2019-05-04, 12:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Han lovade henne att han skulle lämna allt och börja leva med Lena. Han körde med snack om att det snart skulle ske och att bara var en tidsfråga och liknande. Förhalade det hela.

Fast upprinnelsen till anmälan om påstådd misshandel hade som omständighet att han inte hade velat följa med henne på fika efter han hade skjutsat hem henne och sedan bett henne gå ur bilen. Tre månader innan detta hade hon anmält honom för ofredande som hon drog tillbaka. Varför ser hon till att behöva skjuts hem av honom vid tillfället avseende misshandelsanmälan? Det låter inte för mig som SD som försöker hålla kvar ett förhållande som just hon vill avsluta?
Citera
2019-05-04, 12:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Via en bekants bekant har jag fått höra att SD var en ganska nördig ung man vid tiden han flyttade från Västerås. Denna person menade att SD inte omsvärmades av damer precis, knappt drack alkohol, hade i princip en bäste vän och de var helt insnöad på Lundell. Väldigt löst och 3e/4e-handsuppgifter men enligt mig inte osannolika.

Nån i tråden som vet om SD är en renlevnadsmänniska eller om han inte dricker för att han inte kan hantera alkohol?

Det låter väl trovärdigt?

Han är ju fortfarande nördig.

Omsvärmas väl inte av damer nu heller?
HD och LW var kanske de enda två kvinnorna
på denna jord som kunde tänka sig att ha
en relation med honom och nu har han förlorat dem båda.

Har en bästa vän; JG.

Helt insnöad på GeoCaching.
Citera
2019-05-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inget är omöjligt.
Men jag tänker att det är förknippat med stora risker (inte bara att bli upptäckt, men också att kontaminera bp än mer) när platsen ligger så nära LWs bostad och mitt i bostadsområdet. Särskilt riskabelt är om man dessutom själv bor i bostadsområdet.

Skillnad är väl om kroppen ligger i skogen, men kanske nära en stig/väg och gm vill inte att kroppen ska synas.

Självklart är det en risk, men den måste ju då vägas mot att inte göra något alls.
Det är bara mördaren själv som vet vad som har hänt vid mordet.
Tänk dig själv att du är mördaren och att du är ganska säker på du har lämnat t.ex. saliv på
kroppen under handgemänget, vad skulle du göra?

Tiden går och inget händer, du får en gratischans, använder du dig av den?
Citera
2019-05-04, 12:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det nu skulle vara ett mönster i hans beteende så är det väl lite konstigt att
ingen har anmält honom tidigare, eller vad tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Enligt flera utav varandra oberoende källor så finns det massvis med material där. Extremt grova saker.

Det kanske inte har gått till anmälan, men jag tror absolut att det funnits beteende innan som tyder på en person som behöver ha stark kontroll över sin partner.

Jag tror på de uppgifter som kommit fram av flera olika skribenter nu i tråden. Det har iaf kantat LWs och SDs förhållande, det är min övertygelse.
Citera
2019-05-04, 12:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast upprinnelsen till anmälan om påstådd misshandel hade som omständighet att han inte hade velat följa med henne på fika efter han hade skjutsat hem henne och sedan bett henne gå ur bilen. Tre månader innan detta hade hon anmält honom för ofredande som hon drog tillbaka. Varför ser hon till att behöva skjuts hem av honom vid tillfället avseende misshandelsanmälan? Det låter inte för mig som SD som försöker hålla kvar ett förhållande som just hon vill avsluta?

Det kanske var så att trakasserierna började efter att
LW delat hotellrum med m.g.l i Linköping.

LW kanske ville prata ut med SD men han gillade
inte vad hon sa så han misshandlade henne?
Citera
2019-05-04, 12:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Självklart är det en risk, men den måste ju då vägas mot att inte göra något alls.
Det är bara mördaren själv som vet vad som har hänt vid mordet.
Tänk dig själv att du är mördaren och att du är ganska säker på du har lämnat t.ex. saliv på
kroppen under handgemänget, vad skulle du göra?

Tiden går och inget händer, du får en gratischans, använder du dig av den?

Klorin?

Svårt att säga vad jag skulle göra eftersom jag inte har varit i en liknande situation.

Är man desperat kan man förstås göra saker som man aldrig skulle göra i normala fall.
Så jag säger att inget är omöjligt.
Men jag tror att det är ganska troligt att gm inte vågade sig tillbaka.
Särskilt som att det var stor aktivitet i området i samband med att LW försvann.

Nu tror jag dessutom att det är en annan gm än du misstänker, så den personen var säkerligen övervakad på ett annat sätt, även om man inte visste att LW var död då de första dagarna. Sedan reste ju mgm bort.
Senast redigerad av notknapparen 2019-05-04 kl. 12:49.
Citera
2019-05-04, 12:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Klorin?

