Fast det är någonting som är lite skumt. Undrar om inte EPA-kiĺlen jävlats lite med dom innan.
EPAn kan ju knappast ha stått parkerad där, han måste ju ha kommit körandes och sen av någon anledning stannat till just där.
Men det finns ju inget annat skäl att stanna just där, en meter ut i vägbanan med fronten åt fel håll, än att på ett eller annat sätt få kontakt med personerna han fick stryk av.
Det måste ju nästan ha varit Han som sökte upp dom och inte tvärtom.
Han säger också i filmen "ja, ja jag ska åka här i från" och verkar införstådd med att han upplevs irriterande.
Det ursäktar naturligtvis inte framförallt den sista sparken genom rutan men det kan ju vara intressant att rota lite i vad som föranledde bråket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nospeech
Detta är så sant. Någon som bor ens i närheten av Kil och inte långt söderut som mig själv? 2-3 storvuxna grabbar som knackar på vore något, någon av er som kan göra det? Vi behöver fan sätta ett exempel vad som händer nu.
NÅGON här inne?!
Problemet är att det vettiga folk som skulle kunna ha stått upp i sådana här lägen, är just andra epa-grabbar, "raggare", mc-folk, knegare, lokala bonn-grabbar etc
Och det var ju dom första som etablissemanget knäckte totalt mentalt och avväpnade genom att beskriva som lallande redneck tomtar
Inte minst med god hjälp från storstads/höger/akademiker här inne som aldrig i helvete skulle lyfta en näve själva men hellre hånar, wt-markerar och förlöjligar än lyfter fram sina landsmän som skulle kunna ha gjort det. Typ så här:
Citat:
Ursprungligen postat av
Imiron
I egenskap av
stockholmare tycker jag också att det är rätt bonnigt och puckat, men alltså, det ÄR en del av raggarkulturen som finns på delar av landsbygden. Alltså, åk ut till Enviken några mil utanför Falun eller liknande. Folk har i princip
inte en enda politisk tanke i huvudet, men nog fan åker de runt med "fräna raggarbilar" med sydstatsflagga.
Ja, det är märkligt för någon som inte kommer från den kontexten, men det är knappast rasism eller KKK-runkade som är grunden.
Här har du en...fantastisk...bild från 2016 när raggare åkte igenom Kil.
https://www.metro.se/artikel/raggarkaravan-orsakade-trafikkaos-st%C3%A5r-och-pissar-i-dikena-xr
Alltså,
det är bonnigt, det är äckligt, det är Eddie Medusa och mycket av det som gör att jag aldrig vill bo på landet. Men jag känner inte att bara brottet att åka i en sån där Epa ska resultera i misshandel. Och att det är en del av raggarkulturen är knappast något de här filurerna missar om de nu bor i Kil. Jag skulle snarare säga att det är som vanligt. Våldsamt ungdomsgäng som söker anledning till bråk. Varför köra "Ey, har du cigg?" som ursäkt när man kan hitta en annan anledning. Som dessutom något kioskmongo på flashback och lite
vänsterpartister köper.
För övrigt var det ju knappast kränkta afroamerikaner som såg det som rasistiskt att man hyllade det styret som förslavade deras förfäder. Utan istället rör det sig om ättlingar till folk som bedrev precis lika mycket slavhandel med svarta. Så känner inte riktigt att logiken håller.