2019-05-07, 18:22
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Topic är det aktuella brottet.

/Mod
Citera
2019-05-07, 18:25
Medlem
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/287620?programid=93

Tydligen värdegrunden och låg tolerans som är fel och lösningen är studie-besök till bosnien, polen, jerusalem enligt rektorn.
Senast redigerad av Wakeuptoday 2019-05-07 kl. 18:28. Anledning: Mer info
Citera
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Hur började det undrar jag, och varför sitter medpassageraren kvar inne i fordonet till synes helt opåverkad och oengagerad?

Feghet. Jag fattar ingenting. När jag var ung stod vi upp för varandra, oavsett om vi visste att vi skulle åka på.stryk pga vi var färre.

Och vi skulle aldrig krälat runt och bölat som epa-tönten.
Det fanns inte på världskartan att låtsas som om det regnar om en kompis fick stryk.

Blatten i videon är inte större i kroppen än veklingen som fick stryk.

Vadfan är det med dagens ungdom???
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast det är någonting som är lite skumt. Undrar om inte EPA-kiĺlen jävlats lite med dom innan.

EPAn kan ju knappast ha stått parkerad där, han måste ju ha kommit körandes och sen av någon anledning stannat till just där.

Men det finns ju inget annat skäl att stanna just där, en meter ut i vägbanan med fronten åt fel håll, än att på ett eller annat sätt få kontakt med personerna han fick stryk av.

Det måste ju nästan ha varit Han som sökte upp dom och inte tvärtom.

Han säger också i filmen "ja, ja jag ska åka här i från" och verkar införstådd med att han upplevs irriterande.

Det ursäktar naturligtvis inte framförallt den sista sparken genom rutan men det kan ju vara intressant att rota lite i vad som föranledde bråket.

Problemet är att det vettiga folk som skulle kunna ha stått upp i sådana här lägen, är just andra epa-grabbar, "raggare", mc-folk, knegare, lokala bonn-grabbar etc

Och det var ju dom första som etablissemanget knäckte totalt mentalt och avväpnade genom att beskriva som lallande redneck tomtar

Inte minst med god hjälp från storstads/höger/akademiker här inne som aldrig i helvete skulle lyfta en näve själva men hellre hånar, wt-markerar och förlöjligar än lyfter fram sina landsmän som skulle kunna ha gjort det. Typ så här:

Ah precis, en tanig 15-16 åring i ett fordon som går i 30km/h börjar mucka med tre stycken äldre araber. En annan mer trolig förklaring är att de lättkränkta, våldsbenägna med låg impulskontroll ställt sig i vägen och han fått väja och sedan har de tvingat honom att stanna genom att stå framför och bakom samtidigt som de sliter ut honom. Vad tror du om den förklaringen?

Citat:
Ursprungligen postat av andersimalmo
"Gärningsman 1" Beige keps, blåjeans och vita gymnastikskor
Amer Assad, Storgatan 65 lgh 1201
665 30 Kil
Personnummer 030404-7434

"Gärningsman 2" mobilfilmar och bär svarta Adidas byxor samt svarta Nike skor
Mohammad Jafari, Kolonigränd 41 lgh 1103
665 32 Kil
Personnummer 030506-6631

Det blir nog ansträngt läge att bo kvar i Kil för dessa pensionsräddare, verkar det som. Härligt att höra att svenskarna står upp.
Citera
2019-05-07, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av babianpungen
Feghet. Jag fattar ingenting. När jag var ung stod vi upp för varandra, oavsett om vi visste att vi skulle åka på.stryk pga vi var färre.

Och vi skulle aldrig krälat runt och bölat som epa-tönten.
Det fanns inte på världskartan att låtsas som om det regnar om en kompis fick stryk.

Blatten i videon är inte större i kroppen än veklingen som fick stryk.

Vadfan är det med dagens ungdom???

Svenska pojkar har uppfostrats till att tro att dom har en fitta mellan benen, så är det bara.
Citera
2019-05-07, 18:32
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ah precis, en tanig 15-16 åring i ett fordon som går i 30km/h börjar mucka med tre stycken äldre araber. En annan mer trolig förklaring är att de lättkränkta, våldsbenägna med låg impulskontroll ställt sig i vägen och han fått väja och sedan har de tvingat honom att stanna genom att stå framför och bakom samtidigt som de sliter ut honom. Vad tror du om den förklaringen?

Precis! Det är ju helt jävla absurt att man försöker lägga skulden på offret - en tanig femtonåring som är flera år yngre än de aggressiva blattarna.

Citat:
Det blir nog ansträngt läge att bo kvar i Kil för dessa pensionsräddare, verkar det som. Härligt att höra att svenskarna står upp.

Det får vi hoppas! Jag hoppas kräken fördrivs från Sverige!
Citera
2019-05-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

.

Jag har som sagt ingen aning men med tanke på att han säger "ja, ja jag ska åka här i från" tycker jag även din förklaring låter långsökt.
Citera
2019-05-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Händelsen är första nyhet i lokalnyheterna här där rektorn yrar om att skolan jobbar med värdegrundsfrågor och gör studiebesök i Jerusalem och Polen...

Övergreppet skedde den första maj och offret går bara i högstadiet.

https://sverigesradio.se/varmland

Bisarr intervju av rektorn, varför blandar han in studiebesöken, vågar inte säga som det är.

Är ju extremt många ensamkommande i värmland, de lär ju kunna mobilisera ett 20-30 individer, dom har väl dessutom fria resor på tåget.

För att inte detta skall urarta krävs nog snabb handlingskraft från polisen och snabbt utkräva straff enligt svensk lag.

Slirrar man och det inte händer något, blir det nog mer polariserat tyvärr.
Citera
2019-05-07, 18:35
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har som sagt ingen aning men med tanke på att han säger "ja, ja jag ska åka här i från" tycker jag även din förklaring låter långsökt.

Vad skulle han ha sagt då? Vad skulle han ha gjort när han just blivit misshandlad och förnedrad av killar som är mycket större än hon om. Killen är ju för fan ett barn som går i högstadiet.

Vore klädsamt om du kunde ställa dig på offrets sida istället för att söka förklaringar till varför de fina invandrarna blivit provocerade till att begå detta övergrepp.
Citera
2019-05-07, 18:35
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Hahhaa svårt att känna sympati för nån som glider omkring med en symbol för slaveri och förtryck, glad att han fick stryk

Men för raggarna symboliserar den frihet mot överheten, inte rasism. Sydstatsflaggan är en markering mot ”Stockholms eviga förtryck” och landbygdens kamp mot storstaden.
Babben fastnar med benet lite. De skulle sugit tag i det och kört tills det börjat lukta kebab.
Citera
2019-05-07, 18:36
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeuptoday
Bisarr intervju av rektorn, varför blandar han in studiebesöken, vågar inte säga som det är.

Är ju extremt många ensamkommande i värmland, de lär ju kunna mobilisera ett 20-30 individer, dom har väl dessutom fria resor på tåget.

För att inte detta skall urarta krävs nog snabb handlingskraft från polisen och snabbt utkräva straff enligt svensk lag.

Slirrar man och det inte händer något, blir det nog mer polariserat tyvärr.

Ja verkligen! Är gärningsmännen ens gripna än? Det känns som om nyheten är att det är lite jobbigt att filmklippet läckt ut och gjort folk väldigt arga. Vafan är det för fel på det här landet?
Citera
2019-05-07, 18:37
Medlem
Ingen kommer göra nånting åt det här mer än hatiska kommentarer på Facebook.

”Folk kommer åka till Kil på lördag”
Jo men tjena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in