2019-04-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Kollade upp Komplett Mastercard och det ser riktigt bra ut. 1% cashback på allt offline och 2% online är ju betydligt bättre än ex. Preem/Shell som tidigare varit bäst på den fronten. Hur betalas bonusen ut, automatisk insättning på kontot? Rent krasst ser ju Komplett betydligt bättre ut, Everyday card ser ut som en hybrid mellan ett resekort m lullull och cashback. Bättre att ha ett kort för varje syfte anser jag.
Se övan, Komplett har diskuterats i trådet i ett tag.
På kort: det är bonusprogram som kan vara tillfälligt. Just nu går det att lösa in bonus när som helst, det finns en knapp "Withdraw bonus" på Mina sidor. Det kan dock förändras när som helst och deras plan verkar vara att skapa en kundbas just nu, och det blir inte en överraskning om "withdraw bonus" knappen försvinner och man behöver shoppa hos komplett istället. Annan nackdel är att man får fakturan via e-post och behöver betala manuellt genom att slå in OCR, bankgiro osv. Enligt kundsupport håller de på att etablera ett autogiroavtal men än så länge ser det lite ofärdigt ut med hela projektet.

Everyday är ganska bra men har 195 kr årsavgift, och man behöver spendera mer än 20000 om halvåret för att ha 1% på allt. Därför är det inte värd att behålla om man inte använder det regelbundet.
En stor fördel med everyday är att man kan hyra bil utomlands utan att betala självrisk, och har bra försäkringar mot överfall, rån vid bankmat osv (kan vara aktuellt i vissa delar av Sverige kanske)
Senast redigerad av Mnogodumal 2019-04-24 kl. 11:29.
Citera
2019-04-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Komplett visar inte ens "reserverade" transaktioner på Mina sidor och har i praktiken inga bra försäkringar, men städjer kontaktlösa betalningar.

Detta är nog det jag stör mig mest på med Komplett. Det tar tid innan transaktionerna syns, och när de börjar synas så kan de ha slagit ihop transaktioner från flera dagar på samma dag i kontoutdraget. Detta gör det svårt att hålla reda på vad man har spenderat pengar på.

Jag fattar inte varför de gör på detta sätt, för jag har aldrig haft samma problem med exempelvis Remember eller Norwegian.
Citera
2019-04-26, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Detta är nog det jag stör mig mest på med Komplett. Det tar tid innan transaktionerna syns, och när de börjar synas så kan de ha slagit ihop transaktioner från flera dagar på samma dag i kontoutdraget. Detta gör det svårt att hålla reda på vad man har spenderat pengar på.

Jag fattar inte varför de gör på detta sätt, för jag har aldrig haft samma problem med exempelvis Remember eller Norwegian.
Därför använder jag komplett endast för att ladda revolut, och har super-bra koll på utgifter där, samt tjänar på fallande kronan
Citera
2019-04-27, 11:36
Medlem
Ang kompletts kort:
Jag antar att man kan betala in mer än vad som begärs på fakturan? Fakturan för mars som bara avser några dagars användande är på några hundra. Men jag har ju handlat för nästan 28000 i april och krediten är snart slut. Har massvis som ska köpas innan nästa faktura kommer och vill ju givetvis ha poäng på allt
Citera
2019-05-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan81
Ang kompletts kort:
Jag antar att man kan betala in mer än vad som begärs på fakturan? Fakturan för mars som bara avser några dagars användande är på några hundra. Men jag har ju handlat för nästan 28000 i april och krediten är snart slut. Har massvis som ska köpas innan nästa faktura kommer och vill ju givetvis ha poäng på allt

Ja, du kan betala in i förväg för att fylla på krediten. Men Komplett begränsar hur mycket bonus du kan få under en viss tid; du får högst 500 poäng per månad och 2000 poäng per år.
Citera
2019-05-04, 13:59
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan81
Ang kompletts kort:

Jajjemän, du väljer belopp själv. Det är samma OCR-nummer varje månad också så om du vill kan du göra en inbetalning varje vecka om du skulle vilja. På de flesta korten kan man till och med "överladda" så du kommer på plussidan, men vissa har en spärr för det. Just med Komplett så vet jag inte.
Citera
2019-05-06, 20:55
Medlem
FanMorrans avatar
Någon som håller koll på bästa tjänsten att betala räkningar med? Har SAS Amex Classic, verkar som att både Betalo och Billhop tar 2,5% i avgift, men ger de ens poäng?
Citera
2019-05-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FanMorran
Någon som håller koll på bästa tjänsten att betala räkningar med? Har SAS Amex Classic, verkar som att både Betalo och Billhop tar 2,5% i avgift, men ger de ens poäng?
Det finns inge kort som ger poäng på räkningarna som jag känner.
Betalo kan vara gratis i vissa banker t ex Ikano (Ikanokort, Preem mastercard).
Citera
2019-05-06, 21:53
Medlem
FanMorrans avatar
Citat:

Tråkigt men förståeligt. Tack
Citera
2019-05-06, 21:55
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:

Citat:

Betalo och Billhop ger Eurobonus-poäng om du betalar dina räkningar där, dock lägger det som sagt på en avgift. Upp till var och en om man tycker att poängen är värt den extra kostnaden. Finns mig veterligen ingen tjänst som ger Eurobonus-poäng på att betala räkningar utan att ta en avgift.
Citera
2019-05-06, 21:57
Medlem
FanMorrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Betalo och Billhop ger Eurobonus-poäng om du betalar dina räkningar där, dock lägger det som sagt på en avgift. Upp till var och en om man tycker att poängen är värt den extra kostnaden. Finns mig veterligen ingen tjänst som ger Eurobonus-poäng på att betala räkningar utan att ta en avgift.

Jaha...nu vet jag inte vad jag ska tro när han ovanför skrev motsatsen. Jag är ok med avgiften i övrigt så det låter ju bra
Citera
2019-05-06, 22:01
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Jaha...nu vet jag inte vad jag ska tro när han ovanför skrev motsatsen. Jag är ok med avgiften i övrigt så det låter ju bra
Vet inte varför han säger så, kolla själv på hemsidorna så ser du att du får EB-poäng på dina köp.

Citat:
Du kan använda ditt American Express på Billhop precis som vid vanliga köp. Betalningar med American Express på Billhop medför även bonuspoäng (SAS EuroBonus, Membership Rewards).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in