2019-05-03, 19:20
Medlem
Bedrövlig insats av Tsonga, blir Micke-Horansky.
Borde ha bra chans där.
Citera
2019-05-04, 09:42
Medlem
Många av de matcher jag sett med Micke har jag varit ganska övertygad om nu kommer han att torska men på något förunderligt sätt har han till slut stått där som vinnare, en väldigt bra egenskap
Citera
2019-05-04, 14:10
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Att se Tsonga spela rutten tennis är som att bevittna en bilolycka, tragiska scener. Varför ens spela när han fortfarande känner av sin skada?? Gå hem vila upp dig och kom tillbaka skadefri.

Bra chans för Mikael att ta sig till final nu där förmodligen Pouille väntar. Mikael har inte särskilt många poäng att försvara i år så det ser bra ut för honom att verkligen klättra på rankingen 2019.
Citera
2019-05-04, 15:19
Medlem
Mikael kommer gå om Elias i rankingen innan första september.
Citera
2019-05-04, 17:17
Medlem
Stort grattis till Micke, nöp ju till bollen riktigt ordentligt ibland, men hur kunde denne Horansky vinna mot Jo Wilfred är en gåta
Citera
2019-05-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Stort grattis till Micke, nöp ju till bollen riktigt ordentligt ibland, men hur kunde denne Horansky vinna mot Jo Wilfred är en gåta

Om du hade sett matchen hade du förstår, tsonga slog ut varje boll.
Gick för slagen hela tiden och missade precis allt.
Citera
2019-05-04, 21:48
Medlem
Nadal kan promenera till finalen i Madrid. Enda matchen på hans väg dit som jag vill se är den mot Felix. Om den blir av vill säga, så vi håller en tumme för Felix i den intressanta kvällsmatchen/Kanada-clashen imorgon. Och så Wawrinka förstås, men jag tror inte han vinner tre matcher. Desto mer intressant på övre halvan. Getingbo. Thiem och Djokovic kommer få tampas med Federer, del Potro, Fognini, mfl.
Senast redigerad av psonpson 2019-05-04 kl. 22:12.
Citera
2019-05-04, 22:21
Medlem
Beror på om Nadal fortsätter spela som i Monte Carlo och Barcelona eller inte -- två grusbanor som passar honom bättre än Madrids snabbare underlag och ändå såg det sämre ut än på mycket länge där. Men ja, känns som allt och alla hamnat på den andra halvan i princip. Zverev är ju helt under isen för tillfället.

Skojsigt att se den gamle på grus igen. Första gången sedan Rom 2016.
Citera
2019-05-05, 16:24
Medlem
Blev förlust för Mikael i finalen , 6-3 6-3, en bit kvar till den nivån helt klart.
Ny tuff turnering nästa vecka, kan få Cuevas i eventuell 3:e runda.
Citera
2019-05-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Blev förlust för Mikael i finalen , 6-3 6-3, en bit kvar till den nivån helt klart.
Ny tuff turnering nästa vecka, kan få Cuevas i eventuell 3:e runda.

Andra omgången till och med då han är oseedad och måste spela första. Men han är i bra form just nu, det är inte en svårare match än Pouille.

Elias kvalar också där. Bara en match som brukligt för att ta sig in i huvudlottningen numera. Var ju på plats i Bordeaux denna veckan men i dubbel efter att ha först kvalat i Estoril. Kommer få bättre lottning än Mikael därefter.
Senast redigerad av frankkk 2019-05-05 kl. 18:49.
Citera
2019-05-05, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Nadal kan promenera till finalen i Madrid. Enda matchen på hans väg dit som jag vill se är den mot Felix. Om den blir av vill säga, så vi håller en tumme för Felix i den intressanta kvällsmatchen/Kanada-clashen imorgon. Och så Wawrinka förstås, men jag tror inte han vinner tre matcher. Desto mer intressant på övre halvan. Getingbo. Thiem och Djokovic kommer få tampas med Federer, del Potro, Fognini, mfl.

Detta. Det måste vara ett av de bästa startfälten i en grusturnering på flera år?
Citera
2019-05-05, 21:01
Medlem
Kul med Felix. Ska bli kul att se vad han kan göra mot Nadal. Vad Shapovalov kan (eller snare inte kan) göra mot Nadal vet jag redan. Jag såg inte mycket av matchen idag, bara tiebreaket. Men det där med exakt likadan tröja och shorts borde förbjudas. Alla spelare borde ha en uppsättning vita ”bortamatchklädet”. Och sen lottar man om vem som ska vara hemmaspelare. Eller nåt. Nog borde det gå att lösa. Wimbledon är ju ett hopplöst fall vad det anbelangar.
Senast redigerad av psonpson 2019-05-05 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in