Citat:
Ursprungligen postat av
LookingBackInAnger
En detalj bara. Tycker hannes.muller att Nûjen framstod som medievan och verbal i intervjun med Janne Josefsson?
Seriöst?
Du jag skrev inte att han
framstod som mediavan otan att han är mediavan. Det är han jämfört med alla andra vanliga dödliga men det finns ju förstås de som stått på fler scener och gett fler intervjuer.
Du får gärna exemplifiera saker av betydelse Janne Josefsson fick ur honom. Jag kan knappt komma på någonting.
Det här att "svågern" berättade för mig att han själv utfört allt arbete på fastigheterna (förutom tak och fasad som de lejt ut) själv var en väldigt viktig information. Ja, jag tänkte då när han sa det att det var en helt uppenbar lögn och det har jag blivit ännu mer säker på senare. De har alltså inga papper och vita betalningar till byggfirmor att visa upp. "Svågern har gjort nästan allt jobb själv." Den enda rimliga slutsats man kan dra av detta är att alla renoveringar har skett med svarta pengar och svart arbetskraft men det är något jag bara tror men detta bör först bevisas. Det är faktiskt därför jag anmälde de olovliga byggåtgärderna och det är därför jag tycker Ekobrottsmyndigheten skall utreda utbetalningarna till Akilov och undersöka om det finns fler sådana här skumma transaktioner vilket jag tror.
Dock tycker jag det är polis, tjänstemän vid byggnadsnämnd osv som skall undersöka saker och myndigheter som skall bestämma eventuella påföljder. Det är det jag jobbar för och inte skipa egen rättvisa. Jag kan inte säga att Nujjens är skyldiga utan bara att jag tror att Nujjens är skyldiga.