sådant kan ha tagit? Jag har själv inte en susning så kanske tråden kan reda ut lite kring detta.

Nej, hur mycket i de olika som är ändrat har jag faktiskt ingen vetskap om utan allt har bara byggt på antaganden och "det sägs". Så var min första anmälan som jag sände in i förra augusti.

Sedan hade jag ett samtal med en mycket insatt person som är med och beslutar i sådana här sammanhang. Han var visserligen politiker men han förklarade för mig hur tjänstemännen arbetar kring sådant här. För att man direkt skulle utföra en tillsyn på plats var det bra om det fanns konkreta bevis i anmälan att byggåtgärder utförts olovandes.

Jag samlade ihop mig själv den första maj (arbetarnas högtidsdag) och koncentrerade mig på en av byggnaderna där - Sockenmagasinet vilket tidigare varit en oinredd förrådsbyggnad som nu inretts till en modern sommarvilla med kök, badrum, vardagsrum och 2 sovrum och bifogade bilder på detta från en annons som publicerats på Websiten Helagotland. Denna tilläggsanmälan sände jag in 2 maj.

Den 3 maj beslutade regionens jurist att de skall utföra tillsynsbesök på fastigheten och meddelade det till mig även i ett mail. Detta beslut finns även registrerat i regionens diarium.
Citera
2019-05-08, 09:56
Medlem
Citat:
Den 3 maj beslutade regionens jurist att de skall utföra tillsynsbesök på fastigheten och meddelade det till mig även i ett mail. Detta beslut finns även registrerat i regionens diarium.

Försöka duger, men inte heller den gubben gick hem. Beslutet om tillsynsbesöket hade redan fattats av tillsynsteamet (alltså inte bara dess jurist Alma Zenunovic) när du i din ensamhet på arbetarnas dag satt och plitade ihop din "tilläggsanmälan". Du fick upplysning av AZ att ett tillsynsbesök skulle ske på fastigheten Nystugu 1:142 enbart på grund av att din så kallade "tilläggsanmälan" hänför sig just till den "anmälan" som du tack vare mig mer än tre månader i efterhand fått diarieförd på just den fastigheten med datumet den 3 augusti. Upplysningen hade alltså ingenting med dina inlämnade bilder på sockenmagasinet att göra - de rör ju en helt annan fastighet. Både min son och signaturen zurfarn har för snart ett halvår sedan skickat in samtliga bilder på sockenmagasinet som då fanns publicerade på nätet. Jag tror många läsare i tråden vill se vilka bilder du skickat in. Varför inte göra som jag och min son - publicera både din "tilläggsanmälan", ditt mejl, dina bilder och AZ:s svarsmejl till dig här i tråden. Gör det helst omedelbart så att vi får slut på ditt spammande någon gång. Nu blev jag riktigt, riktigt trött...och tänker inte posta något mer inlägg idag.
Senast redigerad av medianox 2019-05-08 kl. 10:00.
Citera
2019-05-08, 09:58
Medlem
Läser att, vet inte om det är sant, att Janne Josefsson har ett nytt program där han följer upp program han har gjort tidigare. Han har ju gjort ett program om Nujen och Gotland så det kan väl komma något sådant. Hoppas det! Han har förstås reda på vad som är på gång. Hoppas jag!
Citera
2019-05-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Läser att, vet inte om det är sant, att Janne Josefsson har ett nytt program där han följer upp program han har gjort tidigare. Han har ju gjort ett program om Nujen och Gotland så det kan väl komma något sådant. Hoppas det! Han har förstås reda på vad som är på gång. Hoppas jag!

Jo, han har väl en sådan programserie. Han har väl även haft en dylik tidigare om sig själv och sin roll.

Jag finner inget nöje i att se vanliga dödliga småfolk/lägre tjänstemän svettas i panik och bli rannsakade av en inkvisitor. Han har väl ett visst problem med vad han gjort och vilka han rannsakat och vilka effekter det gett i deras liv sedan förutom effekterna på samhällsdebatten. Jag tillhör dem som tycker hans roll varit mycket obehaglig och feg och vi är nog en hel del som har den inställningen till hans gärning.

Inte för att jag sitter vid dumburken och tittar på sådant skräp så jag inte uttala mig säkert: Jag tror verkligen intervjun med Özz Nujjen avvek mycket starkt från alla andra intervjuer han gjort och det känns ganska säkert att han kommer ta upp den nu i sina andra "memoarer". Det var ju även och det har ju ganska ovanligt för honom en mediavan och verbal person han skulle försöka sätta åt. Jag tycker det skall bli mycket intressant att få höra Janne Josefssons tankar om detta nu. Dum är han inte och intellektuell försöker han vara och dessa egenskaper hindrar inte alls att han visat upp en ganska störd personlighet inför tittare genom decennierna. Kanske får vi se Janne Josefsson falla på knä inför gud och be om syndernas förlåtelse i sista programmet?
Citera
2019-05-08, 12:48
Medlem
LookingBackInAngers avatar
En detalj bara. Tycker hannes.muller att Nûjen framstod som medievan och verbal i intervjun med Janne Josefsson?

