2019-05-05, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Det måste vara ett av de bästa startfälten i en grusturnering på flera år?

Det vore väl i så fall enbart för att Federer är med igen. Han är ju den enda som hoppat grussäsongen ett tag. Alla andra var väl dessutom med i MC, utom Del Potro, men han är ju heller inget större hot på grus, relativt talat. (Plus, Murray är inte med, och han var ju med och gjorde fältet starkare förra året.)

Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Kul med Felix. Ska bli kul att se vad han kan göra mot Nadal. Vad Shapovalov kan (eller snare inte kan) göra mot Nadal vet jag redan. Jag såg inte mycket av matchen idag, bara tiebreaket. Men det där med exakt likadan tröja och shorts borde förbjudas. Alla spelare borde ha en uppsättning vita ”bortamatchklädet”. Och sen lottar man om vem som ska vara hemmaspelare. Eller nåt. Nog borde det gå att lösa. Wimbledon är ju ett hopplöst fall vad det anbelangar.

Shapovalov har spöat Nadal. Inte på grus förvisso, men Madrid är ju rätt snabbt och Nadal verkar vara i en svacka, temporär eller permanent. FAA kan nog hitta på nått.

Kul att det går bra för Herbert, för övrigt. Slog Haase. Skum serve, och ser på något sätt ut som om han inte borde vara särskilt bra, men han vinner mer och mer.

För övrigt tror jag Federer kan vinna Madrid.
Citera
2019-05-05, 22:18
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kul att det går bra för Herbert, för övrigt. Slog Haase. Skum serve, och ser på något sätt ut som om han inte borde vara särskilt bra, men han vinner mer och mer.

Herbert känns som en spelare som skulle kunna bli betydligt bättre om han satsade på singel fullt ut. Gillar verkligen hans serve och volley tennis. Jag tycker om hans serve, den är skumt elegant på något sätt.
Citera
2019-05-06, 00:08
Medlem
Jkrokens avatar
Satan vad taggad man är på denna turnering. Man hade ju inte gråtit om Thiem landade på Nadals kvart. Nu blev det mot Roger och det bör innebära respass för schweizaren. Ska Thiem lyckas knäcka Nadal i RG behöver han nog ett rejält mentalt övertag nu veckorna innan. Segern i Barcelona var imponerande, men det behövs nog ytterligare en Nadalslakt innan Rafa på riktigt kommer vara lite skakig om han och Thiem möts på Philippe Chatrier. Det är liksom inget nytt att Thiem slagit Nadal på grus ett par veckor innan Paris, han har ändå sett helt oslagbar ut för Thiem när det väl blir tal om grand slam. Gärna en vinst (Rom eller Madrid), eller helst båda två, så kommer vi få ett roligare Franska öppna på länge.
Citera
2019-05-06, 08:18
Medlem
Citat:
Det vore väl i så fall enbart för att Federer är med igen. Han är ju den enda som hoppat grussäsongen ett tag. Alla andra var väl dessutom med i MC, utom Del Potro, men han är ju heller inget större hot på grus, relativt talat. (Plus, Murray är inte med, och han var ju med och gjorde fältet starkare förra året.)

Shapovalov har spöat Nadal. Inte på grus förvisso, men Madrid är ju rätt snabbt och Nadal verkar vara i en svacka, temporär eller permanent. FAA kan nog hitta på nått.

Gasquet hoppar (förmodligen) in mot Federer i 2a.
Carreno Busta är med igen (får väl se om han äntligen har vaknat efter AO, verkar ha gått sådär hittills).
Coric/Pouille/De Minaur/Hurkacz blir en riktigt oförutsägbar fyra, kul!
Ferrer får skitlottning (igen). Ska riiiiiktigt mycket till om han ska rå på RBA. Slår han honom tror jag att han tar Zverev dock.
Wawrinka/Herbert/Pella/Medvedev också en fyra som kan gå hur fan som helst.

Tråkigaste "gruppen"?
Del Potros träd. Efter att han har slagit ut godtycklig serb blir det flaggstångsbattle. Del Potro är nog enda flaggstångsspelaren som är kul att titta på. Cilic? Struff? Nä tack.
Citera
2019-05-06, 08:23
Medlem
Enda topp 50 jag inte ser i fältet är Raonic, Isner, Anderson och...
...
...
Dimitrov.

Fyra spelare jag hade kunnat leva utan alla dagar i veckan. Blir så jävla ledsen av att se Dimitrov kasta bort allt pga psyket, och resterande tre har ju sportens tråkigaste spel (Opelka kommer snart och stör där).
Citera
2019-05-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Andra omgången till och med då han är oseedad och måste spela första. Men han är i bra form just nu, det är inte en svårare match än Pouille.

Elias kvalar också där. Bara en match som brukligt för att ta sig in i huvudlottningen numera. Var ju på plats i Bordeaux denna veckan men i dubbel efter att ha först kvalat i Estoril. Kommer få bättre lottning än Mikael därefter.

