2019-05-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu var det JokerMannan som frågade efter ett par silverörhängen. Örhängen som hade stort värde för henne. Var det geocaheörhängena eller andra hängen?
Vi fick aldrig svar på detta.

Ja, det var en hel del skriverier i slutet av januari angående de
silverörhängen som @JokerMannen efterfrågade. Enligt JM skulle
det finnas ingraveringar i örhängena som JM ville jämföra med en
person som var nämnd i LW:s dagboksanteckningar.

Dock blev det ju en långvarig semester för JM, få se om skribenten
återkommer efter ledigheten med förnyad information.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ne precis ...hmm ...

Ja det undrar jag också ,om de där förbaskade örhängena hade någon slags värde för den som mördade henne ? Kanske denne hade gett henne dem som present ? Maybe ? Vem vet ?
Det var utifrån att Jokermannen började skriva om de försvunna örhängena som jag funderade på om någon "fått med sig" dem i bara farten ...usch ...känns så illa ,detta scenario...och att sen personen som gjort detta , dribblar omkring på motorvägen ...helt absurt ju !

Då är det ju som OzzieTheOwl skrev ... undrar man ju ....om den som pratar utanför "tantGrå : s" är den som även snubblar runt nere vid motorvägen ?

( Spekulation )
Citera
2019-05-04, 15:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad är syftet med att ett oändligt antal gånger om och om igen repetera saker som har avfärdats sedan länge?
För det på något sätt diskussionen vidare?
"Städningen" har, som mycket annat, varvat flera gånger i tråden och säkert har klockan inte ringt för sista varvet än.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-05-04 kl. 15:53.
Citera
2019-05-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad är syftet med att ett oändligt antal gånger om och om igen repetera saker som har avfärdats sedan länge?
För det på något sätt diskussionen vidare?
Vill bara påminna dig om att det från officiellt håll inte har avfärdats att BP/FP skulle ha städats. Så länge ingen sån deklaration kommit, får vi räkna med att teorin om städning kommer att postas fler gånger.

OffT: Anser du fortfarande, efter att ha sett vad jag replikerade, att jag sprider, vad du kallar "trådsanning" rörande Klorin?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
"Städningen" har, som mycket annat, varvat flera gånger i tråden och säkert har klockan inte ringt för sista varvet än.
Nej, du har säkert rätt -och lika säkert kommer jag att även fortsättningsvis hävda att det finns absolut ingenting som talar för att gärningspersonen och/eller medhjälpare varit på plats och städat efter mordet.
Citera
2019-05-04, 16:29
Medlem
Minns inte att något medel som används inom sjukvården har
dryftats, däremot har kalk, syra och soda dykt upp i tråden.
Se länk med inlägg av @Blessedfruit och @notknapparen.

Som du säkert vet så finns kalksäckar att införskaffa på bland
annat byggvaruhus. Hur effektivt det är vid ev avlägsnande av
t ex fingeravtryck eller annat som kan binda en GM vid ett brott
har jag dock ingen kunskap om.

Citat:
Jo det har du rätt i ....

Vad var det för vätska du skrev om tidigare i tråden , som kunde ta bort alla DNA-bevis ?
Var det något som används inom sjukvården ?

Citera
2019-05-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vilken fråga om ringar har jag inte svarat på?

Hade jag velat referera till mig själv som uppgiftslämnare så hade jag inte skrivit ”källa” i detta sammanhang. Två alternativ återstår då som leder fram till samma resultat:

1. Uppgifterna kommer ifrån andra källor
2. Uppgifterna kommer ifrån mig men jag vill inte outa mig som källa

Jag har inga ambitioner att försöka övertyga folk som inte vill. Jag har som sagt följt tråden ifrån start och har rätt bra koll på de frekvent återkommande skribenterna.
Ang ringar:
Skribenten "Grisslan" frågade om ringar. Två gånger typ. Ser inte att du svarat vederbörande.

Jag bryr mig inte om vilka dina "källor" är. Så länge du kommer med påståenden du inte på minsta vis kan styrka, hamnar du bland andra konton märkta "Otillförlitlig".

Förstår inte vad du menar med att du "har rätt bra koll på de frekvent återkommande skribenterna". Är det nån slags förklaring till varför du väljer att inte svara på frågor?
Både CarlJanne75 och jag undrar över "chockmaterialet". Kommer vi aldrig att få veta nåt om det? Kommer du aldrig att svara?

Nu fick du, p g a egen förskyllan, ytterligare ett par frågor.
Citera
2019-05-04, 17:02
Medlem
Honan6s avatar
LW ser ut att ha ett par örhängen i form av ett S på en bild från -14 och de kan ju tänkas vara en present av vännen/grannen/älskaren som introducerade henne i GC.
Runt åren 2014-15 så låg nog deras smygrelation på topp, men runt sommaren -16 började det gnissla?
Hot/trakasseri, misshandel och smygfilmning (ingen SD-kompis i tråden försöker förmildra eller dementera det sistnämnda...)
Citera
2019-05-04, 17:05
Medlem
Citat:
Jo det har du rätt i ....