Seriöst?
Citera
2019-05-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
En detalj bara. Tycker hannes.muller att Nûjen framstod som medievan och verbal i intervjun med Janne Josefsson?

Seriöst?

Du jag skrev inte att han framstod som mediavan otan att han är mediavan. Det är han jämfört med alla andra vanliga dödliga men det finns ju förstås de som stått på fler scener och gett fler intervjuer.

Du får gärna exemplifiera saker av betydelse Janne Josefsson fick ur honom. Jag kan knappt komma på någonting.

Det här att "svågern" berättade för mig att han själv utfört allt arbete på fastigheterna (förutom tak och fasad som de lejt ut) själv var en väldigt viktig information. Ja, jag tänkte då när han sa det att det var en helt uppenbar lögn och det har jag blivit ännu mer säker på senare. De har alltså inga papper och vita betalningar till byggfirmor att visa upp. "Svågern har gjort nästan allt jobb själv." Den enda rimliga slutsats man kan dra av detta är att alla renoveringar har skett med svarta pengar och svart arbetskraft men det är något jag bara tror men detta bör först bevisas. Det är faktiskt därför jag anmälde de olovliga byggåtgärderna och det är därför jag tycker Ekobrottsmyndigheten skall utreda utbetalningarna till Akilov och undersöka om det finns fler sådana här skumma transaktioner vilket jag tror.

Dock tycker jag det är polis, tjänstemän vid byggnadsnämnd osv som skall undersöka saker och myndigheter som skall bestämma eventuella påföljder. Det är det jag jobbar för och inte skipa egen rättvisa. Jag kan inte säga att Nujjens är skyldiga utan bara att jag tror att Nujjens är skyldiga.
Citera
2019-05-08, 14:30
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Du jag skrev inte att han framstod som mediavan otan att han är mediavan. Det är han jämfört med alla andra vanliga dödliga men det finns ju förstås de som stått på fler scener och gett fler intervjuer.

Du får gärna exemplifiera saker av betydelse Janne Josefsson fick ur honom. Jag kan knappt komma på någonting.

Det här att "svågern" berättade för mig att han själv utfört allt arbete på fastigheterna (förutom tak och fasad som de lejt ut) själv var en väldigt viktig information. Ja, jag tänkte då när han sa det att det var en helt uppenbar lögn och det har jag blivit ännu mer säker på senare. De har alltså inga papper och vita betalningar till byggfirmor att visa upp. "Svågern har gjort nästan allt jobb själv." Den enda rimliga slutsats man kan dra av detta är att alla renoveringar har skett med svarta pengar och svart arbetskraft men det är något jag bara tror men detta bör först bevisas. Det är faktiskt därför jag anmälde de olovliga byggåtgärderna och det är därför jag tycker Ekobrottsmyndigheten skall utreda utbetalningarna till Akilov och undersöka om det finns fler sådana här skumma transaktioner vilket jag tror.

Dock tycker jag det är polis, tjänstemän vid byggnadsnämnd osv som skall undersöka saker och myndigheter som skall bestämma eventuella påföljder. Det är det jag jobbar för och inte skipa egen rättvisa. Jag kan inte säga att Nujjens är skyldiga utan bara att jag tror att Nujjens är skyldiga.

Att Janne Josefsson inte fick ur Nûjen något vettigt berodde på att Özz betedde sig som en bortskämd femåring. Josefsson fann det till slut lönlöst att fortsätta intervjun.
Citera
2019-05-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Att Janne Josefsson inte fick ur Nûjen något vettigt berodde på att Özz betedde sig som en bortskämd femåring. Josefsson fann det till slut lönlöst att fortsätta intervjun.

Javisst var det så. Josefsson misslyckades totalt med att få Nujjen att svara på någonting av betydelse.

Jag kan inte tro att Janne Josefsson misslyckats så pass någon gång tidigare och därför är det troligt att han kommer ta upp detta i programserien han gör nu. På slutet av intervjun kändes det som Janne Josefsson blev nästan mållös för så här hade han aldrig någonsin blivit bemött tidigare. Jag tror verkligen att Özz Nujjen har väldigt höga tankar om sig själv. Så pass att han glatt och villigt tackade ja till intervju. Nu skall jag sätta den där murveljosefsson på plats!
Senast redigerad av hannes.muller 2019-05-08 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in