Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Det va det jag tänkte på.
Tack för det.
Då tyder allt på att hon såg personen efter mordet.
Vem hon "såg prata" vet vi ju inte, behöver inte vara GM, men efter mordet blir det.
Skriket har jag bättre koll på, det va mellan 23.30-23.35, larmet till 112 kom in 23.47.
Det betyder att den som vittnet har sett prata gjorde det i nästan direkt anknytning
till mordet.
Om det skulle vara GM som pratade (pratade i en mobil), vem skulle han i så fall
ringa till, å varför.
Visst, det skulle kunnat vara en helt annan person än någon av de inblandade, men varför har inte denna person trätt fram efter alla efterlysningar?
Polisen verkar inte heller efterlysa denna person.
Jag tänker (tror att jag sagt det förut) att när man i media säger vid midnatt, behöver det inte betyda 24.00, utan cirkus denna tid.
I mina funderingar blir det konstigt att en person som skulle ha haft med mordet att göra, skulle stå och prata med någon mitt på gatan, synlig för andra. Ganska iskallt att stå efter mordet och snacka i mobilen? Visst, skulle kunna vara för att skaffa alibi, men nä. Verkar det vettigt?
Nu vet jag inte vad du tror om MV, men här är det ju sagt att flyktvägen ska vara utefter planket vid vägrenen (

) och inte en vända in i bostadsområdet. Eller i varje fall borde personen ha tillräckligt med instinkt att inte gå ut från plankets skydd och exponera sig för de boende i närheten?
Jag tror inte heller att det har yppats någonstans att det var i en telefon som personen pratade?
Det är väl lätt att man tänker på det viset. Precis som att man tänker per automatik att det är en man.
Såååå:
Min teori är ändå att den
person som kvinnan sett från sitt fönster när hon vaknade runt midnatt kan faktiskt vara både en kvinna eller man (eller?). Jag tror att det är
innan mordet och jag tror att personen som sågs pratade med en annan person (som inte var i sikte för kvinnan). Jag tror inte att personen pratade i en mobil (då hade nog det stått något om just det?).
Jag spekulerar och funderar och kan ha fel.
(Jobbigt att det börjar bli så svårt att hitta inlägg och på det sviktar minnet. Suck)