Vad var det för vätska du skrev om tidigare i tråden , som kunde ta bort alla DNA-bevis ?
Var det något som används inom sjukvården ?
Ditt första, det där om min uppmaning om att låta den 14 maj ägnas åt minnet av en mördad trebarnsmamma, istället för att på platsen för mordet, testa städteorier:
Det erkännandet tackar jag för. Ödmjukt.

Den otäcka vätskan som inte bara tar bort DNA, utan dessutom vid "behov" precis all(!) mänsklig vävnad, heter fluorvätesyra. En kropp som läggs i denna vätska upplöses totalt. Vi kan vara glada att inte LW:s kropp råkade ut för ett sånt förfärligt öde.
Den vätskan fräter också bort (eg: upplöser) glas, div metaller. Förvaras därför i plastkärl. Används definitivt inte inom den direkta vården, men däremot inom laboratorieverksamhet.
Här mer att läsa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4tefluorid

Bäst att, innan "hoppetossan" misstolkar detta mitt inlägg, understryka att jag INTE ens antyder att HF-syra skulle ha använts i det här fallet!
Senast redigerad av Carinah78 2019-05-04 kl. 17:25.
Citera
2019-05-04, 17:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vilken fråga om ringar har jag inte svarat på?

Hade jag velat referera till mig själv som uppgiftslämnare så hade jag inte skrivit ”källa” i detta sammanhang. Två alternativ återstår då som leder fram till samma resultat:

1. Uppgifterna kommer ifrån andra källor
2. Uppgifterna kommer ifrån mig men jag vill inte outa mig som källa

Jag har inga ambitioner att försöka övertyga folk som inte vill. Jag har som sagt följt tråden ifrån start och har rätt bra koll på de frekvent återkommande skribenterna.

Tack för att du berättar.

Det är intressant att se vilka som
inte gillar din information.

Man kan ju undra vad de är rädda
för och vad som till varje pris ska
döljas.
Citera
2019-05-04, 17:31
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW ser ut att ha ett par örhängen i form av ett S på en bild från -14 och de kan ju tänkas vara en present av vännen/grannen/älskaren som introducerade henne i GC.
Runt åren 2014-15 så låg nog deras smygrelation på topp, men runt sommaren -16 började det gnissla?
Hot/trakasseri, misshandel och smygfilmning (ingen SD-kompis i tråden försöker förmildra eller dementera det sistnämnda...)
Här får du en del av svaren du söker
Citera
2019-05-04, 17:33
Medlem
Citat:
Ne precis ...hmm ...

Ja det undrar jag också ,om de där förbaskade örhängena hade någon slags värde för den som mördade henne ? Kanske denne hade gett henne dem som present ? Maybe ? Vem vet ?
Det var utifrån att Jokermannen började skriva om de försvunna örhängena som jag funderade på om någon "fått med sig" dem i bara farten ...usch ...känns så illa ,detta scenario...och att sen personen som gjort detta , dribblar omkring på motorvägen ...helt absurt ju !

Då är det ju som OzzieTheOwl skrev ... undrar man ju ....om den som pratar utanför "tantGrå : s" är den som även snubblar runt nere vid motorvägen ?

Vem gjorde vad , och vem är den skyldige??

Och var de/den som pratade utanför tanten verkligen inblandade i det hela ? Såg personen i huset om det var två personer , eller hörde hon någon prata i telefon ? Det är också en undran ?

Har jag fattat fel när det gäller vilka som samtalade utanför husen ? Var det INNAN eller EFTER Lena dog ? Någon som kan tala om det rätta ?

( Spekulation )

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det är väl det här vittnet du tänker på? Kvinnan i fråga bor i
närheten av där LW hittades död, hon vaknade vid midnatt
mellan 14 och 15/5 och iakttog då en person som pratade
utanför bostaden. (Bör då vara utanför kvinnans bostad?)
Allt enligt artikel Expressen.

Så förmodligen utspelade sig detta efter mordet eftersom
skriken hördes, enligt @dalaan kl. 22.30 - 22.35.

Det va det jag tänkte på.
Tack för det.

Då tyder allt på att hon såg personen efter mordet.
Vem hon "såg prata" vet vi ju inte, behöver inte vara GM, men efter mordet blir det.
Skriket har jag bättre koll på, det va mellan 23.30-23.35, larmet till 112 kom in 23.47.
Det betyder att den som vittnet har sett prata gjorde det i nästan direkt anknytning
till mordet.

Om det skulle vara GM som pratade (pratade i en mobil), vem skulle han i så fall
ringa till, å varför.
Citera
2019-05-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du berättar.

Det är intressant att se vilka som
inte gillar din information.

Man kan ju undra vad de är rädda
för och vad som till varje pris ska
döljas.

Om man efterfrågar mer och utförligare information så tyder väl inte det på
rädsla, hur fan tänker du?
Citera
2019-05-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det va det jag tänkte på.
Tack för det.

Då tyder allt på att hon såg personen efter mordet.
Vem hon "såg prata" vet vi ju inte, behöver inte vara GM, men efter mordet blir det.
Skriket har jag bättre koll på, det va mellan 23.30-23.35, larmet till 112 kom in 23.47.
Det betyder att den som vittnet har sett prata gjorde det i nästan direkt anknytning
till mordet.

Om det skulle vara GM som pratade (pratade i en mobil), vem skulle han i så fall
ringa till, å varför.

Det kan vara MG som går igenom Lenas mobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in