2019-05-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacofiesta
I de episoderna du beskriver så verkar ditt trafikagerande ha varit rimligt. Baseballträet struntar jag i att kommentera eftersom det är OT. Med det sagt så kan jag endast minnas att jag har blivit tutad på en enda gång, vilket var då jag satt vid ett grönt ljus och dagdrömde. Därmed får du mig att tänka att 10 incidenter indikerar att det inte bara har att göra med att alla andra är galna, utan att du kanske beter dig på något knasigt sätt som du inte tänker på.
Ja, det är farten. Den är för låg. Klart att det är så. Förr tutade man inte. Det är nytt.
För några år sen, höll det på att bli slagsmål på en Biltema parkering. Då jag enligt mannen i den gula lilla sportbilen, "hindrat han från att köra om, inne på parkeringen" och "kört i 30 som en jävla mupp". Han var runt 60 år. Det var i Motala.
Citera
2019-05-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Hade det inte varit bättre att anpassa bilen efter vägarna? Ang. basebollträt hade jag också flytt in i min trygga bil, då baseballträ i trafiken tyder på konflikt med mottrafikant från icke skidåkande-nation
Det är just det. Nya dyra bilar som mina grannar har, de åker enkelt över lite bulor. Men min bil är 18 år och på den tiden var gatorna plana. Nu när vi inte längre har poliser så bygger kommunen dessa hinder. Men de hindrar inte de med nya bilar, så mycket.
Citera
2019-05-03, 16:41
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Det är just det. Nya dyra bilar som mina grannar har, de åker enkelt över lite bulor. Men min bil är 18 år och på den tiden var gatorna plana. Nu när vi inte längre har poliser så bygger kommunen dessa hinder. Men de hindrar inte de med nya bilar, så mycket.

Tycker snarare att "smygarna" över trafikhinder kan kategoriseras som
  • * Folkpartisterna och söndagshandlarna Rolf-Åke och Inger (som en gång höll 96 på en 90väg våren ´06)som är rädd om sin Skoda Fabia med 3267 mil på mätaren..

*Amir o Dragan i sin tyskstukade BMW med stylingkit och markfrigång lägre än en snusdosa. Däcken är alltid kladdigt blanka. Kolsvarta rutor. Stereon vrålar ut Summer Balkan Hits 2
Senast redigerad av Amazon-mannen 2019-05-03 kl. 16:44.
Citera
2019-05-03, 22:09
Medlem
Folk som vill köra om en för att sedan gå in i höger filen och hålla betydligt lägre hastighet, ett mycket nytt men vanligt fenomen. Den typiska "här kommer jag och ska köra i 150 på 80 väg - flytta på dig" blatten. Kommit på hur man undviker detta nya beteende, bara att höja hastigheten rejält i vänster filen när du får nån bakom dig, då våger de inte köra om dig och går direkt in i höger filen där de hör hemma.
Senast redigerad av fonzen 2019-05-03 kl. 22:23.
Citera
2019-05-04, 00:27
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nåt jag irriterar mig hejdlöst på är när äldre kärringar
(det är alltid dom som gör det) slår upp sin bildörr på
trånga parkeringar, och låter sin dj-vla dörr träffa en
bredvidstående bil. Råkade ut för det häromveckan,
fanskapet fick en avhyvling så jag trodde att jag
framkallade hjärtattack på tanten. Som givetvis
var iförd kappa och hatt (=borde inte ha körkort).

Nå, vilket är värst?

Morsor i SUVar är dom värsta, speciellt unga jävlar, korkade kvinnor med mobilen i handen och bryr sig inte om andra bilar.
Citera
2019-05-07, 16:50
Medlem
Padoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Folk som vill köra om en för att sedan gå in i höger filen och hålla betydligt lägre hastighet, ett mycket nytt men vanligt fenomen. Den typiska "här kommer jag och ska köra i 150 på 80 väg - flytta på dig" blatten. Kommit på hur man undviker detta nya beteende, bara att höja hastigheten rejält i vänster filen när du får nån bakom dig, då våger de inte köra om dig och går direkt in i höger filen där de hör hemma.
Händer mig dagligen, verkar som det sprids, och det fort. Särskilt bland de yngre som är glada på gasen men inte vågar hålla i hastigheten de kommit upp i.. Problemet är att de inte går att skaka av asen utan att riskera fara för andra. Har vid ett flertal tillfällen gjort som du, gasat och hållit i men de ligger bakom som om det vore någon jäkla tävling.
Citera
2019-05-07, 17:21
Medlem
Citat:

Vad är problemet? Eller menar du att de kör om och sedan saktar ner till lägre hastighet än vad du kör?
Citera
2019-05-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vad är problemet? Eller menar du att de kör om och sedan saktar ner till lägre hastighet än vad du kör?

Ja precis, de går in i höger filen efter de kört om mig och saktar ner till den lagliga hastighet som råder.
I slutädan blir det ändå jag som passerar om de på nytt. Nu kan det vara så att de ska ta nästa avfart men det är fortfarande ett dick-move att göra så.
Citera
2019-05-10, 18:21
Medlem
Har all förståelse för blåljuspersonal men två gånger, idag och igår kommer blåljusambulans i hög hastighet men utan ljudsirener.

Kan ha varit tekniskt fel på fordonet men ambulansen uppmärksamandes inte av väldigt många och det blev en farlig situation för alla involverade. Ambulans måste ju bli vållande i en sån situation om det smäller.
Citera
2019-05-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer

Detta händer ganska ofta och inte sällan är det en person som har mobilen uppe och sitter och sms:ar eller talar i den. Sedan varierar de sin hastighet mellan 90 - 130 på motorväg.
Citera
2019-05-10, 22:40
Medlem
Citat:
Har all förståelse för blåljuspersonal men två gånger, idag och igår kommer blåljusambulans i hög hastighet men utan ljudsirener.

Kan ha varit tekniskt fel på fordonet men ambulansen uppmärksamandes inte av väldigt många och det blev en farlig situation för alla involverade. Ambulans måste ju bli vållande i en sån situation om det smäller.
Deras sirener är reglerat när de ska/får använda. Jag kan inte dessa regler men enbart ljusen är tillräckliga för att man ska uppmärksamma dem. Jag med mörk solskyddsfilm har inga problem att uppmärksamma dem på långt avstånd med sidospeglarna.
Med det så vill jag påstå att problemet är att du inte har uppmärksamhet av vad som händer runt dig.
Citat:
Ja precis, de går in i höger filen efter de kört om mig och saktar ner till den lagliga hastighet som råder.
I slutädan blir det ändå jag som passerar om de på nytt. Nu kan det vara så att de ska ta nästa avfart men det är fortfarande ett dick-move att göra så.
Det där var vanligt förr innan farthållarna blev standard i bilarna. Misstänker att det är människor som kör med foten i kombination av att de ökar hastigheten när de kör om.
Citera
2019-05-11, 00:32
Medlem
Citat:

Att påkalla fri väg kan ske med ljus och eventuellt ljud, ingen skillnad regelmässigt om de har blåljus utan sirén eller om det är komplett larmanordning som aktiverats. Även om övriga trafikanter är skyldiga att ge fri väg till fordon under utryckning så är förare av dessa ansvariga om de vållar en olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in