Cuevas var ju i en atp- final så sent som igår , så han verkar ju va i hyfsad form , så jag ser det nog som väldigt svårt
Citera
2019-05-06, 20:28
Medlem
Happ, mickes höft paj igen? Drog sig iallafall ur denna vecka pga ”Hip” fan så tråkigt.
Citera
2019-05-06, 22:53
Medlem
Vilken grej av Cuevas https://m.youtube.com/watch?v=aFUIoagsV-g
Citera
2019-05-06, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Herbert känns som en spelare som skulle kunna bli betydligt bättre om han satsade på singel fullt ut. Gillar verkligen hans serve och volley tennis. Jag tycker om hans serve, den är skumt elegant på något sätt.

Rätt säker på att han satsar på singel fullt ut, tror mig ha hört honom säga det i intervjuer. Visst, har man vunnit RG (och nån mer GS?) i dubbel ställer man nog upp i den klassen igen, men annars lär det vara singel som är högsta prioritet, nu när det gått så bra. Hans partner Mahut har väl dessutom lagt racketen på hyllan, eller ska göra det snart?

Som sagt, skön kille. Hoppas det går bra för honom.

Mischa Zverev: hade 11 raka förluster innan han fick en vinst mot Kuhn, efter att denne fått kramp och tvingats bryta i Miami (tror dessutom han hade mp). Nu har Zverev 5 raka förluster. Går ju inte direkt i rätt riktning där.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Kul att se dig posta nått som inte har med Ymer att göra. Skön grej.

Senaste gången nån annan än "the big 3" vann en GS var 2016 (Wawrinka, USO). 9 senaste har varit 3 Fed, 3 Nadal, 3 Djokovic.

Googlar man "big three tennis" kommer "big four (tennis)" på Wikipedia upp som första hit. De får fan ta och skriva om den där artikeln snart, Murray med 3 GS kunde kanska hänga med med lite välvilja när Djokovic låg på 11, Nadal på 14 och Fed 17, eller vad det var. Men nu har avståndet växt kontinuerligt de senaste åren, och Fedalovic lär ju sopa upp några slams till, medan Murray redan är historia.
Citera
2019-05-07, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Ja, jag såg den där. Helt oväntat! Cuevas hade inte gjort ett enda slag utanför skolbokstennisen under hela veckan, och sen kom den där! Haha
Han har fina slag, Cuevas, men var allmänt lite tråkig att se på då han spelar så passivt.

I Estoril fick jag ett väldigt bra intryck av Alejandro Davidoch Fokina annars!
Bra tryck i slagen, snygga stoppbollar, perfekta lobbar, och en otrolig vinnarskalle. Han kunde knappt stå efter semifinalen. Även fast han förlorade matchen kändes det som att han fick längre applåder än vinnaren. 19 år gammal, uppvuxen i Spanien, men med lite svenskt blod blandat med ryskt. Pappan är gammal boxare, och det märktes att killen har fått kämparandan av en boxare. Han spelade verkligen för allt han gick för. Allmänt underhållande och smart spel också! Så Fokina kan nog bli något. Har vunnit Wimledon som junior och kan nog ha skallen och spelet för titlar i vuxen ålder också.
Citera
2019-05-07, 11:36
Medlem
Citat:
Senaste gången nån annan än "the big 3" vann en GS var 2016 (Wawrinka, USO). 9 senaste har varit 3 Fed, 3 Nadal, 3 Djokovic.

Googlar man "big three tennis" kommer "big four (tennis)" på Wikipedia upp som första hit. De får fan ta och skriva om den där artikeln snart, Murray med 3 GS kunde kanska hänga med med lite välvilja när Djokovic låg på 11, Nadal på 14 och Fed 17, eller vad det var. Men nu har avståndet växt kontinuerligt de senaste åren, och Fedalovic lär ju sopa upp några slams till, medan Murray redan är historia.

Håller helt med. Jag har aldrig gillat det där. Inte ens när Murray var som bäst så gillade jag det. Sedan så har Wawrinka också 3 st GS. Så Murray slår honom inte ens på den punkten. Murray är en större spelare givetvis men statistiken ljuger inte. Blir ganska fel att ha honom i samma kategori som de tre av de allra största spelarna någonsin.
Citera
2019-05-07, 12:42
Medlem
På tal om Wawrinka så är det dags att han börjar visa vad han går för nu under gruset. Gör han inte bra resultat så har jag ganska svårt att se honom åstadkomma någonting stort igen. US Open kan han visserligen spela bra i också men gruset är ändå hans bästa underlag får man säga.

Feliciano Lopez ligger illa till på rankingen och riskerar att få sin rekordnotering på 68 raka framträdanden i GS bruten om han inte förbättrar sin ranking.
Senast redigerad av terribilis 2019-05-07 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in