2019-05-04, 13:29
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ack, ja.
Ännu en gång gör du bort dig.
Det är sannolikt bara du som, en liten aning aversivt, läser mina inlägg som att jag skulle vilja plantera in Klorin. Som en trådsanning?!

Jag har ända från början och ibland ganska ironiskt, försökt peka på hur befängd tanken på att nån skulle bege sig till platsen för att "städa" är, med stor risk för att bli exponerad/observerad/identifierad plus risken för att lämna ytterligare spår.

Men du hoppsann har alltså inte förstått att jag helt avfärdar ett sånt scenario?!
Ja det där med ironi är inte helt lätt.

Och nej, jag tror inte heller på något "städande", befängt är ordet.
Citera
2019-05-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bakom planket verkar det vara insynskyddat. Där kan jag tänka mig att en kan städa och en annan hålla utkik efter förbipasserande.
Jag har inte tänkt på hur det hela skulle gå till praktiskt eller om det skulle fungera. Jag är tyvärr bara en lat teoretiker som låter andra utföra de praktiska delarna. Det hade varit bra om jag hade några som kunde åka till planket den 14/5 och testa om min teori fungerar i praktiken.
Av respekt för den mördade Lena tycker jag att det ev testet i så fall skall genomföras under nån av årets alla övriga dagar.

Skall platsen besökas den 14 maj, så anser jag det skall vara för att lägga blommor, tända ljus och passa på att meditera över vår korta tid här på Jorden och hur vi utnyttjar den.
Både tiden och Jorden.
Citera
2019-05-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Som jag tidigare skrivit så tycker jag att jag har varit tydlig med vart information kommer ifrån.

Angående SD/HD skilsmässa så har jag svarat så gott jag kan/vill även på det i nuläget.

Rent allmänt så kommer jag inte vara här inne och posta en massa saker varje dag, delta i skvaller/spekulationer eller för all del svara oseriösa användare. Utan jag kommer försöka bidra när jag kan och vill.
Med gissningsvis fler ostyrka påståenden då kan vi räkna med kanske?

För övrigt: Varför inte svara på en enkel fråga om ringar resp två frågor om chockerande information?

Nej, du har inte alls varit tydlig med "varT informationen kommer ifrån"!
Försöker du antyda att det är från ett polishus i en stad i Mellansverige?
Citera
2019-05-04, 14:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Uppgifterna kommer lite längre utifrån då men tillräckligt trovärdiga för att kunna tas upp.

Ja det finns uppgifter som kan tolkas att SD åtminstone insinuerade till LW att han skulle lämna HD för henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Han lovade henne att han skulle lämna allt och börja leva med Lena. Han körde med snack om att det snart skulle ske och att bara var en tidsfråga och liknande. Förhalade det hela.

Vi har hört av flera i tråden om att det "finns mer". 18carat, rosenrasande, Sh Holmes, Dahliabelle är några. Nu ytterligare en tråddeltagare; Strof som kommer med liknade uppgifter.

I inläggen ovan styrker @Blessedfruit @Strofs uppgifter om att SD lovat LW att han skulle lämna HD.

Har någon enda kommit och dementerat uppgifterna om hur SD trakasserat/stalkat/filmat i smyg?

Jag har än så länge tilltro dessa uppgifter och dess postare.
Citera
2019-05-04, 14:19
Medlem
Citat:
Med gissningsvis fler ostyrka påståenden då kan vi räkna med kanske?

För övrigt: Varför inte svara på en enkel fråga om ringar resp två frågor om chockerande information?

Nej, du har inte alls varit tydlig med "varT informationen kommer ifrån"!
Försöker du antyda att det är från ett polishus i en stad i Mellansverige?

Vilken fråga om ringar har jag inte svarat på?

Hade jag velat referera till mig själv som uppgiftslämnare så hade jag inte skrivit ”källa” i detta sammanhang. Två alternativ återstår då som leder fram till samma resultat:

1. Uppgifterna kommer ifrån andra källor
2. Uppgifterna kommer ifrån mig men jag vill inte outa mig som källa

Jag har inga ambitioner att försöka övertyga folk som inte vill. Jag har som sagt följt tråden ifrån start och har rätt bra koll på de frekvent återkommande skribenterna.
Citera
2019-05-04, 14:29
Medlem
landbandys avatar
Funderar på om Lenas geocachörhängen saknas ( de som såg ut som kors ), och om de satt på henne då hon dog ??