Svårt att säga vad jag skulle göra eftersom jag inte har varit i en liknande situation.

Är man desperat kan man förstås göra saker som man aldrig skulle göra i normala fall.
Så jag säger att inget är omöjligt.
Men jag tror att det är ganska troligt att gm inte vågade sig tillbaka.
Särskilt som att det var stor aktivitet i området i samband med att LW försvann.

Nu ttor jag dessutom att det är en annan gm än du misstänker, så den personen var säkerligen övervakad på ett annat sätt, även om man inte visste att LW var död då de första dagarna. Sedan reste ju mgm bort.

Jag tror man väljer att städa upp trots risken för att kontaminera mer eller bli upptäckt om man vet med sig att polisen ändå kommer ta en för att man lämnat DNA på kroppen.

Väljer man att städa upp har man åtminstone en chans att klara sig om man lyckas med städningen.

Det blev många "man" ser jag nu i inlägget.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-04 kl. 12:56.
Citera
2019-05-04, 13:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nu kanske man inte ska läsa Expressen ordagrant men (min fetning):

"De nya uppgifterna gäller bakgrunden till bråket. Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville fika – vilket han avböjde, skriver Nerikes Allehanda.

De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse.
"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Det skulle kunna vara så att de från början står utanför LWs, börjar tjafsa och sätter i hans bil.

Med det kommer förstås frågor hur hans bil hamnade där från början.

Hade de redan åkt i hans bil och hon hade först klivit ur?
Eller hade han vägarna förbi LW och han hade något önskemål och hon erbjöd honom fika?
Citera
2019-05-04, 13:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nu kanske man inte ska läsa Expressen ordagrant men (min fetning):

"De nya uppgifterna gäller bakgrunden till bråket. Enligt Lena Wesströms egna uppgifter till polisen hade hon bakat och ville fika – vilket han avböjde, skriver Nerikes Allehanda.

De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse.
"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Det skulle kunna vara så att de från början står utanför LWs, börjar tjafsa och sätter i hans bil.

Med det kommer förstås frågor hur hans bil hamnade där från början.

Hade de redan åkt i hans bil och hon hade först klivit ur?
Eller hade han vägarna förbi LW och han hade något önskemål och hon erbjöd honom fika?

De hade väl varit på geocaching, hon hade åkt dit med någon annan men "missat" skjutsen hem varför hon fick åka med SD som skjutsade hem henne men ville stoppa umgänget där. Hon kanske missade skjuts hem med någon annan för att hon så gärna ville prata med SD?
Citera
2019-05-04, 13:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror man väljer att städa upp trots risken för att kontaminera mer eller bli upptäckt om man vet med sig att polisen ändå kommer ta en för att man lämnat DNA på kroppen.

Väljer man att städa upp har man åtminstone en chans att klara sig om man lyckas med städningen.

Det blev många "man" ser jag nu i inlägget.

Sant.
Man har kanske litet mindre att riskera och mer att vinna, om man är en person som vet att man kan hamna under luppen än om man är någon som inte misstankarna skulle falla på omedelbart.
Citera
2019-05-04, 13:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De hade väl varit på geocaching, hon hade åkt dit med någon annan men "missat" skjutsen hem varför hon fick åka med SD som skjutsade hem henne men ville stoppa umgänget där. Hon kanske missade skjuts hem med någon annan för att hon så gärna ville prata med SD?

Ok, jag har börjat glömma omständigheterna runt varför de var tillsammans.
Citera
2019-05-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om SD har ett överdrivet kontrollbehov och en bra manipulationsförmåga så behöver han kanske inte visa något obehagligt beteende. Det verkar som om HD är en mycket lättlurad person som enkelt kan kontrolleras. Då kunde SD behålla kontrollen utan att visa någon aggressivitet.

LW verkar mer självständig och ville antagligen avsluta relationen. Det gick inte att manipulera henne på samma sätt som HD. Det är då hans våldsamma, aggressiva och hotande beteende kommer fram.

Det där med Klorin är något som Carinah78 tar upp om och om igen och försöker skapa en trådsanning av. Jag tror inte att någon annan ansluter sig till den teorin.
Ack, ja.
Ännu en gång gör du bort dig.
Det är sannolikt bara du som, en liten aning aversivt, läser mina inlägg som att jag skulle vilja plantera in Klorin. Som en trådsanning?!

Jag har ända från början och ibland ganska ironiskt, försökt peka på hur befängd tanken på att nån skulle bege sig till platsen för att "städa" är, med stor risk för att bli exponerad/observerad/identifierad plus risken för att lämna ytterligare spår.

Men du hoppsann har alltså inte förstått att jag helt avfärdar ett sånt scenario?!
Senast redigerad av Carinah78 2019-05-04 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in