Citat:
Ursprungligen postat av
Zizierzrogba
Har du lyssnat något på Vargrav? Hans senaste skiva, Reign In Supreme Darkness släpptes nu i dagarna. Jag har bara lyssnat på debuten, Neitherstorm, samt den nya en gång, men det är bra skit. Gillar man tidiga Emperor så borde man gilla detta.
Något annat som snart släpps (eller kanske redan har släppts?) är nya Sühnopfer, trummisen eller vad det är från Peste Noir (tror jag). Förra skivan, Offertoire, är otroligt bra. Övermelodisk black metal men med blastbeats. Vad jag har läst ska den nya vara ännu bättre.
Har ej hört vargrav. Får väl checka upp dem.
Däremot har jag lyssnat en hel del på Earth and pillars och då framförallt deras platta Pillars I som är bra mycket bättre än debuten Earth I. Pillars I är stenigare, isigare och kärvare än debuten som blev lite väl mycket bomull stundtals i mitt tycke. Hade nog kanske inte nystat mer i det bandet utan ditt tips så tack för det.
Annat bra skit som nyligen släppts är Svensk-Amerikanska Gardsghastr med folk från Chaos moon samt arbetsmyran Swartadaupuz från Bekëth Nexëhmü och Musmahhu.
Gardsghastr låter som gamla Emperor och Obtained Enslavement. Sjukt bra och fin black med den rätta känslan. Mycket keyboards, höga hastigheter och besatta skrik.
Slit throat requiem heter plattan med nämnda band. Riktigt jävla bra skit!