Vem är så kall ...att den efter att ha dödat henne , tar och pillar ur dem ur hennes örsnibbar utan problem ?

Och var är de nu ? Nergrävda i en kruka , eller ?
Var de inte spårbara på något sätt ?

Undrar hur ?

Vore ju bra om dessa örhängen spårades upp så att de som kanske tagit dem , får stå till svars , för varför de har dem ....

( spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-05-04 kl. 14:33.
Citera
2019-05-04, 14:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Funderar på om Lenas geocachörhängen saknas ( de som såg ut som kors ), och om de satt på henne då hon dog ??

Vem är så kall ...att den efter att ha dödat henne , tar och pillar ur dem ur hennes örsnibbar utan problem ?

Undrar hur ?

Vore ju bra om dessa örhängen spårades upp så att de som kanske tagit dem , får stå till svars , för varför de har dem ....

( spekulation)

Varför tror du att mördaren skulle vilja ha hennes örhängen?
Citera
2019-05-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Undrar hur ?

( spekulation)

Nu var det JokerMannan som frågade efter ett par silverörhängen. Örhängen som hade stort värde för henne. Var det geocaheörhängena eller andra hängen?
Vi fick aldrig svar på detta.
Citera
2019-05-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det här "tittvittnet" Tant Grå, det har väl aldrig kommit upp något klockslag när
hon såg någon prata, i så fall har jag missat det.
Det skulle nämligen vara väldigt intressant och få reda på om det va
före eller efter mordet.

Det är väl det här vittnet du tänker på? Kvinnan i fråga bor i
närheten av där LW hittades död, hon vaknade vid midnatt
mellan 14 och 15/5 och iakttog då en person som pratade
utanför bostaden. (Bör då vara utanför kvinnans bostad?)
Allt enligt artikel Expressen.

Så förmodligen utspelade sig detta efter mordet eftersom
skriken hördes, enligt @dalaan kl. 22.30 - 22.35.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-05-04, 15:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu var det JokerMannan som frågade efter ett par silverörhängen. Örhängen som hade stort värde för henne. Var det geocaheörhängena eller andra hängen?
Vi fick aldrig svar på detta.

Ne precis ...hmm ...

Ja det undrar jag också ,om de där förbaskade örhängena hade någon slags värde för den som mördade henne ? Kanske denne hade gett henne dem som present ? Maybe ? Vem vet ?
Det var utifrån att Jokermannen började skriva om de försvunna örhängena som jag funderade på om någon "fått med sig" dem i bara farten ...usch ...känns så illa ,detta scenario...och att sen personen som gjort detta , dribblar omkring på motorvägen ...helt absurt ju !

Då är det ju som OzzieTheOwl skrev ... undrar man ju ....om den som pratar utanför "tantGrå : s" är den som även snubblar runt nere vid motorvägen ?

Vem gjorde vad , och vem är den skyldige??

Och var de/den som pratade utanför tanten verkligen inblandade i det hela ? Såg personen i huset om det var två personer , eller hörde hon någon prata i telefon ? Det är också en undran ?

Har jag fattat fel när det gäller vilka som samtalade utanför husen ? Var det INNAN eller EFTER Lena dog ? Någon som kan tala om det rätta ?

( Spekulation )
Senast redigerad av landbandy 2019-05-04 kl. 15:24.
Citera
2019-05-04, 15:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det där med ironi är inte helt lätt.

Och nej, jag tror inte heller på något "städande", befängt är ordet.
Vad är syftet med att ett oändligt antal gånger om och om igen repetera saker som har avfärdats sedan länge?
För det på något sätt diskussionen vidare?
Citera
2019-05-04, 15:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Av respekt för den mördade Lena tycker jag att det ev testet i så fall skall genomföras under nån av årets alla övriga dagar.

Skall platsen besökas den 14 maj, så anser jag det skall vara för att lägga blommor, tända ljus och passa på att meditera över vår korta tid här på Jorden och hur vi utnyttjar den.
Både tiden och Jorden.

Jo det har du rätt i ....

Vad var det för vätska du skrev om tidigare i tråden , som kunde ta bort alla DNA-bevis ?
Var det något som används inom sjukvården ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in