Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
(min fetning)
Eftersom jag inte är vän med vare sig SD eller hans vänner, så har jag inget att säga till det du frågar om.
Men!
Jag har en fråga att ställa och den knyter an till det jag fetat: Vet vi att smygfilmningen verkligen har ägt rum?
Det är ett påstående som länge har skvalpat omkring här i tråden, men vem var det som sjösatte själva påståendet?
Är det belagt att smygfilmningen har ägt rum?
Eller är det bara ett sånt där löst droppande av uppgifter som på kataStrofalt vis kan "vilseleda tråden"?
Om jag minns rätt så har denna uppgift kommit från två håll, varav jag iaf valt att lita på den som skrivit länge i tråden och som jag tror nämnde det först i egenskap av vän till LW. Men som utomstående så är det givetvis vanskligt att bedöma vem man kan lita på. Vi gör alla våra val här i tråden.
Det som ändå är en tröst är väl att ifall detta är sant så borde polisen vara informerad om detta och då ha fått in eventuella bevis vilket gjort att de iaf nu kunnat bedöma om detta bara är hörsägen, falsk ryktesspridning eller sanning som indikerar MGM som rätt GM. Förhoppningsvis så har polisen, om än de klantade till det inledningsvis, idag ändå bra mycket mer att gå på än vad vi i tråden har som bara kan väga skriftliga utsagor om bevis, indicier mm.
Av vad som tidigare är skrivet i tråden har jag fått intrycket (men kan ha kopplat fel/kan minnas fel) att LW kan ha inte bara berättat utan även överlämnat "bevis" på vad hon råkat ut för så att det varit förankrat hos andra som hon litat på.
Låt säga att någon har smygfilmat henne och trakasserat henne genom att sedan skicka över sådana obehagligheter till henne så vore det inte helt ologiskt om hon till sist visat andra, eventuellt sparat någonstans där någon annan vetat. T o m på polisens uppmaning om detta skett efter tidigare anmälningar som lagts ner. Här kan man ju bara
spekulera, vilket jag gör här, men ifall det skar sig så illa mellan SD och LW så att den senare anmälde honom upprepat och sedan berättade för närstående/vänner om hot/stalking (om detta nu stämmer) så vore det väl inte orimligt att hon då skulle ha lämnat över eventuella digitala konversationer till någon hon litat på för att visa hur illa det var? Möjligen skulle hon iofs kanske bara ha visat en konversation, men isåfall kanske den har kunnat återskapas av polisen sedan de fått kännedom om att något sådant borde finnas på någon digital enhet hon haft?
Summa summarum, jag tänker mig att trots än att vi i tråden famlar så borde en hel del av det vi ältar här vara sådant som polisen ändå kunnat fastslå eller en gång för alla avföra. I tråden har det under året som snart gått förekommit många trådsanningar från olika håll. Detta får en att ibland fundera över vilken vikt som tillmäts denna tråd ifall vissa rykten blir planterade med flit. Visst, polisen läser nog här ibland men de har förhoppningsvis mer att väga det mot än vad vi här. Så varför känns det ibland ändå som att "slaget" står om tråden? Eller brukar det bara bli så i krimtrådar?