Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Det är väl inte konstigt, t.o.m dömda mördare har en mamma som säger att "skulle aaldrig kunna göra något sådant."
Men vänner är en helt annan sak, särskilt de vänner som inte heller bryr sig om anmälningarna, eller att han ljugit för Dom.
Jag skulle hävda att de "vännerna" har skygglappar/ medskyldiga och /eller dumma i huvudet.
Många bryter kontakten med en sådan person som SD, men inte JG och järngänget, varför? Hatade de LW? Tydligen tycker de att det var ok att SD betedde sig så illa mot henne, något annat svar har jag inte.
Det är min tro, och har väl varit så en längre tid sedan jag började följa tråden, att även om det bara är en GM så, ifall GM är MGM, är fler inblandade i något slags tyst medgivande/medhjälp att städa undan ev bevis, förvirra med alibin osv. Inte som någon explicit planerande av yrkeskriminella, mer som att några personer av kanske olika anledningar, såg LW som obekväm, hade anledning att hysa agg mot henne och sedan såg genom fingrarna när de mer än väl kunde ana vad som var på väg att hända eller hade hänt.
Jag har flera gånger reflekterat över om en ensam GM innebär att det blir lättare för hen att klara sig undan polisen eller tvärtom om det blir svårare. Vad en härva av lögner från ett gäng skulle innebära för försvårande av utredningen. Netherworld eller andra som verkar ha insikt i utredningar, hur hanterar polisen när flera går ihop om att undanhålla, förvirra för att skydda en GM eller förvilla? Det måste ju ha hänt flertalet gånger?
Sedan så undrar jag fortfarande om vi i tråden läser ev sociala draman från rätt håll eller om vi blir skickligt valsade att bara stirra oss blinda och genom att läsa av dramat från ett enda håll missar något väsentligt. Men nu är detta iofs ingen brittisk deckare utan krass verklighet och den kanske är mer slumpartat grå än så. Men det tidiga spåret om triangeldrama och svartsjuka, ska detta verkligen bara ses som ett drama mellan HD, SD och LW? Vi vet ännu inget bekräftat om HD. Vissa menar att hon var deprimerad, andra dementerar detta. Vissa säger att hon var nöjd med att SD fann sex på annat håll. Andra menar att detta inte alls stämmer eller att hon ändrade sig. Nu på senare har Strof berättat att SD kan ha lovat LW att han var på väg bort från HD till LW. Hur passar detta in med att HD flyttade in intill LW och den senares samtal med den tidigare om otroheten?
Kring HDs och SDs relation finns mest stora frågetecken vilket gör det vanskligt att förstå vilken roll någon av dem spelat som ev GM. Det känns som att vi bara går rakt in i en vägg när vi gräver där. Det blir tyst, det sprids ut rykten i tråden, det blir utbrott av trollning som i somras osv. Och i allt detta så hintas det om JG och i bakhuvudet finns en massa slump som börjar kännas alltmer obekväm kring honom. Jag skulle bra gärna vilja förstå lojaliteter och kopplingar inom gänget SD, HD och JG relaterat till LW. Jag gissar att hade man full insyn där skulle man antingen finna en GM där eller absolut kunna avföra allihopa. Man undrar vad polisen har där. Kan LW ha varit obekväm inte bara för MGM utan även för andra i gänget? Så obekväm att de väljer att antingen aktivt hjälpa en GM eller vara tysta alternativt rentav undanhålla viktig information för att de alla hade att vinna på att hon försvann? Nu tror jag kanske inte på terroristteorin, men kan LW på något sätt ha hamnat i någon annan obehaglig soppa inom detta gäng?